• ۱۴۰۳ شنبه ۳ آذر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
بانک ملی صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4383 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۸ خرداد

تبليغات انتخاباتي در فضاي مجازي ساماندهي مي‌شود

سيداسماعيل موسوي، سخنگوي ستاد انتخابات كشور با اشاره به اينكه سامانه ساماندهي و يكپارچه‌سازي تبليغات انتخاباتي راه‌اندازي مي‌شود، گفت: «در واقع اين سامانه بستري است براي تجميع فعاليت‌هاي انتخاباتي داوطلبان انتخابات مجلس شوراي اسلامي بدين ‌ترتيب كه همه داوطلباني كه در فضاي مجازي فعاليت كرده و سايت و كانال دارند، آدرس آن پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني را در اين سامانه ثبت مي‌كنند و اين پايگاه‌ها به مراجع رسمي تبليغات نامزدها معرفي مي‌شود.» به گزارش ايسنا، او ادامه داد: «هدف از طراحي اين سامانه تجميع فعاليت انتخاباتي و پيشگيري از تخلفات احتمالي است. ممكن است در جريان تبليغات انتخابات مطالبي به نام يك نامزد در فضاي مجازي منتشر شود كه هدف آن تخريب اين نامزد باشد. با طراحي اين سامانه مشخص مي‌شود كه نامزدهاي انتخاباتي چه مطالبي را بيان كرده‌اند و مردم هم مطمئن مي‌شوند، مطالبي كه در اين پايگاه‌ها منتشر شده صحبت‌هاي واقعي نامزدهاي انتخاباتي است.» سخنگو و دبير ستاد انتخابات كشور معتقد است كه فضاي مجازي پديده نويي است كه در انتخابات بسيار موثر است ولي اگر رها شود مي‌تواند تهديدي براي انتخابات باشد. موسوي همچنين با اشاره به احتمال دادن وعده از سوي نامزدهاي انتخاباتي به مردم براي تقسيمات كشوري ادامه داد: «وزارت كشور هيچ بنايي براي تغييرات استاني ندارد. البته ممكن است در يك روال عادي دولت يك روستا را به شهر يا بخش را به شهرستان تبديل كند كه اين يك روال معمول دارد اما در انتخابات پيش‌رو، نامزدهاي انتخاباتي توجيه مي‌شوند كه درباره تقسيمات كشوري وعده ندهند چون تقسيمات كشوري از اختيارات دولت است نه نمايندگان مجلس. وعده‌هاي غيرعملي و دروغ مي‌تواند جزو تخلفات انتخاباتي محسوب شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون