• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3231 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۸ ارديبهشت

زير ذره بين اقتصاد

اطلاعيه جديد درباره حذف پردرآمدها |وزارت كار در اطلاعيه‌اي از ايجاد سامانه جديد اينترنتي براي ثبت اعتراضات كساني كه يارانه آنها قطع شده است، خبر داد. در اين اطلاعيه درخصوص افرادي كه يارانه آنها حذف شده، آمده است: به اطلاع مي‌رساند براي دسترسي آسان‌تر، سامانه اينترنتي راه‌اندازي شده است كه افراد مي‌توانند در آن سامانه درخواست خود را جهت رسيدگي ثبت كنند. همچنين متقاضيان فقط به سامانه‌اي كه اعلام خواهد شد، مي‌توانند مراجعه كنند. لازم به ذكر است، آدرس اين سامانه و چگونگي انجام كار از رسانه‌هاي عمومي به اطلاع رسانده خواهد شد.

تجربه نروژي‌ها به صندوق توسعه ملي مي‌آيد|در ديدار رييس هيات عامل صندوق توسعه ملي و سفير نروژ در ايران، بر نقش توسعه‌اي و بين نسلي و حمايت صندوق از بخش خصوصي و سرمايه‌گذاري مولد و ضرورت بهره‌مندي از تجربيات صندوق ثروت نروژ تاكيد شد. سيدصفدر‌حسيني گفت: ساز و كارهاي روبه تكامل صندوق توسعه ملي به گونه‌اي است كه اين صندوق به عنوان يك نهاد مهم اقتصادي بتواند اهداف خود را پيگيري كند و از هرگونه آسيب در امان باشد.

ضرورت تشكيل كميسيون مشترك ايران و سوييس| غلامحسين شافعي، رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران بر ضرورت تشكيل كميسيون مشترك ايران و سوييس تاكيد كردواظهار داشت: سرمايه‌گذاري در ايران را مي‌توان به عنوان سرمايه‌گذاري در كل منطقه تلقي كرد به گونه‌اي كه برنامه‌ريزي‌ها مي‌تواند براي بازار ۳۵۰ ميليون نفري منطقه باشد. وي با اشاره به مهم‌ترين اولويت‌هاي سرمايه‌گذاري در ايران افزود: صنايع داروسازي، لوازم پزشكي، محصولات پتروشيمي و صنايع غذايي و تكنولوژي و همچنين توريسم از جمله مواردي است كه در جذابيت‌هاي اقتصادي ايران قابل توجه است. همچنين كشاورزي در ايران به دليل كمبود آب با مشكل مواجه شده و روش‌هاي جديد آبياري و مكانيزه كردن يكي از برنامه‌هاي دولت ايران است كه درهمكاري‌هاي مشترك بين دو كشور مي‌تواند مد نظر قرار گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون