• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3116 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۴ آذر

عقب‌نشيني داعش از دياله


برخي منابع از عقب‌نشيني گروه تروريسي داعش از استان دياله عراق خبر مي‌دهند كه در صورت وقوع به معناي آن است كه اين شبكه قدرت خود را در اين استان كاملا از دست داده است.
بر اساس اين گزارش‌ها نيروهاي مشترك عراقي با حمايت شبه نظاميان داوطلب مردمي و نيروهاي پيشمرگ كرد توانسته‌اند مناطق جلولا و سعديه در شمالي شرقي دياله را پس از نبردهاي شديد با گروه تروريستي داعش پس بگيرند. اين منابع گفته‌اند درگيري‌ها همچنان ادامه دارد و نيروهاي ارتش عراق در تلاشند مناطقي در سعديه كه هنوز داعشي‌ها در آن حضور دارند را پاكسازي كنند.
با اين حال برخي منابع نيز گزارش مي‌دهند نيروهاي پيشمرگ پس از ورود از محورهاي متعدد بر شهر سعديه كنترل يافته‌اند و شماري از دو طرف كشته يا زخمي شده‌اند. بر اساس اين گزارش‌ها عمليات با حمله نيروي هوايي عراق به مواضع داعش و سپس جست‌وجوي ميداني براي خنثي سازي مين‌ها و بمب‌ها در جاده‌ها آغاز شد.
عقب‌نشيني داعش از جلولا و سعديه به معناي آن است كه قدرت اين شبكه در استان دياله به صورت كامل از بين رفته است اگرچه اين گروه در مناطق ديگر پيشروي كرده است و همچنان جنگ در موصل ادامه دارد. روز گذشته نيروهاي پيشمرگ كرد پس از درگيري شديد با تروريست‌هاي داعش در كوه بشعيق مشرف بر شهر موصل در شمال عراق و كشته شدن 18 تروريست داعشي، حمله آنها را دفع كردند.
از سوي ديگر به نقل از منابع نظامي و عشاير استان انبار خبر رسيد تروريست‌هاي داعش طي دو روز گذشته به شهر رمادي به هدف انتقام‌گيري از عشاير حمله كرده‌اند. بر اساس اين گزارش‌ها تروريست‌هاي داعش به چندين محله شهر حمله برده و با رسيدن به ساحل رود فرات اقدام به ربودن و قتل ده‌ها تن از عشيره بوفهد كرده‌اند.
يك منبع محلي در استان نينوا نيز فاش كرده است داعش ده‌ها تن از افراد ربوده شده را كه در موصل زنداني كرده بود به سوريه انتقال داده است. اين افراد از زمان سيطره داعش بر موصل، ربوده شده بودند و در زندان‌هاي داعش در موصل به سر مي‌بردند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون