پرسشي از مطبوعات
از طرح غدير فقط يك عكس در رسانهها دست به دست شده است؛ همان كه روي يك لوله سفيد نوشته شده طرح آبرساني غدير. از لولههايي كه همين عبارت روي آن نوشته نشده ولي عكسهاي بسياري دست به دست شد. اما هيچ كدام از عكسها مشخص نبود لوله چه چيزي و در كجا هستند.
عكسي را با اين زيرنويس منتشر كردند كه آب را به كويت ميبرد، بعد بريدهاي از هفتهنامه «برنامه» را منتشر كردند كه ببينيد ما گفته بوديم آب را به ديگران ميفروشند. شبكههاي اجتماعي پر بود از چنين پستها و نوشتههايي. فضاي شايعه داغ بود و اگر در نيمه تير كيفيت آب بهبود نمييافت معلوم نبود اين شايعهها كمر چه چيزي را خم ميكرد. در مقابل، از روزنامهها و مطبوعات خوزستان چه در اهواز و چه در آبادان و خرمشهر اثري از نفوذ براي عقب راندن شايعهها نبود. اما اندكي بعد رپرتاژ پشت رپرتاژ در صفحه روزنامههاي محلي و سراسري منتشر شد. مردم حق دارند وقت بروز مساله به اين شيوه انتشار محتوا در مطبوعات اعتماد نكنند. همين بهانه شد كه از دستاندركاران مطبوعات خوزستان بپرسيم چرا رسانههاي رسمي به ويژه مطبوعات در ماجراي بحران آب در آبادان و خرمشهر نتوانستند شايعهها را عقببزنند و موضوع را مديريت كنند.