• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4555 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۶ دي

در اوج اهتزاز...

بيانيه مديران مسوول روزنامه‌هاي سراسري براي شهادت سردار بزرگ جهان اسلام شهيد سپهبد حاج قاسم سليماني

بسم‌الله الرحمن الرحيم

سرداران بزرگ ايستاده مي‌زيند، ايستاده مي‌رزمند و ايستاده مي‌ميرند. سرداران بزرگ، اعجوبه‌هاي شگفت‌آوري هستند كه حتي دشمنِ كوردل نيز، قادر به كتمان عظمت و بلنداي آنان نيست و در برابرشان، كلاه از سر به احترام برمي‌دارد. ايران، يكي از سرداران بزرگ تاريخ بلند خود را از دست داد و جهان اسلام يكي از پرچمداران مبارزه با شرك و كفر و ظلم را تقديم آرمان‌هاي بلند و تا ابد پايدار كرد. اما بيرق مجاهدت و محارست از مظلومان جهان اسلام، در پهنه عالم، هرگز از كف نخواهد افتاد. سردار رشيد اسلام حاج قاسم سليماني، مردي از تبار بيدارگران تاريخ بود كه به آتش كينه بيدادگران، نداي حق نيوشيد و رختِ شهادت پوشيد. نام بلند و آوازه پرشكوه او در طول ساليان، رعشه بر اندام بيدادگران و صاحبان ابزار زور و جنايت و وحشت انداخته بود و خفاشان پلشتي كه در طول روز و زير آفتاب تابان، جرات رويارويي با سردار پرآوازه را نداشتند، در سياهي شب، ناپيدا و بزدلانه دشنه در خون پاكش بردند و جوهر گرانمايه وجود دادگسترش را به آتش شقاوت و بيداد برافروختند. غافل از اينكه اينجا ديار شيران و مُلك دليران و سرزمين ايران است و كران تا كران سرزمينش زايشگاه و رويشگاه شيران خدا و رستم دستان‌هاست و بيرق باشكوه آزادگي و ايستادگي و غرورسردارانِ تا ابد زنده‌اش، تا هميشه تاريخ در اوج اهتزاز خواهد ماند؛ چون آفتابِ عالمتاب در برابر باد:

دلا چوچشمه خورشيد بي‌نياز بمان

ببخش گرمي و جاويد در گداز بمان

حريمِ خلوتيان را سپيد و رخشان كن

چو برف تيغ دماوند، برفراز بمان

به قتلگاهِ زمان، قبله‌هاست درتكبير

به خون وضو كن و خاموش در نماز بمان

زمان تباه شد ‌اي رأيت بلند غرور

به اوجِ بامِ رسالت در اهتزاز بمان

شهيد حاج قاسم سليماني در ابعاد مختلف اخلاقي، معنوي، نظامي و سياسي، شخصيتي والا و منحصر به فرد بود. او نابغه‌اي برنامه‌ريز، استراتژيست، خلاق، مبتكر، شجاع و متقي بود.خصوصيت‌ ديگر حاج‌قاسم‌ درايت ‌و بينش‌ بغايت عميق ‌و دقيق او و دل و جان سپردگي‌اش به آرمان‌هاي بلند اسلام ناب محمدي، انقلاب اسلامي، امام راحل، رهبري معظم انقلاب‌و عصر روشنگري و بيداري اسلامي بود. سردار بزرگ جهان اسلام، درعين اقتدار، روحي به بلنداي كهكشان‌ها و دلي به نرمي برگ گل داشت، به گونه‌اي كه در ميانه نمازعشق؛ گل از دست كودكي معصوم مي‌گرفت و در معدود ساعات فراغت به عيادت و نوازش ايتام و كودكان مي‌شتافت.در رزمگاه آتش و خون، دغدغه آب و نان محرومان داشت. همچون عارفانِ بزرگ، جهان مادي و رياست دنيوي را به چيزي نمي‌گرفت. با آنكه به مثابه نماد بزرگ اقتدار و محورِ مقاومت و مبارزه فرامرزي در منطقه و جهان شناخته مي‌شد، همچون فردي مظلوم و ياري خاكسار و مهربان، هميشه در كنار همراهان و همكارانش بود. به اين ترتيب، از يك رده و رسته خاص فراتر رفته و همچون نماد و قهرمان ملي براي ايرانيان و مردمان ديگر كشورهاي منطقه گرامي داشته مي‌شد. جوانان او را دوست مي‌داشتند و خانواده‌ها او را نقطه اتكاي امنيت و مقاومت به شمار مي‌آوردند.

سردار قاسم سليماني يك هدف داشت؛ عزت مسلمانان در پهنه هستي. او در اين مسير فراتر از شُعب و فِرق اسلام عمل مي‌كرد و در راه مبارزه غيورانه با دشمنان ايدئولوژي و طريقت اسلام، سخت دلنگران بود تا قطره خوني از بي‌گناهي بر زمين نريزد و براي همين حتي گاه عمليات‌هايي كه پيروزي‌اش منوط به انجام ضرب‌الاجلي بود را به تاخير و تعويق مي‌انداخت تا مبادا ستمي بر بيگنهي روا داشته شود... مبارزي سرسخت كه هويت و جوهر انساني را لازمه نبردهاي نظامي مي‌دانست. جنگ براي او نه هدف و غايت، بلكه مسير و ابزاري براي دستيابي به صلح عزتمندانه با حفظ حقوق جهان اسلام بود. پيش از جنگ، به صلح مي‌انديشيد و بيش از صلح، به امنيت باور داشت. درك او از جنگ، صلح، امنيت و مقاومت، معطوف به منافع ديني و ملي و ضرورت‌هاي انساني بود.

شهيدِ مظلوم و فرمانده سپاه قدس، بي‌ترديد بزرگ‌ترين چهره در مبارزه عليهِ جريان‌هاي ويرانگر، خشونت گرا، تكفيري، وابسته به استكبار و همسو با رژيم اشغالگر بود. به ندرت مي‌توان چنين شخصيت چند بعدي و بزرگي را در قدر و ترازِ سردار سليماني يافت. نبرد تاريخي او با داعشيان، با القاعده، النصره، و ديگر تفاله‌هاي فرقه‌گرا و تروريستِ منطقه از درخشان‌ترين نمونه‌هاي رزم‌هاي رزم آوران بزرگ در درازناي تاريخ است. به گونه‌اي كه اينك به يقين مي‌توان تاريخ مقاومت را به دو عصر پيش و پس از سليماني تقسيم كرد.

سردار بزرگ با درايت و هوشمندي و آينده نگري، سردارانِ بزرگي را براي دوران پس از خود تعليم داد و به يادگار گذاشت تا جهان اسلام بي‌ياوران و اميران رزمجو و دلاور نماند و خواب به چشم خصم پليد و خفاشان سياهي نگذارند. سرداراني كه بي‌ترديد انتقامي سخت براي جنايت‌كاراني رقم خواهند زد كه سرنوشت محتوم‌شان نابودي است....

تا پرچمي كه او برافراشت را در بلنداي تاريخ همچنان برافراشته و در اوج اهتزاز نگه دارند و مسلمانان جهان را از فلسطين تا عراق، از يمن تا سوريه و از شرق آسيا تا شاخ آفريقا، از شر جنايت صهيونيزم و امپرياليسم رها سازند و به آنها عزت و آزادگي و غرور بخشند. بي‌ترديد انتقامي سخت در انتظار جنايت‌كاران خو‌اهد بود. كه به فرموده حق در قرآن كريم: «الذِين‌آمنُواوهاجرُواوجاهدُوافِي‌سبِيلِ‌اللهِ‌بِأمْوالِهِمْ‌و أنفُسِهِمْ‌أعْظمُ‌درجه عِنْداللهِ‌وأُولئِكهُمُ‌الْفائِزُون ».

يادش گرامي و راهش نوراني باد.

امضاكنندگان: معاون امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني و مديران مسوول روزنامه‌هاي اطلاعات، ابتكار، اخبار صنعت، آرمان ملي، اسكناس، آسيا، اعتماد، آفتاب اقتصادي، آفتاب يزد، آفرينش، افكار، اقتصاد برتر

اقتصاد سرآمد، ايران، الوفاق، ايران ديلي، بشارت نو، بشارت يزد، بهار، بيان ملي، تجارت، تعادل، تفاهم، ثروت، جمله، جمهوري اسلامي، جهان اقتصاد، جهان صنعت، جوان، خبر جنوب، خبر ورزشي، خراسان، خريدار، دنياي اقتصاد، دنياي جوانان، رسالت، رويش ملت، سازندگي، سايه، ستاره صبح، سياست روز، شرق، شهروند، صاحب قلم، صبح نو، صداي اصلاحات، صمت، عصر آزادي، عصر اقتصاد، عصر ايرانيان، عصر توسعه، فرهيختگان، قدس، كار و كارگر، كائنات، كليد، گل، گنجينه اقتصادي، مردم سالاري، مستقل، نوآوران، هدف، هدف و اقتصاد، همدلي، همشهري، همكاري ملي، 19 دي

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون