• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3231 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۸ ارديبهشت

سجادي: در مورد رضازاده سازمان بازرسي نظر صريح داده بود

نصرالله سجادي، معاون قهرماني وزارت ورزش و جوانان در مجمع انتخاباتي فدراسيون و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ي گفت: بر اساس قانون اعضاي شوراي اسلامي شهرها نبايد پست دومي داشته باشند. اين مطالب از سوي سازمان بازرسي كل كشور مطرح شده است و در انتخابات گذشته نيز آن را رعايت كرديم. اينكه چه زماني قانون مي‌تواند اجرا شود يا لغو شود كاملا بر عهده قانونگذار يعني مجلس شوراي اسلامي است. وي در ادامه به ورود پيدا كردن شوراي حل اختلاف به موضوع حضور حسين رضازاده در انتخابات فدراسيون و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ي اشاره كرد و گفت: من براي كسب اطمينان از سازمان بازرسي كل كشور در مورد حضور رضازاده استعلام گرفته‌ام و كميته‌ رسيدگي به شكايت شوراهاي اسلامي در اين زمينه به من پاسخ فرستاد. در اين نامه آمده است كه بر اساس متن قانون اساسي اعضاي شوراي اسلامي شهرها در طول مدت عضويت در اين شوراها نمي‌توانند در سمت‌هاي ديگر مشغول به كار شوند. روسا و همچنين سرپرستاني كه حوزه فعاليت آنها به كل كشور باز مي‌گردد و همچنين موسسات وابسته به دولت كه از بودجه عمومي استفاده مي‌كنند شامل اين قانون مي‌شوند. عضويت همزمان در شوراي اسلامي شهرها با تصدي مناسب اداري منافات دارد و منظور اين سازمان صرفا حسين رضازاده نيست، بلكه منظور تمامي اعضاي شوراي اسلامي شهرها است و اين حضور به عنوان شغل محسوب مي‌شود. با توجه به استنادات موجود تصدي پستي يا رياست و همچنين عضويت در هيات رييسه فدراسيون‌هاي ورزشي توسط اعضاي شوراي اسلامي شهرها امكان پذير نيست.
وي به حضور رضازاده در دفتر خود نيز اشاره كرد و يادآور شد: چند روز پيش نيز رضازاده در دفتر من حضور پيدا كرده بود و من هم به ايشان اعلام كردم كه اگر از شوراي شهر تهران استعفا دهيد مي‌توانيد در انتخابات فدراسيون و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ي شركت كنيد و در نهايت تصميم او براي ماندن در شوراي شهر تهران بود. حسين رضازاده عزيز همه ماست. او يكي از قهرمانان ملي است كه مي‌تواند به همراه ساير و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ان پيشكسوت به فدراسيون و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ي كمك كند.
او همچنين به مشابهت حضور احمد دنيامالي و هادي ساعي در شوراي شهر تهران و كانديد شدن براي انتخابات فدراسيون‌هاي ورزشي اشاره كرد و ا‌دا‌مه‌ داد: حتي چندي پيش كه يكي از كانديداهاي يكي از فدراسيون‌هاي ورزشي به ديوان عدالت شكايت كرده بود در نهايت اين پاسخ به او داده شد كه اعتراضش وارد نيست و يكي ديگر از دوستان كه توانسته بود به عنوان رياست فدراسيون قايقراني دست پيدا كند نيز در نهايت به خاطر حضور در شوراي شهر تهران به فدراسيون نرفت. اگر همه ما به قانون عمل كنيم كارمان بسيار راحت خواهد بود و در طول اين مدت تمام تلاش خود را كرديم تا به قانون اساسي احترام بگذاريم.
معاون قهرماني وزير ورزش و جوانان از نامه‌اي خبر داد كه سازمان بازرسي كل كشور روز اول ارديبهشت در مورد ممانعت حضور يافتن حسين رضازاده به دليل عضويت در شوراي شهر براي انتخابات فدراسيون و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ي خبر داد.

 

رضازاده بيانيه داد

حسين رضازاده پس از برگزاري مجمع انتخاباتي فدراسيون وزنه‌برداري بيانيه‌اي به‌شرح زير صادر كرد: ماه‌ها بود كه برخي مسوولان هرآنچه در توان داشتند به كار گرفتند تا مانع حضور «فرزند كوچك اين ملت» در گوشه‌اي از ورزش اين كشور شوند. آنها نگران بودند كه حضور همزمان بنده در دو عرصه «فدراسيون وزنه‌برداري» و «شوراي شهر» برنامه‌ريزي‌هاي آنها را به هم بريزد. بنده خوشحالم كه همواره موجب شادي دل رهبري، خانواده معظم شهدا و مردم خوب و فهيم ايران اسلامي بوده‌ام و خدا را شاهد مي‌گيرم آن زمان كه مدال المپيك را مي‌گرفتم، آن زمان كه تيم وزنه‌برداري را در جايگاه مربي هدايت مي‌كردم و آنگاه كه بر رياست فدراسيون قرار داشتم همه دغدغه‌ام اين بود كه چه افتخار جديدي براي اين مردم عزيز و قدردان همراه با جوانان مستعد ايراني بيافرينيم و بذر خوشحالي و شادكامي را در دل‌هاشان بنشانيم كه البته در تمام اين جايگاه‌ها، شادي، طراوت و بزرگواري ملت ايران و اظهار لطف‌شان را از نزديك و دور شاهد بودم و هستم. سال 2002 را فراموش نمي‌كنم، آن روز پيشنهاد يونان براي كسب شهروندي يونان به‌ازاي دريافت مبلغ هنگفتي را رد كردم يا تقاضاي مشابه تركيه را مبني بر تغيير تابعيت خود به تركيه و دريافت پاداشي سنگين را در صورت قهرماني در المپيك آتن نپذيرفتم، چرا كه دل‌بسته اسلام و ايران بوده و هستم و از اين اعتقاد و از اين خاك دل نكنده و نخواهم كند. هرچند فشارهايي موجب شد تا برخي با آبروي اينجانب نيز بازي كنند ولي اكنون فرصتي فراهم آمد كه به رأي مردم عزيز تهراني، احترام خود را كاملاً ابراز و هويدا كرده و تلاش كنم تا در عرصه خدمات شهري، موجب رسيدن تهران به شهري در تراز ايران اسلامي‌مان باشم. لازم است تبريك و شادباش خود را به جناب آقاي «علي مرادي» ابراز كنم. براي ايران عزيز و او بهترين پيروزي‌ها و افتخارها را از خداوند متعال خواسته‌ام و آمادگي كامل دارم تمام تجربياتي كه در سايه عنايت امام زمان(عج) و همراهي مردم در تمامي اين سال‌ها اندوخته‌ام در اختيار او قرار دهم تا جوانان مستعد، پرتوان و پهلوان ايراني در جايگاه‌هاي بالاتري در عرصه‌هاي بين‌المللي بدرخشند. بر خود لازم مي‌دانم از همه حمايت‌ها و لطف مردم عزيز ايران نسبت به اين فرزند انقلاب تقدير و تشكر نموده و بدين وسيله طلب حلاليت كنم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون