• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۸ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4292 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۶ بهمن

آيت‌الله مصباح‌يزدي:

هدف اصلي انقلاب رفع فقر و محروميت نيست

آيت‌الله محمدتقي مصباح‌يزدي رييس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) قم شامگاه پنجشنبه در ديدار با سردار نقدي معاون فرهنگي اجتماعي سپاه پاسداران و اعضاي جنبش مردمي پاسداشت چهل‌سالگي انقلاب اسلامي ديدار و گفت‌وگو كرد. آيت‌الله مصباح‌يزدي در ابتداي اين ديدار گفت: ماهيت انقلاب مردم كشورمان، حاكميت اسلام و ارزش‌هاي ديني است و امروز هم براي بقاي آن، بايد به مسائل فرهنگي و معنوي بيشتر اهميت بدهيم. وي افزود: انقلاب اسلامي بر اساس وعده‌هاي الهي كه اسلام را در جهان حكمفرما خواهد كرد، ضمانت بقا دارد، اما اين ضمانت مشروط است و اگر ما مي‌خواهيم به پيروزي نهايي برسيم، بايد شرايطي را رعايت كنيم.

وي با بيان اينكه مومنان بايد نگران آسيب‌ها و خطرات جامعه اسلامي بوده و از آنها پيشگيري كنند، اظهار داشت: مردم كشورمان براي اسلام قيام كرده‌اند و اگر امروز نسبت به نعمت‌هاي الهي كفر بورزيم، عذاب الهي شديد خواهد بود.

وي با بيان اينكه حقيقت فرهنگ آموزه‌هاي ديني است، نسبت به تضعيف اعتقادات و آموزه‌هاي ديني در عرصه‌هاي مختلف جامعه هشدار داد و گفت: امروز بايد به‌شدت نگران ضعف فرهنگ ديني در جامعه باشيم و روحانيت و مسوولان فرهنگي بايد عوامل اين ضعف و سستي را شناسايي كرده و با آنها مقابله كنند و به هيچ عنوان تسامح و تساهل پذيرفتني نيست. مصباح‌يزدي با انتقاد از برخي نهاد‌ها كه هدف اصلي انقلاب اسلامي را رفع فقر و محروميت وانمود مي‌كنند، گفت: اگر اينگونه باشد، انقلاب اسلامي چه تفاوتي با انقلاب‌هاي ماركسيستي و ليبراليستي دارد، از اين رو امروز نيازمند يك حركت جدي فرهنگي براي حفظ و بقاي انقلاب اسلامي هستيم.

پيش از اين نيز آيت‌الله مصباح‌يزدي درباره اهداف انقلاب اسلامي گفته بود: چرا انقلاب شد؟ آيا هدف پيشرفت نظامي و علمي بود يا هدف از انقلاب، شامل دين و فرهنگ نيز مي‌شد؟ امروز به گونه‌اي وانمود مي‌شود كه خواسته ما، تنها رفاه مادي است؛ همان خواسته‌اي كه در كشورهايي كه با خدا هيچ رابطه‌اي ندارند نيز مطرح است! مگر ماركسيست‌ها چه مي‌خواستند؟ آيا انقلاب اسلامي با انقلاب‌هاي ماركسيستي هيچ تفاوتي ندارد؟ امام (ره) وقتي خيلي احساس خطر مي‌كرد و مي‌خواست خطر عظيمي را به مردم گوشزد كند، مي‌فرمود من براي اسلام احساس خطر مي‌كنم. اما نهايت خطري كه ما احساس مي‌كنيم، تورم و گراني است.

در ادامه اين ديدار سردار نقدي معاون فرهنگي و اجتماعي سپاه پاسداران گفت: امروز انقلاب اسلامي در ۴۰‌سالگي خود، با وجود همه توطئه‌ها و دسيسه‌هاي دشمنان در اوج عزت و اقتدار در عرصه‌هاي مختلف ايستاده است. امروز در آستانه چهل سالگي انقلاب اسلامي، هيچ آسيب و خدشه‌اي به آرمان‌ها و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي وارد نشده است.

وي با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب اسلامي با حكمت و درايت بي‌نظير از اركان نظام اسلامي و ارزش‌هاي امام و انقلاب به خوبي پاسداري نموده‌اند، اظهار داشت: انقلاب اسلامي دستاورد‌هاي عظيم و ارزشمندي داشته است، از جمله مردمسالاري كه در جهان بي‌نظير است.

معاون فرهنگي سپاه پاسداران در ادامه افزود: امروز بيش از ۲۷۵ شبكه راديويي و تلويزيوني به علاوه هزاران پيام رسان و وب سايت اينترنتي، عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران برنامه‌سازي و توطئه مي‌كنند و با وجود همه اين‌ها، انقلاب اسلامي در سطح منطقه و بين‌الملل كاملا تاثيرگذار است. وي با اشاره به برخي توطئه‌هاي دشمنان عليه ملت غيور ايران اسلامي، تصريح كرد: دشمنان توليد مواد مخدر در افغانستان را از ۲۰۰ تن به ۱۰ هزار تن رسانده‌اند و با وجود آنكه مواد مخدر در ديگر كشور‌ها گران‌تر و ساده‌تر توزيع مي‌شود، اما همه تلاش خود را براي توزيع مواد مخدر در كشورمان به كار گرفته‌اند. نقدي با بيان اينكه امسال بيش از ۲ ميليون جوان ايراني در برابر تهاجم گسترده فكري و فرهنگي عليه كشورمان و در بدترين شرايط اقتصادي بيش از ۲ هزار ميليارد تومان براي اربعين هزينه كردند، گفت: تمامي اين پيشرفت‌ها در پرتو هدايت علما و رهبر معظم انقلاب به دست آمده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون