• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4075 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۸ ارديبهشت

سپرده‌گذاران ارزي فقط با سقف مجاز سود ٥‌درصد

ولي‌الله سيف، رييس كل بانك مركزي به سپرده‌گذاران ارزي توصيه كرد تا در سپرده‌گذاري‌هاي خود دو پارامتر نرخ سود معقول و اعتبار بانك‌ها را در نظر داشته باشند و گفت: سقف مجاز سود ٥‌درصد است. بانك مركزي براي نرخ سود سپرده‌هاي ارزي سقفي را تعيين كرده كه براي سپرده‌هاي دلاري پنج‌درصد و براي يورويي ٤درصد تعيين شده است.

بر اين اساس به بانك‌ها اعلام شده كه هر چقدر سپرده ارزي بگيرند، مي‌توانند آن را نزد بانك مركزي سپرده‌گذاري كرده و سود دريافت كنند. او افزود: بانك‌ها حتي مي‌توانند زير اين نرخ هم عمل كنند، اما همانطور كه قبلا اعلام كردم ريسك هر بانك متفاوت است؛ بنابراين مردم وقتي مي‌خواهند نزد بانكي سپرده‌گذاري كنند بايد دو پارامتر را در نظر داشته باشند. اولين پارامتر نرخ سود سپرده و دومين پارامتر ميزان اعتمادي است كه مردم به آن بانك دارند؛ اگر يك بانك معتبر نرخ سود پايين‌تري را ارايه دهد براي مردم قابل قبول‌تر از آن است كه بانكي با اعتبار كمتر نرخ سود بالاتري بدهد؛ بانك مركزي به اين موضوع ورود نمي‌كند؛ بلكه نرخ سودي كه بانك مي‌دهد را مبنا قرار داده و با آن نرخ سودي كه اعلام كرده است به آنها سود مي‌دهد.

سيف ادامه داد: ما سقف نرخ سود را پنج درصد اعلام كرده‌ايم و اگر بانك‌ها رقم بالاتري مي‌دهند جايز نيست و شايد نرخ خود را با نرخ اعلامي بانك مركزي تطبيق نداده‌اند. مهر

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون