• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3210 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۵ فروردين

خبر كوتاه

توطئه داعش در نيويورك

بر اساس گزارش‌ها دو زني كه ادعا شده از اعضاي داعش هستند، از سوي دادگاه فدرال نيويورك به توطئه براي انجام «حمله تروريستي» در ايالات متحده متهم شده‌اند. اين دو زن ۲۸ و ۳۱ ساله به اتهام تلاش براي ساخت بمب دست ساز، برنامه‌ريزي براي حمله به پليس و اهداف نظامي و دولتي دستگير شده‌اند. اين دو زن بر طبق قوانين مرتبط با استفاده از سلاح‌هاي كشتار جمعي بر ضد شهروندان يا اموال ايالات متحده امريكا تفهيم اتهام شده‌اند.

 

دستگيري آقازاده بريتانيايي

به گزارش رسانه‌هاي بريتانيا، يكي از نه بريتانيايي كه به اتهام تلاش براي ورود غيرقانوني به خاك سوريه، در تركيه بازداشت شده، پسر يك مسوول محلي حزب كارگر اين كشور است. وحيد احمد پسر ۲۱ ساله اين عضو حزب كارگر در ميان ده نفر بريتانيايي است كه اول ماه آوريل در تركيه دستگير شده‌اند. احتمالا وي قصد پيوستن به افراط‌گرايان در سوريه را داشته است.

 

اتهام مقام امنيتي سابق چيني

در ادامه طرح بازداشت سوءاستفاده‌گران از قدرت در چين، دادستانان چيني رييس سابق امنيت عمومي اين كشور را به رشوه‌خواري، سوءاستفاده از قدرت و افشاي عمدي اسرار دولتي متهم كردند. به گزارش رويترز، ژويونگ كانگ بلندپايه‌ترين مقام وابسته به حزب كمونيست چين است كه از زمان به قدرت رسيدن اين حزب در سال 1949 دچار رسوايي فساد مي‌شود. پكن مدعي است اعلام متهم شدن اين مقام بلندپايه سابق چيني نشان‌دهنده تعهد شي جين‌پينگ، رييس‌جمهوري چين براي مبارزه با فساد در عالي‌ترين سطوح مقامات است.

 

توافق حزب‌الله و جريان مستقبل

جنبش حزب‌الله لبنان و جريان مستقبل اين كشور در پايان نهمين دور نشست خود درباره ادامه گفت‌وگوهاي دوجانبه توافق كردند. گفت‌وگوهاي دوجانبه‌اي بين جنبش حزب‌الله و جريان مستقبل در ساختمان شماره 2 عين التينه برگزار شد. در پايان اين جلسه طرفين بيانيه‌اي صادر و طي آن بر استمرار گفت‌وگوها بر اساس قواعد اصلي اين گفت‌وگوها تاكيد كردند. بر اساس اين گزارش، طرفين در اين نشست درباره تعدادي از موضوعات داخلي مرتبط با فعال‌سازي موسسات قانوني و تكميل طرح امنيتي براي تقويت ثبات داخلي   بحث و گفت‌وگو كردند.

 

تهديد توكيو از سوي پيونگ يانگ

به گزارش خبرگزاري شينهوا، فوميو كيشيدا، وزير امور خارجه ژاپن اعلام كرد كه كره شمالي اخيرا از طريق منابع ديپلماتيك اعلام كرده كه مذاكرات در جريان با مقامات ژاپن را متوقف خواهد كرد. كيشيدا اعلام كرد اين تهديد كاملا غيرقابل پذيرش است. وي افزود: كره شمالي روز پنجشنبه در پيامي كه از طريق مجراهاي ديپلماتيك فرستاده ژاپن را به بين‌المللي‌كردن مساله ربودن تبعه‌هاي ژاپني در سازمان ملل در سال‌هاي گذشته متهم كرده و همچنين پليس ژاپن را متهم كرده به طور غيرقانوني خانه مقامات انجمن كره‌اي‌هاي مقيم در ژاپن را كه از نمايندگان مجمع عالي خلق كره شمالي هستند، بازرسي كرده است. لازم به يادآوري است ژاپن و كره شمالي يك سال پيش مذاكرات رسمي ميان خود را از سر گرفته‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون