• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3202 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۰ اسفند

دلايل لغو بازي ايران- شيلي چيست؟

اختلاف 75 هزار يورويي

گروه ورزش|خبر لغو احتمالي بازي ايران شيلي، حرف و حديث‌هاي بسيار زيادي در محافل ورزشي به راه انداخته است. در حالي كه 50 بازيكن مورد نظر كارلوس كي‌روش براي حضور دراردوي آماده‌سازي تيم ملي جهت برگزاري بازي دوستانه با تيم‌هاي ملي سوئد و شيلي اقدام به اخذ ويزا كرده بودند، حالا خبر رسيده كه به احتمال قوي بازي تيم ملي مقابل شيلي كه طبق برنامه‌ريزي قرار بود قبل از بازي با سوئد در اتريش برگزار شود لغو شده است. در شرايط كنوني گفته مي‌شود كه تسويه مطالبه يا اختلاف حساب 75 هزار يورويي واسطه بازي تداركاتي با شيلي از فدراسيون فوتبال، به مهم‌ترين ابهام براي بازي تداركاتي با شيلي تبديل شده است. طرح موضوع امكان لغو بازي دوستانه تيم ملي فوتبال برابر شيلي كه ابتدا از زبان كارلوس كي‌روش و سپس علي كفاشيان بيان شد موضوع عجيب و قابل تاملي است زيرا تا جايي كه در رسانه‌ها مطرح شده تمام برنامه‌ريزي‌هاي فدراسيون فوتبال و تيم ملي بر پايه برگزاري اين مسابقه تداركاتي و همين طور بازي با سوئد انجام شده تا جايي كه اين سفر در برنامه‌ريزي‌هاي سازمان ليگ هم لحاظ شده است.

همه‌چيز درباره پيشنهاد بازي با شيلي

بازي با سوئد در استكهلم طبق پيشنهاد و قرارداد رسمي فدراسيون اين كشور بود اما بازي با شيلي در اروپا را يكي از مدير برنامه‌هاي ايراني فيفا كه در قالب يك آژانس بين‌المللي با داشتن دفاتري در اروپا فعاليت مي‌كند، پيشنهاد داده بود. فردي كه ارتباط نزديكي هم با كارلوس كي‌روش دارد. يك سفر به استكهلم اما انجام دو بازي تداركاتي با دو تيم بزرگ بدون هزينه خاصي. سوئد پذيرفته است تمام هزينه‌هاي سفر تيم ايران را بپردازد، از بليت رفت و برگشت هواپيما تا هتل و ساير هزينه‌هاي جانبي، اما وقتي پيشنهاد بازي با شيلي در يكي از كشورهاي اروپايي مطرح شد، فدراسيون تصميم گرفت با يك تير دو نشان بزند و با شيلي هم در سوئد بازي كند اما سوئدي‌ها به خاطر اينكه بازي دوم ايران تحت تاثير بازي نخست مقابل شيلي قرار نگيرند، آن را نپذيرفتند تا نهايتا آژانس واسط تصميم به برگزاري اين بازي در اتريش بگيرد. در توافق پيش روي فدراسيون، بازي با شيلي كاملا رايگان است و حتي هزينه اقامت تيم ملي در اتريش هم بر عهده آژانس واسط است و آنها بليت‌فروشي، تبليغات و حق پخش تلويزيوني اين ديدار را برمي‌دارند. از طرفي سوئد قرار است مبلغي را به عنوان هزينه بليت تيم ملي ايران در استكهلم بپردازد و از طرف ديگر چون بليت برگشت از سوئد با ايرلاين ايراني انجام مي‌شود هزينه‌ها كمتر شده و پول دريافتي هزينه كل بليت‌ها (تهران – وين – استكهلم – تهران) را پوشش مي‌دهد. حال سوال اينجاست پس ديگر چه هزينه‌اي مي‌ماند كه به خاطر آن بخواهد اين سفر لغو شود؟

اختلاف حساب 75 هزار يورويي

به نظر مي‌رسد واقعيت طرح اين مساله مطالبه 75 هزار يورويي مدير برنامه‌ها يا همان آژانس برگزاركننده بازي است. طلبي كه عمدتا بابت يكسري هزينه‌ها در اردوي تداركاتي قبلي تيم ملي در اتريش است اما ظاهرا خزانه‌داري و مسوولان مالي فدراسيون فوتبال در وهله اول بنا به دلايلي آن را نپذيرفته‌اند تا يك اختلاف حساب ميان طرفين ايجاد شود. از طرفي به دليل اعتمادي كه‌ كي‌روش به اين شخص يا همان آژانس دارد و همين‌طور همكاري قبلي فدراسيون با او، ترتيب برنامه‌ريزي اين سفر بر اساس توافق‌هاي شفاهي بوده و فدراسيون هيچ قرارداد مكتوبي را بابت آن دريافت نكرده است، همين موضوع باعث شده كه با نزديك شدن به زمان اردو و البته بازگشت كي‌روش به تهران، پاي اين مطالبه مالي به رسانه‌ها هم كشيده شود و موضوع به عنوان «مشكلات مالي فدراسيون براي اعزام تيم ملي به اتريش» مطرح شود تا شايد عاملي شود براي فشار به فدراسيون و تسويه بدهي 75 هزار يورويي پيش از سفر به اتريش. كفاشيان خود نيز اين موضوع را تاييد كرده و در واكنش به صحبت‌هاي كي‌روش در اين باره گفته است: «هنوز بازي با شيلي قطعي نيست. ما درخواست كرده‌ايم كه قرارداد را براي ما ارسال كنند و درباره آن نظر دهيم. آمادگي اين را داريم كه اين ديدار را برگزار كنيم. البته فدراسيون فوتبال از قبل به آژانسي كه اين بازي را برگزار مي‌كند بدهي دارد و در تلاش هستيم كه اين بدهي را نيز پرداخت كنيم.» البته گفته مي‌شود فدراسيون فوتبال به آژانس هواپيمايي كه با او همكاري مي‌كند بيش از يك ميليارد تومان بدهكار است اما حداقل هزينه بليت سفر اروپايي تيم ملي را سوئدي‌ها مي‌پردازند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون