• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3234 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۳ ارديبهشت

سرپيچي شاهزاده طلال


طلال بن عبدالعزيز، شاهزاده سعودي كه از او به عنوان فردي ليبرال و اصلاح‌طلب ياد مي‌شود، سعودي‌ها را به سرپيچي از دستورات تازه ملك سلمان پادشاه اين كشور دعوت كرده است. طلال 84 ساله در حساب توييتر خود نوشته كه از تصميم‌ اخير برادر ناتني‌اش، ملك سلمان، متعجب شده است. وي تغيير رخ داده در كاخ سعودي را سليقه‌اي، در تضاد با شريعت اسلامي و نظام حكمراني در اين كشور دانسته و گفته است خاندان سلطنتي بايد براي بررسي اين موضوع تشكيل جلسه دهند. موضع‌گيري شاهزاده طلال در مخالفت با تغييرات تازه در عربستان سعودي، مهم‌ترين انتقاد علني از سوي يك چهره شاخص در خانواده سلطنتي اين كشور محسوب مي‌شود.
ملك سلمان روز چهارشنبه با صدور احكامي، امير مقرن بن عبدالعزيز، برادر ناتني خود را كه وليعهد و دومين نفر در سلسله پادشاهي عربستان بود كنار گذاشت و برادرزاده‌ تني خود، محمد بن نايف را جايگزين او كرد و به تبع آن پسر 34 ساله‌اش، امير محمد بن سلمان، وزير دفاع اين كشور را نيز به سمت نايب وليعهدي تعيين كرد.
طلال بن عبدالعزيز كه در حال حاضر رياست يك سازمان مربوط به توسعه كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس را به عهده دارد از چهره‌هاي اصلاح‌طلب در خاندان سلطنتي عربستان محسوب مي‌شود. قبلا نيز پيش‌بيني مي‌شد او نسبت به تغييرات رخ داده در كاخ سعودي واكنش نشان دهد. طلال در دهه 70 قرن بيستم به دليل درخواست ايجاد نظام مشروطه پارلماني به مصر تبعيد شده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون