• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3210 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۵ فروردين

رقص شادي پرچم عراق در تكريت


سرانجام ارتش عراق به پشتوانه حمايت مردمي توانست تكريت را به طور كامل از لوث تروريست‌ها پاك كند. تكريت خردادماه گذشته، پس از موصل به دستان تروريست‌هاي داعش سقوط كرده بود. اگرچه بنا به دلايل گوناگون محلي اميد چنداني براي آزادسازي اين منطقه از عراق وجود نداشت اما حالا با انسجام هرچه بيشتر ارتش عراق به همراه نيروهاي داوطلب مردمي، عملياتي كه از حدود يك ماه پيش آغاز شده بود در نهايت به پيروزي رسيده است. پيروزي در شهر تكريت مركز استان صلاح الدين هفته پيش رقم خورد، زماني كه پس از يك عمليات برنامه‌ريزي شده و منسجم، نيروهاي عراقي بر تمامي نقاط اين شهر مسلط شدند و پرچم عراق را بر تمامي ساختمان‌ها و مراكز دولتي به اهتزاز درآوردند.
در اثبات اين پيروزي، حيدر عبادي، نخست وزير عراق نيز چهارشنبه گذشته يعني درست يك روز پس از آزادسازي شهر وارد تكريت شد و با پرچم عراق در خيابان‌هاي اين شهر به قدم زدن پرداخت. او در سخنان خود در شهر تكريت بر عزم عراقي‌ها براي آزادي همه عراق تاكيد كرد و از شوراي استان صلاح الدين خواست نشست آينده خود را در تكريت برگزار كند. عبادي همچنين از تهيه طرحي براي بازسازي مناطق آزاد شده خبرداد. از سوي ديگر، استاندار استان صلاح الدين نيز حجم خسارت‌هاي وارد به شهر تكريت را نيز اندك توصيف كرد. آخرين خبرها از شهر تكريت حاكي از آن است كه ساكنين اين شهر كه طي ماه‌هاي گذشته به دليل ترس از حضور نيروهاي داعش در اين شهر تن به آوارگي داده بودند رفته‌رفته به خانه‌هاي خود بازمي‌گردند. گفتني است با اعلام قطعي آزادي تكريت در غروب سه‌شنبه گذشته و برافراشته شدن پرچم عراق بر فراز ساختمان‌هاي دولتي اين شهر، عمليات سخت و پيچيده عليه تروريست‌هاي داعش، در استان صلاح الدين پايان يافت و ناظران و تحليلگران با كسب اين پيروزي بزرگ، معتقدند كه كليد موصل اكنون در دستان حيدر عبادي، نخست وزير عراق است. به عقيده كارشناسان با آزادي تكريت و پاكسازي شمال صلاح الدين، شامل بيجي و شرقاط، حركت به سمت موصل آغاز خواهد شد و نخست وزير عراق وعده كرده است كه به زودي كار پاكسازي نينوا از گروه‌هاي تروريستي را شروع خواهد كرد. به عبارت ديگر مي‌توان گفت خبر آزاد‌سازي تكريت مانند خون تازه‌اي است كه در رگ‌هاي عراق تزريق شده است.

پيام آيت‌الله سيستاني به مناسبت آزادسازي تكريت

عبدالمهدي كربلايي، نماينده آيت‌الله سيستاني مرجع عاليقدر شيعيان در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته در كربلا پيروزي عراقي‌ها در آزادسازي شهر تكريت را به آنها تبريك گفت و تاكيد كرد: نيروهاي مسلح بايد از املاك شهروندان در مناطقي كه از تروريست‌هاي داعش پاكسازي شده،  محافظت كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون