• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3115 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ آذر

درخشان، نيمه مربيان را از قلعه‌نويي برد

داربي «برنده» داشت

       سپهر خرمي/ نيم‌فصل نخست رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال با قهرماني تراكتورسازي به پايان رسيد و اين در حالي بود كه داربي پايتخت نيز در اين هفته برگزار شد و در نهايت پرسپوليس توانست با نتيجه دو بر يك استقلال را شكست دهد. به اين ترتيب داربي پس از 33 ماه يا به عبارت ديگر چهار  بازي شاهد گل و برتري يكي از دو تيم بود. آخرين بار 13 بهمن 1390 بود كه داربي تهران گل داشت و سرخپوشان با هت‌تريك ايمون زايد توانستند برنده از زمين بيرون بروند. 1025 روز از آن داربي گذشته و هيچ‌يك از رويارويي‌هاي دو تيم تا به امروز گل و برنده‌يي نداشت. در پايان هفته پانزدهم رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال ايران، تراكتورسازي با 28 امتياز قهرمان نيم فصل شد و پس از اين تيم تبريزي تيم‌هاي نفت و سپاهان در رده‌هاي دوم و سوم قرار گرفتند. در رتبه‌هاي بعدي جدول رده بندي تا پايان هفته پانزدهم تيم‌هاي فولاد، استقلال و صبا قرار گرفته‌اند. در انتهاي جدول رده بندي نيز تيم‌هاي نفت مسجد سليمان با 13 امتياز و ملوان با 9 امتياز، رتبه‌هاي پانزدهم و شانزدهم جدول را در اختيار دارند.

شكست ژنرال با پيروزي درخشان سرخ‌ها

هركاري كنيم، بازيكنان دو تيم را بررسي كنيم، حتي اگر بازيكنان سرخابي به خاطر پاس نشدن تنها چند صد ميليون(!) از چك‌هاي‌شان اعتصاب كنند، حتي اگر چهار داربي پياپي بدون خلق حتي يك موقعيت، بدون گل مساوي شود و لعنت بفرستيم به زماني كه براي اين ديدار گذاشته ايم، باز هم اين بازي سمبل مسابقات ليگ برتر است كه هنوز مي‌تواند بيش از 80 هزار نفر را به استاديوم آزادي بكشاند.  قطعا اين داربي يكي از كم‌ستاره‌ترين شهرآوردهاي اخير است. بازيكنان گرانقيمت پرسپوليس راهي ليگ‌هاي قطر شدند و نكونام و منتظري هم از استقلال جدا شدند اما مردم مجبورند فعلا وفادار به تيم‌هاي خود بمانند تا تك ستاره‌هاي تيم‌شان.  از داربي مجبوريم لذت ببريم. از هيجان سركوب شده يك سال مي‌خواهيم براي 90 دقيقه استفاده كنيم. اين هيجان‌ها و تعصب‌ها قيمت ندارند. در ليگي كه ميانگين گل زده قهرمانانش با ارفاق به دو مي‌رسد، نبايد انتظار فوتبال فرا ايراني را داشت. فعلا بايد به داربي تهران به عنوان يك هوادار احترام بگذاريم حتي اگر اين علاقه، يك‌طرفه‌ترين جاده عصر پاييزي باشد.

ركوردها:

   نيلسون تنها دروازه بان خارجي تاريخ داربي است كه قبل از شهرآورد 79 در چهار ديدار پياپي دروازه‌اش را بسته نگه داشته است.
   امير قلعه‌نويي طي 12 ديداري كه به عنوان سرمربي داربي را تجربه كرده است، 10 تساوي و 3 برد را در كارنامه‌اش ثبت كرده و منتقدان، قلعه‌نويي را به بازي تدافعي مقابل حريف ديرينه‌اش متهم مي‌كنند.
  حميد درخشان نيز به عنوان سرمربي در شاهين بوشهر و داماش گيلان هيچگاه مقابل استقلال شكست نخورده است.

دقيقه صفر:

ايمون زايد به‌شدت توسط هواداران پرسپوليس تشويق شد تا تلنگري به بازيكنان فعلي پرسپوليس از جانب هواداران سرخ باشد. ترانه‌هايي از مرتضي پاشايي در استاديوم آزادي پخش شد كه با همراهي تماشاگران همراه بود. به دليل درگذشت غلامحسين مظلومي، بازيكنان استقلال با تلفيقي از رنگ مشكي و آبي وارد زمين شدند. امير قلعه‌نويي سعي كرد باتجربه‌ترين بازيكنان حاضر در داربي‌هاي گذشته را راهي زمين كند و درخشان سعي كرد با فشرده‌كردن هافبك‌هاي جنگنده، راه ارتباطي خط هافبك و حمله آبي پوشان را قطع كند. حميد درخشان براي گمراه كردن تيم حريف، تركيبي را منتشر كرد كه با چند تغيير، بازي را شروع كردند. چنين امري براي اولين بار حداقل در ليگ برتر رخ داده است.

دقايق حساس:

دقيقه 5: محسن بنگر و آرش برهاني از همان ابتداي بازي با يكديگر درگيري داشتند كه در دقيقه پنچ تبديل به مشاجره لفظي اين دو بازيكن شد كه با ميانجي‌گري بازيكنان، غايله تمام شد.
دقيقه 11: هاشم بيك‌زاده در درون محوطه جريمه سرنگون شد كه با اعتراض عجيب قلعه‌نويي همراه بود.
دقيقه 44: سجاد شهباززاده توانست از تعلل مدافعان پرسپوليس استفاده كند و با سانتر دقيق اما كوتاه خسرو حيدري تك گل تيمش را در نيمه اول به ثمر برساند تا نيمه نخست با نتيجه يك بر صفر به سود استقلال به پايان برسد.

نيمه دوم:

تمركز تاكتيك قلعه‌نويي بر سرعت‌هاي آرش برهاني بود كه اتفاقا چندين بار هم برهاني در مقابل بنگر موفق عمل كرد اما در ارسال توپ‌هاي دقيق براي ساير مهاجمان، ناموفق عمل كرد.
دقيقه 74: هاشم بيك‌زاده در ميانه ميدان توپ را از دست داد و طارمي، مهاجم بوشهري پرسپوليس از سانتر كفشگري استفاده كرد و زيباترين صحنه بازي را با ضربه قيچي برگردان خلق كرد كه توپ به تيرك دروازه اصابت كرد. توپ برگشتي اين موقعيت خطرناك اين بار با ضربه سر طارمي جلوي پاي نوري قرار گرفت و كاپيتان پرسپوليس سرانجام توانست در داربي گلزني كند.
دقيقه 82: سانتر عالي هادي نوروزي با پرواز اميد عاليشاه همراه بود و بازيكن مغضوب هواداران سرخ با ضربه سر ديدني توانست گل برتري پرسپوليس را به ثمر برساند. عاليشاه كه چند دقيقه قبل از به ثمر رسيدن اين گل پس از درگيري با فخرالديني كارت زرد گرفته بود، با درآوردن پيراهن خود كارت زرد دوم را دريافت كرد تا پرسپوليس 10 دقيقه پاياني را 10 نفره بازي كند.

دقيقه 92: اميرحسين صادقي به مانند ديدار با تراكتور به خط حمله اضافه شد اما اين بار ضربه سر مدافع استقلال به تيرك دروازه برخورد كرد.
در چهار دقيقه پاياني استقلاس بازي مستقيم را پيش گرفت اما ضربات آخر را بنگر با تيزهوشي برگرداند تا سرانجام امير قلعه‌نويي اولين شكست دوران مربيگري خود را در داربي تجربه كند و حميد درخشان همچنان مقابل استقلال بي‌شكست باقي بماند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون