• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4616 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۹ فروردين

يك چيز خوب كوچولو

«يك چيز خوب كوچولو» اثر برگزيدگان جايزه  اُ. هنري با ترجمه ليدا طرزي منتشر شد. در معرفي ناشر از اين مجموعه آمده است: جايزه  اُ. هنري كه هر ساله به داستان‌هايي كوتاه كه مفهوم يا ارزشي استثنايي را در درون خود منتقل مي‌كنند اهدا مي‌شود، جداي از انتخاب اثر برگزيده دست به انتخاب آثار ديگري نيز مي‌زند كه از سوي هيات داوران اين جايزه شايسته تقدير شناخته شده‌اند و در قالب يك كتاب سالانه منتشر مي‌شود.
در «يك چيز خوب كوچولو» هفت داستان كوتاه از نويسندگاني صاحب سبك كه آثاري از آنها در امريكاي شمالي و كانادا منتشر شده است به مخاطبان عرضه شده است. در ميان اين آثار مي‌توان به داستان‌هايي از جان آيداپك، ريموند كارور، لي بوچانان، پيتر مينك، گلوريا ولان، ديويد پلنت و... اشاره كرد. آنچه درباره اين اثر و داستان‌هاي آن بيش از هر چيز مخاطب را تحت تاثير قرار مي‌دهد شگفت‌انگيز بودن هر داستان در عين عدم ارتباط موضوعي و محتوايي آنها با يكديگر است. سرويراستار و داوران اين دوره از جايزه اُ.هنري سعي كرده‌اند وجوه مميزه انتخاب آثار اين كتاب را در روايت و اتفاق داستاني يا حس شگفت‌انگيزي قرار دهند كه اين كتاب در روايت خود سعي در بازگويي آن دارد و از اين رهگذر مخاطبان اين داستان‌ها نيز در دل اين كار با اتفاقاتي بسيار بديع و عجيب و نو (در زمانه نوشتن داستان) روبرو مي‌شوند و همين مساله است كه بر جذابيت بيشتر داستان‌هاي اين مجموعه در زمانه خود افزوده است.
اين مجموعه كه شامل آثار برگزيدگان جايزه اُ. هنري ۱۹۸۳ است كه در ۱۲۰ صفحه و با قيمت 25 هزار تومان در نشر كتاب نيستان منتشر شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون