• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4116 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲ تير

فوتبال در خدمت سينما

تينا جلالي

در جريان دو بازي «ايران- مراكش» و «ايران- اسپانيا» استقبال بالايي از نمايش اين دو بازي در پرديس‌هاي سينمايي شده؛ سينما‌ها مجموعا نزديك به يك ميليارد و صد و پنجاه ميليون تومان گردش مالي داشتند.

براي بازي ايران و مراكش 25 هزاربليت فروخته شد و سينماها 500 ميليون تومان گيشه داشتند و بازي ايران و اسپانيا 27 هزار بليت و نزديك به ششصد ميليون تومان گردش مالي داشتند.

سواي از حضور پرشوري كه مردم در سينماها داشتند اين پرسش به وجود مي‌آيد كه اين درآمد حاصله از نمايش بازي‌هاي فوتبال نصيب چه كساني مي‌شود؟

علي سرتيپي، سخنگو و عضو شوراي عالي اكران همچنين رييس كانون پخش‌كنندگان در همين زمينه به «اعتماد» مي‌گويد: درآمد حاصله از نمايش‌ بازي‌هاي جام جهاني در سينماها قطعا بين صاحبان سينماها و فيلم‌هاي روي پرده تقسيم مي‌شود.

فيلم‌هاي روي پرده هر‌كدام با توجه به حال‌و‌هوايي كه دارند مخاطبان خود را به سينماها دعوت مي‌كنند اما مكانيزم تقسيم اين درآمد و حق پخش بين صاحبان فيلم‌ها چگونه خواهد بود كه مديرعامل پرديس سينمايي كوروش در اين مورد مي‌گويد: «قرار است در شوراي عالي اكران با همفكري دوستان سينمادار به نتيجه برسيم؛ قطعا حق پخش فيلم‌ها با توجه به فروش فيلم‌ها در سانس‌هاي مربوطه در نظر گرفته مي‌شود.»

اين تهيه‌كننده سينما در ادامه از ميزان استقبال مخاطبان از بازي‌هاي جام جهاني توضيح مي‌دهد: «براي شما مثالي بزنم؛ وقتي ايران خودرو و سايپا پيش‌فروش محصولات خود را اعلام مي‌كنند ظرفيت سايت در چند دقيقه ابتدايي پر مي‌شود، وضعيت فروش اينترنتي بليت بازي‌هاي فوتبال هم همينگونه است؛ همان دقايق ابتدايي بليت بازي‌ها خريداري مي‌شود و سايت بعد از پنج دقيقه بسته مي‌شود.»

در ميان پرديس‌ها و سينماهايي كه بازي‌هاي جام‌جهاني را نمايش مي‌دهند دو پرديس كوروش و چارسو بيشترين مخاطبان را داشتند، وي در همين زمينه ادامه مي‌دهد: «استقبال مخاطبان از بازي‌ها بسيار بالاست و پيش‌بيني مي‌كنيم اقبال مردم براي بازي «ايران و پرتغال» بيشتر هم مي‌شود. طبيعتا در سينماهاي مدرن توجه به بازي‌هاي فوتبال بيشتر بوده است.» نكته ديگر اينكه آيا گردش مالي پخش فوتبال در سينماها به تلويزيون هم مربوط مي‌شود؟ كه سرتيپي در اين مورد توضيح مي‌دهد: «ما بايد از تلويزيون درخواست كنيم كه به ما حق پخش دهد نه تلويزيون از ما. ما برنامه تلويزيون را روي پرده عريض نشان مي‌دهيم با تمام زير‌نويس‌هايي كه دارد. اين خود تبليغي براي تلويزيون است. ما و تلويزيون جداي از هم نيستيم، پخش مسابقه فوتبال از تلويزيون روي پرده سينما يك اتفاق خوب است و به نظر من ما بايد از تلويزيون درخواست كنيم كه به ما حق پخش دهد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون