• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3211 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۶ فروردين

خبر كوتاه

پيام رييس‌جمهور كشورمان در مورد يمن در مسقط ابلاغ شد

معاون وزيرخارجه در ديدار وزير خارجه عمان، پيام رييس‌جمهوري كشورمان مبني بر ضرورت كمك به توقف فوري حملات عليه يمن را ابلاغ كرد. به گزارش ايلنا، حسين امير‌عبداللهيان، معاون وزير امور خارجه در ديدار با يوسف بن علوي وزير خارجه عمان، ضمن ابراز خرسندي رييس‌جمهور اسلامي ايران از عمل جراحي موفق و بازگشت سلطان عمان به كشورش، پيام حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني مبني بر ضرورت كمك به توقف فوري حملات عليه يمن، جلوگيري از گسترش جنگ در منطقه و تمركز بر راهكار سياسي را ابلاغ كرد. طرفين در اين گفت‌وگو ضمن تاكيد بر ضرورت اتخاذ راهكارهاي سياسي و دوري از جنگ، نقش صليب سرخ جهاني و ديگر سازمان‌هاي بين‌المللي را در كمك رساني فوري دارويي، درماني و خدمات انساني به مردم يمن، مهم خواندند.

 

ايران انتخاب رييس‌جمهور جديد نيجريه را تبريك گفت

سخنگوي وزارت خارجه كشورمان برگزاري مسالمت‌آميز انتخابات رياست‌جمهوري نيجريه و انتخاب بوهاري را به عنوان رييس‌جمهور منتخب آن كشور تبريك گفت. به گزارش مهر، مرضيه افخم با اشاره به روند خوب برگزاري انتخابات در شرايط حساس كنوني نيجريه گفت: برگزاري انتخابات آرام و احترام نامزدهاي رياست‌جمهوري به نتيجه آن، نشانه درك خوب و قابل تحسين سياستمداران و احزاب سياسي نيجريه از اهميت شرايط و اولويت موضوعات اين كشور بزرگ است.

 

انتقاد البرادعي از درخواست نتانياهو در مذاكرات هسته‌اي

رييس سابق آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در واكنش به درخواست نتانياهو جهت به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي در مذاكرات هسته‌اي ايران از اين درخواست به‌شدت انتقاد كرد. به گزارش فارس، محمد البرادعي در صفحه توييتر شخصي خود نوشت: ‌«نخست‌وزير (نتانياهو) در مذاكرات هسته‌اي ايران خواستار به رسميت شناختن اسراييل است». وي در ادامه با طعنه زدن به نتانياهو تاكيد كرد: «آيا توافق همچنين بايد اشغالگري را حلال شمرده و تضمين بدهد كه هيچ كشور و دولت فلسطيني تشكيل نخواهد شد؟»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون