• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3210 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۵ فروردين

واكنش‌ها در ايران

  با آغاز حملات عربستان سعودي به يمن، محمد جواد ظريف، وزير خارجه با محكوم ساختن اين حملات اعلام كرد: ما خواستار توقف اقدامات فوري عمليات نظامي عربستان در يمن هستيم و اين اقدامات را نقض‌كننده حاكميت يمن مي‌دانيم.  در همين حال مرضيه افخم، سخنگوي وزارت امور خارجه ضمن محكوم كردن حملات هوايي عربستان به يمن، اين اقدام را گامي خطرناك و مغاير با مسووليت‌هاي بين المللي در احترام به حاكميت ملي كشورها دانست. مرضيه افخم گفت: توسل به اقدامات نظامي عليه يمن كه درگير بحران داخلي و مقابله با تروريسم است موجب پيچيده‌تر شدن اوضاع و گسترش دامنه بحران و از دست رفتن فرصت‌ها براي حل و فصل مسالمت‌آميز اختلافات داخلي يمن خواهد شد.
  محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ايران در نامه‌اي به عبدالملك الحوثي، رهبر انقلابي يمن تاكيد كرد: با پيروزي انصار‌الله ادبيات سياسي جهان و بلكه مسير و سرنوشت ملت‌ها در خاورميانه متحول مي‌شود. رضايي در اين نامه با قدرداني از مقاومت قهرمانانه يمن در برابر تجاوز نظامي عربستان سعودي خاطرنشان كرد: تاريخ نشان داده است كه آينده از آن جبهه حق است. امروز جبهه مقاومت در يمن، سوريه، عراق، لبنان، فلسطين و بحرين در مقابل جبهه تجاوز كه اسراييل و عربستان است صف‌آرايي كرده، مقاومت و تجاوز، ادبيات سياسي جهان را تحت تاثير خود قرار داده است. بي‌شك شما با استعانت از خداوند متعال و پيروزي خود مي‌توانيد نه تنها ادبيات سياسي جهان بلكه مسير و سرنوشت ملت‌ها را در خاورميانه رقم بزنيد. منطقه خاورميانه در حال حركت به سوي يك نظم جديد انساني و اسلامي است. متجاوزان به اين دليل به شما حمله كرده‌اند كه مي‌خواهند از دخالت ملت‌ها در سرنوشت خود جلوگيري كنند.
 جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز با صدور بيانيه‌اي تهاجم سعودي‌ها به يمن را محكوم كرد. در اين بيانيه جامعه مدرسين حملات عربستان سعودي و متحدانش به يمن را به‌شدت محكوم كرده و آن را دخالت آشكار در امور كشور يمن دانسته و از آنها مي‌خواهد هرچه سريع‌تر به اين حملات پايان داده و بگذارند مردم يمن خودشان براي كشورشان تصميم بگيرند. در اين بيانيه آمده است: در اين برهه حساس تاريخي، سرزمين‌هاي اسلامي از سوريه، عراق و ديگر كشورها در آتش تكفير و تروريست‌هاي داعش مي‌سوزد، اقدام رژيم آل سعود در تجاوز به كشور يمن موجب شعله‌ورتر شدن اين آتش در منطقه شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون