• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۹ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3224 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۱ فروردين

خبر كوتاه

پيشروي دوباره ارتش عراق در انبار

تصاويري كه از عراق منتشر مي‌شود حاكي از آن است كه مردم استان انبار از ترس مقاومت خونين داعش در برابر عمليات آزادسازي استان توسط ارتش عراق، خانه‌هاي خود را ترك كرده و به سمت بغداد، امن‌ترين جاي ممكن سرازير شده‌اند. سازمان ملل نيز گزارش مي‌دهد كه بيش از 4000 خانواده در روزهاي اخير از انبار فرار كرده‌اند و هزاران آواره همچنان در ورودي‌هاي بغداد گرفتار هستند.
همزمان درگيري‌ها در انبار حول منطقه رمادي و پالايشگاه بيجي به‌شدت بالا گرفته است.
پيش‌تر منابع عراقي در روزهاي گذشته از مقاومت سرسختانه داعش در شهر رمادي خبر مي‌دادند و اكنون ارتش عراق مدعي شده است كه پس از بازپس‌گيري پالايشگاه بيجي، بزرگ‌ترين پالايشگاه توليد نفت عراق، به سمت شهر رمادي كه اكنون بخش اعظمي از آن به دست تروريست‌هاي داعش افتاده رهسپار شده و اين عمليات به پشتوانه نيروهاي داوطلب مردمي انجام خواهد شد.
در حالي كه گفته مي‌شد يكي از نكات اصلي مذاكرات حيدر عبادي، نخست‌وزير عراق كه به امريكا رفته بود با مسوولان اين كشور بر سر چگونگي مبارزه با داعش در استان انبار بوده و وي تلاش داشته تا نيروهاي داوطلب مردمي را نيز در اين عمليات الانبار به كار گيرد؛ مساله‌اي كه واشنگتن و ساكنان سني استان انبار با آن مخالف هستند.

 

حكم اعدام براي 11 تن

دادگاهي در مصر بار ديگر 11 شهروند اين كشور را به دليل مشاركت در درگيري‌هايي در جريان يك بازي فوتبال در سال ۲۰۱۲ ميلادي در بندر پورت‌سعيد به اعدام محكوم كرد.
براساس حكم قبلي ۲۱ نفر در ارتباط با اين خشونت‌ها به مرگ محكوم شده بودند. اين حكم قابل تجديدنظرخواهي است.
با اين حال قضات دادگاه اين حكم را براي تاييد به مفتي اعظم مصر، بالاترين مقام مذهبي اين كشور، ارجاع داده‌اند. قرار است تصميم نهايي در مورد اين افراد در سي‌ام ماه مه، ماه آينده ميلادي اعلام شود.
يادآوري مي‌شود در فوريه سال ۲۰۱۲ ميلادي در جريان يك مسابقه فوتبال بين تيم المصري پورت سعيد و تيم الاهلي قاهره درگيري‌هايي رخ داد كه به كشته شدن دست كم ۷۳ نفر منجر شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون