• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4555 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۶ دي

وداع با شكوه با سردار

حضور ميليوني مردم در تجليل از حاج قاسم سليماني

عبدالمهدي: به نفع امريكا است كه نيروهاي خود از عراق را خارج كند

تصويب طرح اخراج نيروهاي امريكايي از عراق

 

مراسم تشييع پيكر سردار شهيد قاسم سليماني و همرزمانش كه از روز شنبه در عراق آغاز شده بود، روز گذشته در خاك ايران ادامه پيدا كرد تا پيكر اين سردار شهيد و همرزمانش به خاك ايران منتقل شده و مراسم تشييع مطابق برنامه‌ريزي‌ها برگزار شود. مراسمي كه در ايران از اهواز آغاز شده و قرار است پس از انتقال پيكر سردار به مشهد و تشييع در حرم امام رضا (ع) با انتقال پيكر به تهران، قم سپس كرمان به پايان برسد.

 

استقبال حماسي خوزستاني‌ها از سردار و يارانش

سحرگاه روز گذشته پيكر شهيد سپهبد حاج‌قاسم سليماني و ياران شهيدش وارد فرودگاه بين‌المللي اهواز شد. صدها نفر از مردم و مسوولان لشكري و كشوري استان با حضور در فرودگاه اهواز به استقبال پيكر شهدا رفتند. اهواز ديروز غوغا بود، حجم بسياري از خودروهاي شخصي و وسايل نقليه از شهرهاي مختلف استان خوزستان به سمت اهواز آمده بودند تا در مراسم تشييع سردار شركت و بار ديگر با اين سردار شهيد تجديد بيعت كنند. در اين ميان خبرگزاري‌هاي مختلف در گزارش‌هاي متعددي كه به اين بهانه نوشتند از حضور پرشور حاضران گفته و تاكيد كردند كه هزاران نفر از مردم استان خوزستان از حدود ساعت ۷ صبح در ميدان مولوي اهواز منتظر بودند تا وداعي با شكوه با سردار دل‌ها را رقم بزنند. شدت جمعيت به حدي بالا بوده كه باعث شد، مراسم تشييع با تاخير آغاز شود.

درنهايت حوالي ساعت ۱۰ صبح هزاران نفر از مردم خوزستان پيكر مطهر سردار شهيد قاسم سليماني را روي شانه خود از ميدان مولوي به سمت مصلي تشييع كردند. خواسته‌ خوزستاني‌ها، انتقام سخت از عاملان ترور شهيد قاسم سليماني و همرزمان شهيدش بود و با شعارهاي «مرگ بر امريكا، مرگ بر اسراييل و خوزستان يك كلام انتقام، انتقام» خواستار برخورد شديد با عاملان ترور شهيد سليماني شدند. «ايران شده ز داغت كرب‌وبلا دوباره و لبيك يا حسين» از شعارهاي ديگري بود كه مردم خوزستان همزمان با تشييع شهدا سر دادند. مردم عرب خوزستان هم با برافراشتن بيرق‌هاي خود در سوگ سردار دل‌ها عزاداري كردند. عشاير عرب نيز با يزله كردن براي شهادت سردار سليماني، مراسم سوگ برگزار كردند. پيكر اين شهدا پس از تشييع ميليوني در اهواز در ‌مصلي اهواز مستقر شد تا ارادتمندان فرصت اداي احترام بيابند. پس از برگزاري مراسم با شكوه از سوي مردم خوزستان، پيكر سپهبد قاسم سليماني و همرزمانش با همراهي مردم خوزستان به فرودگاه اهواز منتقل شدند تا براي برگزاري مراسم مشهد با هواپيما به اين شهر منتقل شوند.

 

وداع با سردار در حرم مطهر رضوي (ع)

ظهر روز گذشته پيكر مطهر سپهبد شهيد قاسم سليماني و همراهانش پس از برگزاري مراسم تشييع در اهواز وارد فرودگاه شهيد هاشمي‌نژاد مشهد مقدس شد. درحالي كه قرار بود مراسم مشهد از ساعت 12 ظهر آغاز شود به ‌دليل استقبال با شكوه مردم از مراسم تشييع پيكر اين شهيد در اهواز با 2 ساعت تاخير برگزار شد. پيكر مطهر اين شهدا بلافاصله به ميدان 15 خرداد مشهد مقدس منتقل شد تا از آنجا به سمت بارگاه منور رضوي تشييع شود. در اين مراسم خيابان‌هاي منتهي به محل مراسم تشييع پيكر سردار سليماني مملو از جمعيت عزادار شد. مردم خود را از گوشه گوشه استان خراسان به مشهد رسانده بودند تا با سردار دل‌ها وداع كنند. ديروز در مشهد ‌فرياد «مرگ بر عاملان اين جنايت» به گوش مي‌رسيد. مردم مشهد با شعارهاي «خون سليماني حيات ‌بخشيد ما را از فتنه‌ها نجات بخشيد»، «فاتحه‌اي براي خود بخوانيد، منتظر پاسخ ما بمانيد» و... پيكر پاك اين شهدا را تا حرم مطهر رضوي بدرقه كردند. همزمان با ورود پيكر مطهر شهداي مقاومت به ميدان 15 خرداد مشهد، شعارهاي استكبارستيزانه مردم مشهد مقدس طنين‌انداز شده است. شعارهايي همچون «علمدار خوش آمدي به مشهد» و «سلام مدافع حرم» در مشهد طنين‌انداز شد و پيكر شهداي مقاومت روي دست مردم اين شهر مذهبي به سمت حرم رضوي تشييع شد. آيت‌الله علم‌الهدي، خطيب نماز جمعه مشهد، سيدعباس صالحي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و حجت‌الاسلام مروي در استقبال از پيكر سردار سليماني در مشهد حضور يافتند.

ازدحام جمعيت مراسم تشييع سردار در مشهد آنقدر بود كه باعث لغو مراسم «وداع» با حاج‌قاسم سليماني در مصلي تهران شد. در حالي كه قرار بود، پيكر شهدا پس از تشييع در حرم مطهر رضوي به تهران منتقل و ساعت 7 شب نيز مراسم وداعي با آنها صورت گيرد، طولاني شدن مراسم مشهد باعث شد، سپاه در اطلاعيه‌اي اعلام كند كه «با توجه به تشييع با شكوه و جمعيت كثير تشييع‌ كننده در مشهد مقدس و عدم امكان انتقال پيكر مطهر شهيدان به تهران، برنامه عزاداري و بزرگداشت سردار شهيد حاج‌قاسم سليماني و شهيد ابومهدي طبق برنامه اعلام شده ساعت ۱۹ در مصلي امام خميني(ره) برگزار خواهد شد و صرفا مراسم وداع با پيكر شهيدان برگزار نمي‌شود.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون