• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3231 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۸ ارديبهشت

حضور وزير ورزش و معاونان در انتخابات فدراسيون وزنه‌برداري

رضازاده نيامد، مرادي رييس شد

گروه ورزش| مجمع انتخاباتي فدراسيون وزنه‌برداري با حضور محمود گودرزي و نصرالله سجادي در آكادمي ملي المپيك برگزار شد كه علي مرادي با كسب 24 راي به مدت چهار سال به عنوان رييس فدراسيون انتخاب شد. احمد سعادتمند در اين انتخابات هشت راي داشت و كوروش باقري صاحب پنج راي شد. براي برگزاري مجمع انتخاباتي 10 نفر كانديدا شده بودند كه روز يكشنبه حسين رضازاده به دليل استعفا ندادن از شوراي شهر عملا از حضور در انتخابات كنار رفت. احمد سعادتمند، عبدالكريم پوركيان، كوروش باقري، بهروز بهمند، عليرضا ميرزايي، مهدي روحاني، منوچهر رضاخاني و سيد عيسي عابدي ديگر كانديداهاي احراز پست رياست فدراسيون وزنه‌برداري بودند.

رييس فدراسيون وزنه‌برداري پس از انتخاب در اين سمت اعلام كرد كه تعاملات با فدراسيون جهاني وزنه‌برداري برقرار شده و روابط سرد، گرم شده است و مشكلي در اين باره وجود ندارد. اين در حالي است كه مرادي پس از اينكه سمت دبيري كنفدراسيون آسيا را از دست داد، روز دوشنبه ۲۲ دي ۱۳۹۳ درست چند روز پس از انتخابات كنفدراسيون آسيا كه روز سه‌شنبه ۱۶ دي ۱۳۹۳ در دوحه قطر برگزار شد و نتوانست حتي كرسي نايب‌رييسي آسيا را كه به همراه حسين رضازاده براي كسب آن نامزد شده بود به دست بياورد در گفت‌وگو با خبرگزاري ايسنا در پاسخ به اين پرسش كه گفته مي‌شود تاماش آيان به هيچ عنوان تمايل نداشته شما در انتخابات راي بياوريد؟ گفته بود: «قبل از بازي‌هاي آسيايي كم‌لطفي امثال او را ديدم. در اين انتخابات اسم هيچ كسي به جز رضازاده نبود و همه‌چيز سازماندهي شده بود. اين‌بار مبلغ زيادي هزينه كردند تا علي مرادي نباشد، با اين حال تلاش كردم پوركاظمي و حكمت‌پور و ملكي به انتخابات ورود پيدا كنند و نام ايران در انتخابات وجود داشته باشد. البته بدون زد و بندهايي كه آنجا شاهد بوديم. در اين دوره از انتخابات بدون پشتوانه توانستم 26 راي به دست آورم. هر چند كه يكي، دو راي را مخدوش كردند تا در شرايط ديگري قرار بگيرم. بسياري از كشورها نيز نسبت به اين اتفاق اظهار تاسف كردند. در واقع اين كم‌لطفي بيرون از قاره آسيا و برخي افراد بود كه چشم‌هايشان با دلارهاي اعراب كم‌سو شده بود. با اين حال من سربلند از اين انتخابات بيرون آمدم، چرا كه به «مطلبي بارز» اصرار نكردم و از انتخابات دبيركلي كنار كشيدم و در نايب‌رييسي نيز راي قاطعي را به دست آوردم. من حرف‌هايم را مي‌زنم و انتقادات خود را دارم كه البته شخصي نيست و در جهت رشد وزنه‌برداري جهان و آسيا قرار دارد. افرادي بيرون از قاره آسيا شعار دوستي و اعتمادي كه داريم را هدف قرار داده‌اند.» اين در حالي است كه روز گذشته مرادي در پاسخ به اين پرسش كه گفته مي‌شود ارتباط خوبي با تاماش آيان و فدراسيون جهاني ندارد، تصريح كرد: اين نمك موضوع است و طبيعي است كه در هر موضوعي مشكل وجود داشته باشد. البته تعاملات برقرار شده و مشكلي نيست. ما اقدامات لازم را شروع كرده‌ايم. در ابتدا ارتباطات سرد بوده اما كم كم گرم مي‌شود و در كنار آن ارتباطات خوبي شكل خواهد گرفت. رييس جديد فدراسيون در جواب به اين سوال كه مگر از ابتدا اطلاع داشته كه رييس فدراسيون خواهد شد كه با تاماش آيان تعاملات را برقرار كرده، گفت: به هر حال هر برنامه بلندمدتي كه داشته باشيم بايد اقداماتي پيش از آن انجام گيرد. اين مايه خوشحالي است كه روابط سرد ما گرم شده است. جالب اينكه مرادي در ادامه در واكنش به اين پرسش مبني بر اينكه فدراسيون جهاني براي انجام اين تعاملات امتيازي از ايران گرفته است، گفت: من از اين موضوع مطلع نيستم!

تنش با فدراسيون جهاني
آنچه امروز مشخص است اينكه برخلاف گفته‌هاي مرادي، آيان ارتباط خوبي با رييس جديد فدراسيون وزنه‌برداري ايران ندارد و اصلا يكي از دلايلي كه خواستار رييس ماندن رضازاده بود همين سردي ارتباط با مرادي است؛ ارتباطي كه مرادي مدعي شده در حال گرم شدن است. حالا هم بايد منتظر ماند و ديد كه واقعا اين ارتباط گرم برقرار شده يا بايد شاهد تنش بين فدراسيون وزنه‌برداري ايران و فدراسيون بين‌المللي اين رشته كه مي‌تواند براي وزنه‌برداري كشورمان سنگين تمام شود باشيم.
علي مرادي در ادامه گفت: فكر مي‌كنم يك كار بزرگ در مجمع انجام گرفت كه جا دارد از اعضاي مجمع به خاطر انجام اين كار بزرگ كه سرآغاز كارهاي بزرگ‌تري نيز خواهد بود تشكر كنم. با همتي كه در خانواده وزنه‌برداري وجود دارد، اميدوارم در آينده‌اي نه چندان دور بتوانيم دل مقام معظم رهبري را شاد كنيم. مرادي درباره نبود رضازاده در مجمع انتخاباتي گفت: قوانين و مقررات اين اجازه را به او نداده است و من نمي‌توانم در مورد نبود او در اين مجمع و اينكه آيا قانوني بوده يا خير اظهارنظر كنم. مرادي درباره اينكه براي كسب مقام در مسابقات قهرماني آسيا و جهان قولي خواهد داد يا خير گفت: ما كميته فني را در اسرع وقت تشكيل مي‌دهيم و آنجا در مورد همه‌چيز صحبت مي‌كنيم. ابتدا بايد زيرساخت‌ها آماده شود و آماده شدن زيرساخت‌ها نيز منوط به اين است كه كميته فني را تشكيل دهيم. در كنار آن اقدامات لازم را انجام خواهيم داد. وي در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينكه تغييراتي در كادر فني تيم ملي خواهد داشت يا خير گفت: در اينجا بحث خرد جمعي مطرح است و بر اساس تصميم‌گيري در كميته فني اقدامات لازم را و آنچه به صلاح است انجام خواهيم داد.

گودرزي: متاسفم كه رضازاده حضور ندارد
محمود گودرزي، وزير ورزش و جوانان در مورد حسين رضازاده گفت: رضازاده از قهرمانان، پهلوانان و اسطوره‌هاي ورزش ايران هستند. اميدوارم بقيه تداوم‌بخش راهش در قهرماني و هدايت و رهبري باشند. از او قدرداني مي‌كنم اما متاسفم از اينكه به دليل محدوديت‌هاي قانوني نتوانستند در اين مجمع انتخاباتي حضور داشته باشند. دلايل قانوني كه او نتوانست در مجمع شركت كند را سجادي بيان خواهد كرد و تمام مستندات، ادله و محدوديت‌هاي قانوني را به استحضار رسانه‌ها مي‌رساند. ممكن است بعضي‌ها برداشت‌هايي داشته باشند كه اين رفتار ما سياسي است در حالي كه چنين چيزي زيبنده ورزش نيست، آنچه بعد از حضور ما در وزارت ورزش بر آن تاكيد كرديم، رعايت قوانين و مقررات است. حال ممكن است در قوانين و مقررات اشتباهاتي وجود داشت باشد يا مواردي باشد كه به مذاق ما خوش نيايد و آن بايد از طريق مجلس شوراي اسلامي تغيير كند. با اين حال در حال حاضر ما تابع قانون هستيم، سازمان‌هاي ناظر تعيين‌كننده هستند و ما بايد از آنها تمكين كنيم. گودرزي با اشاره به اينكه گفته مي‌شود گزينه وزارت ورزش براي انتخابات فدراسيون مشخص است، گفت: گاهي اوقات مطرح مي‌شود يا بعضي افراد مطرح مي‌كنند كه كانديداي وزارت ورزش هستند. ممكن است فردي يا مديري يا افراد ديگر تماس بگيرند و اين‌گونه وانمود كنند كه شخصي را پشتيباني كرديم تا رييس فدراسيون باشد در حالي كه چنين چيزي نه از سوي من و نه از سوي معاونانم وجود ندارد. ما اجازه نداريم نسبت به يك فرد نگاه ويژه‌تري داشته باشيم. اگر كسي از جانب من يا مجموعه معاونان تماس گرفته است از همين جا اعلام مي‌كنم كه براي ما هيچ فردي بر ديگري ارجحيت ندارد و همه يكسان هستند. با توجه به اينكه انتخابات فدراسيون‌هاي ديگر در پيش است و ممكن است چنين اتفاقاتي باز هم تكرار شود، اعلام مي‌كنم كه از اين نوع رفتارهاي سياسي غير متعارف، غير عاقلانه و عادلانه پرهيز كنند. ممكن است تماس گرفته شود حالا بعضي از افراد در وزارت ورزش يا در مديركل استان‌ها دوستي داشته باشند و تماسي بگيرند كه اين طبيعي است و ما نمي‌توانيم جلوي آن را بگيريم اما از سوي من و معاونانم چنين اتفاقي رخ نداده است و من به خودم اجازه نمي‌دهم كه چنين كاري كنم چرا كه به گفته رهبر انقلاب راي مردم حق‌الناس است. اگر هم‌چنين اتفاقي افتاده باشد مطمئن باشيد نخستين كسي كه انتخابات را مخدوش مي‌كند، خود ما هستيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون