• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4147 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۸ مرداد

خبر

محمود عباس با عهد التميمي ديدار كرد

رييس تشكيلات خودگردان فلسطين روز گذشته در رام‌الله با عهد التميمي، دختر نوجوان فلسطيني كه هشت ماه در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي به سر برد، ديدار كرد. به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري فلسطيني وفا، محمود عباس، رييس تشكيلات خودگردان فلسطين در اين ديدار تاكيد كرد كه عهد‌التميمي نمونه‌اي براي مبارزه فلسطيني‌ها جهت دستيابي به آزادي، استقلال و تشكيل كشور مستقل‌شان است. وي گفت: نمونه و الگوي مقاومت مردمي مسالمت‌آميز كه توسط عهد التميمي و ساكنان روستاي او، النبي صالح و تمامي روستاها و شهرهاي فلسطيني رقم خورده است، به جهانيان ثابت مي‌كند كه مردم فلسطين در خاك خود پايدار خواهند ماند و به اصول ملي خود متعهد مي‌مانند و سطح جانفشاني‌ها هر چقدر هم كه بسيار باشد، آنها به دفاع از اصول خود ادامه خواهند داد. محمود عباس گفت: مقاومت مسالمت‌آميز، بهترين سلاح فلسطيني‌ها براي رويارويي با زورگويي‌هاي رژيم اشغالگر و نشان دادن رفتار وحشيانه آن در مقابل تمامي جهانيان است. در همين حال، عهد‌التميمي تلاش‌هاي محمود عباس و پيگيري‌هايش از اوضاع او و حمايتش از خانواده وي و پايداري‌اش در مقابل رژيم اشغالگر را ستود و گفت كه مسوولان اسراييلي هيچ توجهي به قوانين و مصوبات بين‌المللي ندارند .

 

تصميمات دولت عراق براي آرام كردن تظاهرات‌كنندگان

هيات دولت عراق در نشست روز گذشته از تشكيل يك كميته ارزيابي و بازخواست مقامات مسوول به دليل سوء عملكرد و عدم ارايه خدمات مناسب در وزارتخانه‌ها و دولت‌هاي محلي در كليه استان‌هاي كشور خبر داد. دفتر اطلاع‌رساني نخست‌وزيري عراق طي بيانيه‌اي كه نسخه‌اي از آن در پايگاه خبري «عراق پرس» منتشر شد، اعلام كرد كه هيات دولت اين كميته ارزيابي و بازخواست مقامات مسوول را تشكيل داده است. به گزارش فارس، كليه گزارش‌ها درباره تخلفات در اين نهادها به كميته‌اي ويژه به رياست نماينده‌اي از ديوان محاسبات عالي دولت فدرال و عضويت نمايندگاني از دبيرخانه هيات دولت و هيات شفاف‌سازي و هيات عالي هماهنگي ميان استان‌ها ارايه خواهد شد. در ادامه اين بيانيه آمده است: كميته مذكور نيز كليه گزارش‌هاي مستند را به نخست‌وزير اراده خواهد كرد تا آن را بررسي كند. هيات دولت عراق، همچنين در نشست امروزش، تصميماتي در راستاي پاسخگويي به مطالبات تظاهرات‌كنندگان و معترضان اتخاذ كرد. دفتر اطلاع‌رساني دولت عراق در بيانيه‌اي كه نسخه‌اي از آن در پايگاه خبري «السومريه نيوز» منتشر شد، اعلام كرد: هيات دولت از وزارت دارايي خواست تا تامين مالي پروژه‌هاي توانبخشي آب، ساخت 52 مدرسه در بصره و فعال‌سازي نيروگاه تقويت شط «الرميثه» را برعهده گيرد. بر اساس اين گزارش، همچنين قرار شد از صندوق ذخيره اضطراري سال 2018، مبلغ سه ميليارد دينار به استان بصره اختصاص يابد تا تامين مالي پروژه‌هاي آبي كنوني در اين استان صورت گيرد. همچنين مبلغ سه ميليارد دينار ديگر از ذخيره اضطراري براي پروژه آبي‌ ام‌القصر كه در برنامه توسعه استان‌هاي سال 2018 آمده است، تخصيص يافت. حيدر العبادي نخست‌وزير عراق امروز همچنين، «قاسم الفهداوي» وزير برق اين كشور را به دليل اعتراضات جاري درباره نحوه خدمات وزارت برق از كار تعليق كرد. طبق بيانيه دفتر اطلاع‌رساني نخست‌وزير عراق، نخست‌وزير دستور داده تا در پي نابساماني خدمات‌رساني در حوزه برق و تا زمان تكميل تحقيقات، وزير برق سلب اختيار شود. وزارت برق در عراق مسوول اصلي همه سياستگذاري‌‌ها در خصوص برق و برق‌رساني به نقاط مختلف عراق و نظارت بر حسن‌اجراي كار و پروژه‌هاي برق رساني است. شهرهاي جنوبي عراق از هفدهم تير ماه در اعتراض به اوضاع نامناسب خدمات‌رساني، بيكاري و وجود فساد در كشور شاهد تظاهرات‌هاي پراكنده بوده است و اين تظاهرات همچنان ادامه دارد. معترضان، مسوولان عراقي را به كوتاهي در انجام وظايف خود متهم كرده و خواستار رفع سريع مشكلات در بخش خدمات‌رساني از جمله برق‌رساني شدند. اين تظاهرات‌ها تاكنون چندين كشته و زخمي به همراه داشته تاجايي كه «قاسم الاعرجي» وزير كشور از معترضان خواسته تا آرامش خود را حفظ كنند و به دولت فرصت دهند تا مطالبات آنها را پاسخ دهد.

 

گردهمايي رهبران تركيه، روسيه آلمان و فرانسه در استانبول

رجب طيب اردوغان اعلام كرد، رهبران تركيه، روسيه، آلمان و فرانسه هفتم سپتامبر در استانبول گردهم مي‌آيند. به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري اسپوتنيك، رجب طيب اردوغان، رييس‌جمهور تركيه در پاسخ به سوالي درباره سوريه اعلام كرد: هفتم سپتامبر ما ميزبان اجلاس تركيه، روسيه، ‌آلمان و فرانسه در استانبول خواهيم بود كه در اين اجلاس درباره آنچه كه مي‌توانيم انجام دهيم گفت‌وگو و تبادل نظر خواهيم كرد. وي ادامه داد: در اين اجلاس مسائل منطقه‌اي مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد. همچنين انتظار مي‌رود رهبران اين چهار كشور درباره دستور كار اجلاس سه‌جانبه تركيه، روسيه و ايران درباره سوريه گفت‌وگو كنند. اوايل امسال آنگلا مركل، صدراعظم آلمان اعلام كرد: جنگ سوريه بسيار گسترش يافته است و اين جنگ بدون حضور روسيه، تركيه، ايران، اروپا و ديگر قدرت‌هاي منطقه‌اي قابل حل نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون