• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3201 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۹ اسفند

گودرزي: حضور بانوان در ورزشگاه‌هاي فوتبال در شوراي امنيت ملي است

فدراسيون فوتبال بايد خود را با مقررات تطبيق دهد

آخر سال است و محمود گودرزي وزير ورزش و جوانان در تلاش است تا كارهاي نيمه تمام را به اتمام برساند، اما بعيد به نظر مي‌رسد با زمان كمي كه در اختيار دارد و شرايط نه چندان مناسبي كه در بحث ورزش و جوانان شاهد آن هستيم موفق شود. او مي‌گويد بازنگري‌هايي در موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها صورت گرفته است و نبايد در اين زمينه حساسيت ايجاد شود تا بتوان راهكاري مناسب براي حل اين چالش در نظر گرفت.
محمود گودرزي در جمع خبرنگاران درباره وضعيت فرهنگي ورزش، اظهار كرد: شرايط فعلي ورزش از لحاظ فرهنگي بد نيست، اما مطلوب هم نيست و متناسب با ساير شؤون شاهد توسعه فرهنگي نبوده‌ايم.
وزير ورزش و جوانان افزود: سازمان تربيت‌بدني در گذشته در جهت نوشتن نظام‌نامه فرهنگي ورزش وقت گذاشت اما متاسفانه كسي به آن اعتنايي نكرد. ما در دوره جديد سعي كرديم كه اين نظام‌نامه تدوين شود و در حال حاضر نيز آن را به رايزني عمومي گذاشتيم و تا هفته‌ آينده اين نظام‌نامه تقديم شوراي عالي فرهنگي خواهد شد. اين نظام‌نامه تقديم دولت محترم شده و در كميسيون فرهنگي نيز درباره آن بحث شد. ان‌شاءالله پس از بحث در هيات دولت در قالب لايحه تقديم مجلس شوراي اسلامي خواهد شد تا به تصويب برسد.
وي درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و احتمال گرفتن ميزباني جام ملت‌هاي آسيا از ايران به همين دليل گفت: پرداخت يكسويه به موضوع بانوان و حضور آنها در ورزشگاه‌ها با صداي بلند به نحوي كه ايجاد حساسيت كند مطمئنا به نفع ورزش نخواهد بود. كار گروهي در اين باره تشكيل شده است و چارچوب‌هايي نيز در اين زمينه تدوين شده است. فكر مي‌كنم اين موضوع در يكي از كميته‌هاي شوراي امنيت ملي نيز مطرح و بازنگري‌هايي در اين زمينه انجام شده است. ان‌شاءالله در صورت تدوين اتفاقات خوبي با رعايت ضوابط خواهد افتاد. البته اين موضوع با رعايت شؤونات اسلامي خواهد بود و مراجع ذي‌صلاح در اين خصوص بايد اظهارنظر كنند.
گودرزي درباره مزايده واگذاري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس نيز گفت: شاخص‌هاي قيمت‌گذاري در سازمان خصوصي‌سازي و وزارت دارايي انجام شده و سازمان خصوصي‌سازي بهتر مي‌تواند درباره قيمت‌گذاري اين دو باشگاه نظر بدهد، چرا كه در اين خصوص تخصص دارند و بهتر از ساير بخش‌ها مي‌توانند در اين باره نظر دهند. بخش خصوصي نيز طبق قانون و چارچوب‌ها موظف است وظايف خود را انجام دهد.
وزير ورزش و جوانان با بيان اينكه شاهد كاهش هزينه‌هاي غيرضروري در فدراسيون‌ها بوده‌ايم، خاطرنشان كرد: بايد در هزينه‌ها بيشتر دقت شود كما اينكه با اقداماتي كه انجام شد از سفرهاي غيرضروري مديران جلوگيري به عمل آمد و در اين باره به آنها نيز تذكر داديم. الحمدلله كارهاي خوبي در اين زمينه انجام شده است.
وي افزود: فعاليت‌هاي ورزشي توليد فدراسيون‌هاي ورزشي است و يكي از مشتريان اين توليدات صدا و سيما است كه براي ارايه اين خدمات بايد هزينه آن را بپردازد. اميدوارم صدا و سيما هر چه زودتر تعهدات خود را كه در چارچوب اقتصاد مقاومتي است انجام دهد.
گودرزي درباره اظهارنظر كفاشيان مبني بر اينكه وزير ورزش و جوانان از دست من دلخور است و بايد علت آن را از خودش بپرسيد؟ گفت: فدراسيون فوتبال بايد با روابط و مقررات خود را تطبيق دهد. اميدوارم هر چه زودتر آنها بتوانند خود را با مقررات و قوانين كشور تطبيق دهند و از قوانين مورد نظر مجلس شوراي اسلامي و دولت محترم تمكين كنند.
وزير ورزش و جوانان در پايان در خصوص اينكه اگر باز هم براي استقلال و پرسپوليس در مزايده دوم مشتري پيدا نشود چه كار انجام مي‌دهيد ؟ گفت: اگر مشتري پيدا نشود براي بار سوم آگهي خواهيم داد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون