• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4093 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت

رييس بيمارستان مسيح دانشوري اعلام كرد

روزانه 10 بيمار نيازمند پيوند عضو در ايران مي‌ميرند

رييس بيمارستان مسيح دانشوري گفت: «هر روز به طور متوسط 10 بيمار نيازمند پيوند عضو در كشور به دليل اينكه نوبت پيوند به آنها نمي‌رسد جان خود را از دست مي‌دهند. در حالي كه به ازاي هر 10 بيماري كه جان خود را به دليل نرسيدن عضو پيوندي از دست مي‌دهند، 14 بيمار نيازمند پيوند عضو هر روز به شمار بيماران متقاضي پيوند كشور اضافه مي‌شوند. »

علي اكبر ولايتي روز يكشنبه در نشست روز ملي اهداي عضو شمار كساني كه منتظر عضو پيوندي هستند را 10 هزار تن عنوان كرد و اظهار داشت: «از سال 68 تاكنون عمل پيوند در كشور با فتواي امام راحل انجام مي‌شود. در اين سال دكتر فاضل وزير وقت بهداشت در خصوص انجام عمل پيوند از مورد مرگ مغزي سوال كردند كه امام نيز فتواي گرفتن عضو از مرگ مغزي را مجوز دادند.

به گفته او به ازاي هر يك مورد اهداي عضوي كه در كشور انجام مي‌شود، مي‌توان جان هشت بيمار را نجات داد. » ولايتي همچنين به رايگان بودن عمل پيوند در كشور اشاره كرد و گفت: «بخشي از هزينه‌ها را وزارت بهداشت تقبل مي‌كند و برخي ديگر از هزينه‌ها هم از طريق بودجه عمومي بيمارستان تامين مي‌شود. »

رييس بيمارستان مسيح دانشوري، تمام فرآيند پيوند عضو را از طريق دولت و خيرين قابل انجام دانست و تاكيد كرد: «هر نوع خريد و فروش اعضاي بدن انسان غيرقانوني است و ما در بيمارستان مسيح دانشوري نيز مراقبت مي‌كنيم تا به هيچ‌وجه اجازه ندهيم افراد سودجو از نياز بيماران سوءاستفاده كنند. » وي در عين حال پيوند عضو از ايراني به تبعه كشوري ديگر را غيرقانوني بيان كرد. ايرنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون