• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4116 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲ تير

صعود بي‌دردسر ايران از شب‌هاي گروه B

علي ميرمحمدي

اين روزها جهان درگير بزرگ‌ترين و جذاب‌ترين رويداد خود است. مهم نيست چقدر وابسته به فوتبال باشي تا تحت تاثير جام جهاني فوتبال قرار بگيري. هر قدر هم كه مقاومت كني، جام جهاني به روزها و ساعت‌هايت رنگ مي‌دهد و اين معجزه فوتبال است.

در روزهايي كه سالن‌هاي كنسرت هم در تب و تاب جام جهاني به هيجان فوتبال تن داده‌اند و بسياري از خواننده‌ها و گروه‌هاي موسيقي، قيد كنسرت‌ها را زده‌اند و در روسيه كشورشان را تشويق مي‌كنند، خبر برگزاري فستيوال «شب‌هاي گروه B»، بسيار خوشايند و جذاب بود. از آن اتفاق‌هايي كه خبر از خلق مي‌داد در اين روزگار روزمرّگي... خبر از يك ايده ناب كه شايد جذاب‌تر از هر تركيب نچسب هنري بود كه اين روزها با جام جهاني مي‌ديديم. بماند كه بار رسانه‌اي اين خبر بيشتر بر دوش فعالان سينمايي بود تا رسانه‌هاي موسيقي!

سرخوش بوديم از هم گروهي فرهنگ‌ها در تالار وحدت با پرچم‌هاي گوناگون اما با زباني مشترك ميان همه ملت‌ها يعني موسيقي... با دقت بيشتري اين رويداد را دنبال كرديم اما هر روز كه مي‌گذشت، اين سرخوشي بيشتر رنگ مي‌باخت... از عدم حضور گروه مراكشي به دليل وخامت ارتباطات سياسي با ايران، از قيمت بالاي بليت‌ها در اين وضعيت سخت اقتصادي، از تغييرات لحظه‌اي و شبانه سايت‌هاي فروش بليت، از خبرهاي تكميلي برگزاركنندگان كه اين فستيوال بين‌المللي را تبديل به يك ميتينگ مستاصل دانشجويي مي‌كرد، از عدم حضور گروه پرتغالي در روزهاي پاياني به دليل عدم اطمينان مالي به ميزبان ايراني و...

و تاسف خورديم فستيوالي كه انتظار مي‌رفت بازتاب بين‌المللي بسيار خوبي براي كشورمان داشته باشد، بيشتر به شب‌هاي دوستي ايران و اسپانيا شبيه شد. به ضيافتي دوستانه!

اما فستيوال گروه B هرچه براي ما نداشت لااقل صعود بي‌دردسري براي موسيقي ما رقم زد و با توجه به عدم حضور مراكش و پرتغال، ما با دو برد بادآورده و 6 امتياز، ديدارمان با اسپانيا را تشريفاتي كرد.

اما دليل نوشتن اين سطور، ناديده گرفتن زحمات دوستان برگزاركننده نيست. خوب مي‌دانيم اين روزها قدم برداشتن در راه فرهنگ و هنر، بسيار ارزشمند است و پر مخاطره. اما چه كنيم كه انتظار داشتيم...

انتظار داشتيم با وجود شناخت به پروسه‌هاي طولاني استعلام گروه‌ها و كسب مجوزهاي لازم از اداره اماكن، ارشاد و... امروز گلايه‌اي نباشد. انتظار داشتيم با يك استعلام ساده از مسوولان وزارت خارجه در مورد روابط سياسي با كشورها، شرايط دعوت از گروه‌هاي موسيقي را بررسي كنيد. انتظار داشتيم با توجه به شرايط حرفه‌اي گروه‌هاي بين‌المللي نسبت به عقد قرارداد اقدام كنيد و به نامه‌نگاري و ايميل بازي اكتفا نكنيد. انتظار داشتيم اگر تجربه برگزاري فستيوال نداريد، از مشاوره برگزاركنندگان با تجربه استفاده كنيد.

انتظار داشتيم شناخت بهتري نسبت به مخاطبين خود داشته باشيد در اين روزهاي سخت اقتصادي و براي مقابله با بحران دلار و دستمزد گروه‌ها چاره‌اي بهتر از افزايش قيمت بليت در نظر بگيريد. انتظار داشتيم براي زمان‌بندي اين رويداد مهم، سري به تقويم بزنيد و رمضان را بهانه نكنيد و باز هم انتظار داشتيم براي سربلندي ايران و حفظ شأن نام، پرچم و مردمش بيشتر تلاش مي‌كرديد.

اميد كه در آينده نزديك شاهد برگزاري چنين رويدادهايي در كشورمان باشيم و با نظم بهتر و حمايت و همراهي بخش خصوص و دولتي، خستگي در تن برگزاركنندگانش نماند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون