• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3197 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۴ اسفند

سپاه: مشكل كم‌آبي كشور را حل مي‌كنيم


فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا با بيان اينكه تكميل سد صفارود در دستور كار است اما نبايد آب پشت اين سد تبخير شود، تصريح كرد: با اقداماتي كه پيش‌بيني كرده‌ايم ان‌شاءا... مشكل كم‌آبي كشور را برطرف مي‌كنيم. به گزارش ايسنا، سردار «عبادالله عبداللهي»  با بيان اينكه استان كرمان امروز يكي از افتخاراتش، داشتن بزرگاني همچون حاج قاسم سليماني است ، افزود: از دليري و بزرگي اين مرد همين بس، كه پس از 35 سال هنوز سلاحش را بر زمين نگذاشته است و بي‌درنگ به مصاف با دشمن مي‌پردازد و انشاءا... خداوند ايشان را در پناه خود براي ما و جهان اسلام حفظ كند. اين مقام مسوول با ذكر اين مطلب كه هركس چه اصولگرا چه اصلاح‌طلب، چه راست و چه چپ به مردم خدمت كند بايد آن را به كار گرفت، سرمايه عظيم كشور ما نه نفت، نه پول، نه اراضي و نه غيره است بلكه همين نيروي انساني است كه بايد آنان را حفظ كنيم. وي همچنين به نقش رسانه‌ها در آگاه‌سازي مردم در خصوص خدمات قرارگاه اشاره و تصريح كرد: اين رسانه‌ها هستند كه بايد جامعه را در جزييات اقدامات و خدماتي كه انجام مي‌شوند قرار دهند.
 عبداللهي گفت: «اقتصاد مقاومتي» معنايش بي‌نيازي از بيگانگان است و اين يعني بايد از ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي خودمان براي پيشرفت كشور استفاده مطلوب كنيم. عبداللهي با بيان اينكه در 4 حوزه مهار آب‌هاي مرزي، تكميل فازهاي پارس جنوبي كه 170 ميليارد دلار براي كشور درآمد دارد، مسائل زيست محيطي و نيز معادن، پيشنهاداتي را به رياست‌جمهوري ارايه كرده‌ايم، خاطرنشان كرد: قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا آمادگي خود را براي مشاركت در آباداني كشور عزيزمان اعلام مي‌دارد. وي همچنين به مساله بحران آب در كرمان پرداخت و گفت: كم‌آبي در اين استان يكي از مشكلاتي است كه بايد به طور ويژه مورد توجه قرار گيرد. براي برطرف كردن مشكل كم‌آبي نيز طرح‌هايي را ارايه كرده‌ايم، آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني نيز در اين خصوص تاكيد به ورود و انجام هرگونه اقدامي براي برطرف كردن اين معضل داشته‌اند. همچنين معتقديم از روش‌هاي قديمي نبايد براي مقابله با اين موضوع استفاده كرد و راه چاره متوسل شدن به روش‌هاي جديد است. فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا با بيان اينكه ما بيشتر از سوي داخل دچار تحريم هستيم و نه از خارج، ادامه داد: آنچنان دچار بروكراسي‌ها و تشريفات اداري شده‌ايم كه تا بخواهد خدمتي انجام شود زمان زيادي به طول مي‌انجامد كه اين اصلا به صلاح كشور نيست.
وي با اشاره به برخي پروژه‌هاي انجام شده توسط اين قرارگاه توضيح داد: آزادراه حرم تا حرم، كارخانه مس سونقون، تكنولوژي‌هاي جديد همچون راه‌اندازي خطوط قطار سريع‌السير با سرعت 350 كيلومتر بر ساعت كه در مرحله تكميل اين پروژه هستيم و ساير موارد از اقداماتي است كه به لطف خدا و همكاري مردم انجام شده است. اين مقام مسوول به سخن مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت: به گفته ايشان بايد كاري كنيم كه خدمات مهندسي صادر شوند. عبداللهي با اشاره به تفاهمنامه پروژه‌هاي شهري كرمان توضيح داد: مقرر شده بود كه ظرف مدتي مشخص پل‌ها و زيرگذري با سرمايه بالغ بر 5000 ميليارد ريال به بهره‌برداري برسند كه با توجه به پيشينه خوبي كه اين قرارگاه در ساخت و تحويل 160 پل دارد، قول مي‌دهيم كه با نهايت دقت و كيفيت، به اين قضيه ورود كرده و توسعه شهري كرمان را رقم بزنيم. پيشرفت و توسعه استان كرمان از تعهدات قرار گاه خاتم الانبيا است كه بنا دارد ساز وكاري را در پيش بگيرد تا در توسعه اين استان سهم بسزايي را ايفا كند. فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا با بيان اينكه پروژه‌هاي پل‌سازي در تهران گواهي بر اين گفته است، ادامه داد: در گذشته پل صدر را در دستور كار داشتيم كه طولي برابر با 18 كيلومتر را در مدت زمان 26 ماه به مرحله اجرا درآورديم. وي تصريح كرد: در كرمان نيز اين آمادگي را داريم كه با هم‌افزايي و هماهنگي همه مسوولان اين اقدامات را نيز انجام دهيم و موجبات راحتي و آسايش مردم اين شهر را فراهم آوريم. همچنين مقرر شده است كه در خصوص احداث مترو در شهر كرمان، مطالعاتي انجام شود كه با توجه به شرايط اين شهر، مترو را به صرفه ندانسته و معتقدم استفاده از تراموا بسيار بهتر و اقتصادي‌تر است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون