• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3214 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۹ فروردين

خبر كوتاه

احتمال محروميت كرار از حضور در فوتبال ايران

با اعلام رييس كميته اخلاق فدراسيون فوتبال اين احتمال وجود دارد كه حكم محروميت جاسم كرار از حضور در فوتبال ايران صادر شود. علي اكبر محمدزاده در خصوص رسيدگي به پرونده جاسم كرار گفت: قرار شد از شنبه به پرونده اين بازيكن رسيدگي كنيم و او با حضور در كميته اخلاق توضيحات بيشتري را در خصوص مصاحبه‌اش انجام دهد. اينكه مصاحبه ضبط شده در قالب يك كار خبري بوده يا دوستانه بوده است متفاوت خواهد بود. وي درمورد اينكه پيش از اين اعلام كرده بود براي اينكه استقلال متضرر نشود اجازه فعاليت اين بازيكن تا پايان اين فصل را به او مي‌دهند و براي فصل آينده كرار حق بازي در ليگ ايران را نخواهد داشت، اعلام كرد: احتمال دارد كميته اخلاق اين تصميم را بگيرد. به هر حال با توجه به رفتارهايي كه از او سر زده است طبق آيين‌نامه احتمال جريمه شدن يا عدم فعاليت او در ايران وجود دارد. حالا بايد ببينيم در جلسه شنبه چه اتفاقاتي  رخ  مي‌دهد.

كادرفني تيم ملي اميد همچنان بدون قرارداد

كادرفني تيم ملي فوتبال اميد ايران درحالي كه حدود چهار ماه است كار خود را با اين تيم آغاز كرده‌اند هنوز قراردادي با فدراسيون ندارند. محمد خاكپور كه 25 آذر به عنوان سرمربي جديد تيم ملي فوتبال اميد ايران انتخاب شد چند روز بعد از انتخابش دستياران خود را معرفي كرد و همگي به صورت رسمي كارشان را آغاز كردند. تيم ملي اميد با هدايت خاكپور و كادرفني جديد خود در مرحله اول مقدماتي المپيك 2016 برزيل شركت كردند و توانستند به عنوان تيم دوم گروه خود به مرحله دوم صعود كنند. درحالي كه چهار ماه از انتخاب خاكپور مي‌گذرد اين مربي هنوز با فدراسيون فوتبال قرارداد نبسته است. كادرفني تيم ملي اميد بدون قرارداد در رقابت‌هاي انتخابي المپيك شركت كردند. بدون شك اين اتفاق حرفه‌اي نيست و در هيچ جاي دنيا مربيان بدون داشتن قرارداد وارد مسابقات نمي‌شوند. عدم بستن قرارداد مساله‌اي سابقه‌دار در فوتبال ايران است و مربيان تيم‌هاي ملي پايه هميشه با اين مشكل روبه‌رو بودند. اين مساله باعث ناراحتي اعضاي كادرفني تيم ملي شده و آنها انتظار دارند براي حفظ احترام‌شان فدراسيون براي ثبت قرارداد وارد عمل شود.

باقري دستيار برانكو مي‌شود؟

در حالي كه سرمربيگري برانكو ايوانكوويچ در پرسپوليس قطعي شده صحبت‌‌هاي زيادي در مورد دستياران وي شنيده مي‌شود كه در اين باره حضور لوگوسيچ و پاناديچ در پرسپوليس قطعي شده است. البته يك دستيار خارجي ديگر كه قرار است توسط برانكو معرفي شود هم در كادر فني آينده پرسپوليس حضور خواهد داشت. در اين بين طبق توافقات انجام شده قرار است دو دستيار ايراني هم در پرسپوليس و در كادر فني برانكو حضور داشته باشند كه در اين بين از افراد زيادي نام برده مي‌شود. وحيد هاشميان يكي از پيشكسوتان باشگاه پرسپوليس است كه از او به عنوان دستيار احتمالي برانكو نام برده مي‌شد اما هاشميان كه به تازگي بالاترين مدرك مربيگري در فوتبال آلمان را بعد از كلاس‌هاي فشرده در 10 ماه كسب كرده و در مقطعي هم در تمرينات بايرن‌مونيخ در كنار گوارديولا حضور داشته ترجيح داده كه به عنوان دستيار فعاليت نداشته باشد و به همين دليل او در كادر فني آينده پرسپوليس حاضر نخواهد بود. مهدي مهدوي‌كيا هم ديگر گزينه‌اي بود كه از وي به عنوان دستيار احتمالي برانكو در پرسپوليس نام برده مي‌شد اما اين پيشكسوت كه از گزينه‌هاي اصلي مربيگري در پرسپوليس بوده به دليل اينكه تابستان امسال قرار است همراه با خانواده راهي آلمان شود تا در كلاس‌هاي پيشرفته مربيگري حضور پيدا كند قادر نخواهد بود در كادر فني پرسپوليس حاضر شود. مهدوي‌كيا به همين دليل چندي پيش حضور در كميته فني باشگاه پرسپوليس و همچنين كميته فني فدراسيون فوتبال را نپذيرفت. موضوع كريم باقري اما با ساير گزينه‌ها فرق مي‌كند، اين پيشكسوت باشگاه پرسپوليس به نيمكت اين تيم بسيار نزديك است. البته هنوز از طرف باشگاه پرسپوليس به باقري پيشنهادي داده نشده اما شنيده مي‌شود شماره 6 اسبق پرسپوليسي‌ها گزينه پيشنهادي نژادفلاح به برانكو بوده و اين مربي كروات هم كه در زمان سرمربيگري ميرسلاو بلاژوويچ با باقري در تيم ملي كار كرده هم از اين پيشنهاد استقبال كرده است و به همين دليل به نظر مي‌رسد كريم باقري به نيمكت تيم فوتبال پرسپوليس بسيار نزديك شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون