• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3115 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ آذر

گزارش تاييد نشده، بهانه‌يي جديد براي منتقدان دولت

يك سوال مبهم ديگر از وزير اطلاعات

گروه سياسي| وزير اطلاعات باز هم مورد «سوال» نمايندگان مخالف دولت قرار گرفت. اين‌بار هم بر اساس دليلي كه معلوم نيست چقدر به حوزه وظايف و اختيارات او مربوط مي‌شود؛ انتشار گزارشي در سايت فيلتر شده «سحام نيوز». سوال را باز هم جواد كريمي قدوسي از سيد محمود علوي مطرح كرده، كسي كه در 16 ماه گذشته پايه اصلي كشاندن وزراي اطلاعات و امور خارجه به مجلس بوده است. سوال او از وزير اطلاعات را 14 نماينده ديگر هم امضا كرده‌اند؛ نمايندگاني از فراكسيون اصولگرايان كه محور انتقاد از دولت هستند.
 پيش‌تر هم وزير اطلاعات به خاطر سوالاتي به صحن علني «احضار» شده بود كه حتي خود نمايندگان هم مي‌گفتند ارتباطي با حوزه كاري او ندارد. جواد كريمي قدوسي در سوال خود خطاب به وزير اطلاعات آورده است: «همان‌طور كه مستحضريد، چندي پيش يكي از پايگاه‌هاي خبري ضد انقلاب اقدام به انتشار گزارشي منتسب به رييس‌جمهور كرد كه عليه يكي از نهادهاي امنيتي كشور تهيه شده بود. اين گزارش كذب كه متاسفانه با انگيزه‌هاي افراطي و سياسي تهيه شده است، طبق اظهار اين سايت توسط رييس‌جمهور به يكي از مسوولان ارشد كشور ارايه شده است. » در ادامه چهار سوال مطرح مي‌شود كه وزير اطلاعات با وجود امضا‌كنندگان اين نامه بايد در صحن علني به آن پاسخ بدهد؛ آيا اصل اين گزارش را تاييد مي‌فرماييد يا فقط توهمات و جنگ رواني رسانه‌هاي ضد انقلاب است؟ در صورت تاييد، چه نهادي اقدام به اين حركات مغرضانه و خلاف تدبير كرده است؟ چگونه و توسط چه كساني اين گزارش به دست رسانه‌هاي ضد انقلاب رسيده است؟ براي شناسايي و مجازات افراد يا نهادي كه اين گزارش را تهيه و منع عكس كرده‌اند، چه اقدامي انجام داده‌ايد؟» اين سوال را حبيب آقاجري نماينده ماهشهر، سيدمحمود نبويان نماينده تهران، حسينعلي حاجي‌دليگان نماينده شاهين‌شهر، محمدصالح جوكار نماينده يزد، حسين نجابت، الياس نادران، اسماعيل كوثري نمايندگان تهران، محمدمهدي زاهدي نماينده كرمان، كوچكي‌نژاد نماينده رشت، محمداسماعيل سعيدي نماينده تبريز، نصرالله پژمان‌فر نماينده مشهد، سيدمرتضي حسيني نماينده قزوين، مهدي كوچك‌زاده نماينده تهران و سيدعلي طاهري نماينده گرگان امضا كردند. جواد كريمي قدوسي هم آن را ديروز تقديم هيات رييسه مجلس كرده است. با اين حال هنوز هيات رييسه مجلس آن را اعلام وصول نكرده تا مشخص شود كه حضور دوباره سيد محمود علوي در صحن علني حتمي خواهد بود يا خير. سيد محمود علوي از جمله پر رفت و آمدترين وزراي دولت يازدهم به مجلس بوده است، نمايندگان نزديك به جبهه پايداري تا حالا چهار بار وي را براي پاسخگويي به سوالات‌شان به صحن علني كشانده‌اند. پر حاشيه‌ترين اين سوالات، سوال 41 نماينده در 21 محور بود كه اسفندماه گذشته تقديم هيات رييسه مجلس شد.
 در آن طرح نمايندگان منتقد وزارت اطلاعات، سيد محمود علوي را درباره موضوعاتي كه در حيطه وظايف وزارتخانه‌هايي چون وزارت امور خارجه بود، مورد سوال قرار دادند كه همين موضوع هم باعث ايجاد اختلاف‌نظرهايي در بهارستان شد. چيزي كه به نظر مي‌رسد در سوال جديد 15 نماينده از سيد محمود علوي هم تكرار شده باشد، جايي كه به دليل عملكرد يك سايت اينترنتي و انتشار گزارشي تاييد نشده در آن بايد به منتقدان دولت جوابگو باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون