• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3115 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ آذر

سرخط خبرها

 تعرفه اينترنت موبايل كم شد | در جلسه كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات تعرفه اخير اينترنت آزاد موبايل اصلاح شد و تعرفه از 5/2 ريال به ازاي هر كيلوبايت به 5/0 ريال كاهش يافت. تعرفه جديد اينترنت همراه امروز در جلسه كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات بازنگري شد و رقم 5/0 ريال براي آن تصويب شد. پيش از اين، كميسيون تنظيم مقررات، تعرفه آزاد اينترنت همراه را 5/2 ريال به ازاي هر كيلوبايت تصويب كرده بود كه پس از اعلام با واكنش رسانه‌ها نسب به گراني تعرفه جديد همراه شد. پيش از جلسه تصميم‌گيري كميسيون، صحبت از تعيين تعرفه نيم ريال به ازاي هر كيلوبايت اينترنت همراه بود. به اين ترتيب در حالي كه مصوبه به تاييد اعضاي كميسيون رسيده بود و از سوي سخنگوي كميسيون و معاون وزير نيز اعلام عمومي شده بود اما وزير ارتباطات از اصلاح و بازنگري تعرفه به دليل نارضايتي عمومي خبر داد.
 فاضلاب روستايي ۲۰۰ ميليون يورو اعتبار گرفت|معاون برنامه‌ريزي و توسعه شركت آب و فاضلاب كشور با بيان اينكه بيشترين بهره‌گيري از تسهيلات بانك توسعه اسلامي در بخش آب و فاضلاب به ايران اختصاص دارد، گفت: بانك توسعه اسلامي ۲۰۰ ميليون يورو براي توسعه فاضلاب روستاها اختصاص داد. علي‌اصغر قانع با اشاره به اينكه عمده منابع مالي طرح‌هاي آب و فاضلاب افزون‌بر طرح‌هاي تملك دارايي، از طريق تسهيلات بانك توسعه اسلامي تامين مي‌شود، به فارس گفت: در مجموع تسهيلات بانك توسعه اسلامي افزون‌بر 800 ميليون يورو است كه بيشترين بهره‌گيري از تسهيلات بانك توسعه اسلامي در بخش آب و فاضلاب به ايران اختصاص دارد و نزديك به 200 ميليون يورو از اين تسهيلات براي توسعه فاضلاب روستاها اختصاص داده شده است.
 تغييرات بودجه با تصويب لايحه تنظيم | سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: بودجه دولت براي سال آينده دوبخشي ارايه مي‌شود كه بخشي از آن مربوط به احكام بودجه 94 و بخش ديگر مربوط به دايمي شدن برخي احكام در قالب لايحه تنظيم بخشي از مقررات مالي است. غلامرضا كاتب سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه افزود: بخش تفصيلي احكام بودجه در قالب رديف‌ها از سوي دولت 15 آذر در اختيار مجلس قرار خواهد گرفت. يكي از مشكلات اساسي كشور پروژه‌هاي نيمه تمام است، اكنون 2900 پروژه نيمه تمام ملي اعتباري بالغ بر 300 هزار ميليارد تومان نياز دارد و همچنين در جدول 20 نزديك به 274 پروژه نيمه تمام ديده مي‌شود. همچنين 25 هزار طرح نيمه تمام استاني وجود داشته كه 100 ميليارد تومان اعتبار مي‌خواهد. كاتب عنوان كرد: دولت و مجلس مصمم هستند راهكارهاي ديگر در راستاي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي ارايه شود. ديروز مجلس يكي از احكام را به تصويب رساند كه براي تكميل پروژه‌ها بوده كه با پيشنهاد دولت انجام شد.
 خارجي‌ها ترك سد كارون ۴ را مي‌گيرند| سيد محمدرضا رضازاده، مديرعامل شركت توسعه منابع آب و نيروي ايران با بيان اينكه براي ترميم ترك سد كارون ۴ با يك شركت خارجي قرارداد امضا شده و يك قسمت كار هم انجام شده است، گفت: هنوز يك قسمت از كار براي ترميم سد كارون ۴ باقي مانده است. اساسا بحث ترك در سدهاي بتني يك موضوع عادي است و اين اتفاق معمولا در تمام دنيا رخ داده و مي‌دهد و چندان غيرعادي و غيرمنتظره نيست. وي افزود: يكي از وظايفي كه در صنعت سدسازي صورت گرفته اين است كه رفتار سد هم در طول دوره اجرا و هم در طول دوره بهره‌برداري پايش شود.
 نكاشت اروميه به كاشت تغيير يافت|مشاور معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهور با بيان اينكه طرح نكاشت در اطراف درياچه اروميه مطرح نيست، گفت: دولت براي احياي درياچه در نظر دارد با تغيير الگوي كشت بخشي از آب مصرفي در كشاورزي را به درياچه بازگرداند. عبدالغفار شجاع به فارس، گفت: عنوان اصلي اين طرح تغيير نوع كشت در اطراف درياچه اروميه است و عدم كشت در اين مناطق براي احياي درياچه مورد نظر دولت نيست. براي احياي درياچه اروميه دولت تصميم گرفت تا طي 4 سال با تغيير نوع كشت محصولات كشاورزي از آبي به ديم و همچنين بهره‌گيري از شيوه‌هاي نوين آبياري براي كاهش مصرف آب بخشي از آب مصرفي در كشاورزي را براي احيا اين درياچه به آن بازگرداند. وي با بيان اينكه در سال اول مقرر شده تا حدود 80 هزار هكتار از اراضي كشت آبي به ديم تبديل شده و يا به سيستم‌هاي نوين آبياري تجهيز شود، گفت: براي رسيدن به اهداف اين طرح قرار شده تا در بخشي از اين اراضي به جاي كشت چغندر، گندم كه مصرف آبي كمتري دارد كشت شود. شجاع اظهار داشت: تغيير الگوي كشت در مناطق اطراف درياچه اروميه به لحاظ اقتصادي ممكن است باعث زيان به كشاورز شود كه دولت با پرداخت مابه‌التفاوت به كشاورزان اين مساله را نيز حل مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون