• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4085 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۲ ارديبهشت

مكث رهبري در مقابل يك غرفه

يكي از نكات قابل توجه براي ناشران، مكث رهبري در مقابل غرفه نشر «يكشنبه» بود. مسوول نشر كه رهبري از اسمش حدس مي‌زنند ارمني باشد و حدس درست هم از آب درمي‌آيد، شروع به توضيح دادن مي‌كند: يكي از نمايشنامه‌هاي پرفروش ما از يك نويسنده امريكايي است كه وعده ترامپ مبني بر ديوار كشيدن به دور امريكا براي عدم ورود مهاجران و خارجي‌ها را به حصر كردن خود امريكايي‌ها تعبير مي‌كند. رهبر تذكر مي‌دهند كه: البته ترامپ فقط مرز مكزيك را گفت و در مورد تمام امريكا چنين حرفي را نزد. اما اين هم چيزي مثل ديوار حايل فلسطيني‌هاست. ناشر سر شوق مي‌آيد و مي‌گويد: اتفاقا نويسنده هم دقيقا همين تشبيه را به كار مي‌برد.

بعد از انتشارات «يكشنبه» نوبت به چند غرفه از ناشران الكترونيك مي‌رسد. وزير ارشاد از مزاياي نشر الكترونيك مي‌گويد و رهبري در يكي از غرفه‌هاي نشر الكترونيك درباره حق خريد كتاب كاغذي و نحوه پخش آن مي‌پرسند و مي‌گويند اين مسائل را چگونه حل كرده‌ايد؟ كه ناشر توضيحاتي درباره توافق با نويسندگان و انتشاراتي‌ها مي‌دهد و بعد مي‌گويد تمركز نشر الكترونيك روي عدالت در دسترسي به كتاب است؛ اينكه كتاب‌ها با اين روش مي‌توانند به دورافتاده‌ترين نقاط ايران هم برسند كه البته سهم 70 درصدي ناشران هم محفوظ است.

رضا حاجي‌آبادي ناشر «هزاره ققنوس» از آن گروه ناشران دنياديده است كه همان اول صبح فهميده است رهبري به نمايشگاه مي‌آيند. به‌شدت از نمايشگاه ناراضي است و مي‌گويد: اين نمايشگاهي است كه اول براي چيپس و پفك‌فروشي‌ها سود دارد، بعدا براي هات‌داگ‌فروشي‌ها و آخر سر هم چيزكي به كتابفروشي‌ها مي‌رسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون