• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4656 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۸ خرداد

بازخواني يك دشمني ديرينه در آخرين رقص

جردن: من باعث خط خوردن توماس نشدم

داستان درگيري مايكل جردن و آيزايا توماس دو فوق ستاره سابق بسكتبال NBA بار ديگر سر زبان‌ها افتاده است. در مستند اخير ESPN در مورد زندگي مايكل جردن با نام آخرين رقص، قهرمان 6 دوره NBA و كسي كه لقب بهترين بازيكن تاريخ بسكتبال را يدك مي‌كشد منكر اين قضيه شد كه براي حذف ايزايا توماس از تيم رويايي المپيك 1992 لابي كرده است؛ تيمي كه در‌نهايت موفق به كسب مدال طلاي رقابت‌ها شد. با اين وجود يك فايل صوتي وجود دارد كه ادعاي جردن را تكذيب مي‌كند.
در پادكسي كه سال 2011 جك مك‌كالوم منتشر كرده بود و در آن مصاحبه‌اي با جردن داشت، ادعايي مطرح شده كه نشان مي‌دهد جردن دلش نمي‌خواسته توماس در تيم باشد. در آن پادكست آمده: «عضو كميته انتخاب راد تورن با من تماس گرفت و من به او گفتم اگر توماس در تيم باشد من بازي نخواهم كرد. او هم به من اطمينان داد و گفت كه چاك دالي سرمربي وقت تيم ايالات‌متحده نمي‌خواهد توماس در تيم باشد.»
جردن و توماس در طول دوران حرفه‌اي خود رقابت شديدي با يكديگر داشتند. در مستند آخرين رقص جردن اعتراف كرد هنوز از توماس متنفر است. اين تنفر ناشي از درگيري اين دو بازيكن در فينال كنفرانس شرق NBA در سال 1991 است. در آن بازي بازيكنان ديترويت پيستونز بعد از شكست مقابل تيم شيكاگو بولز حاضر به دست دادن نشدند. با اين حال جردن در آخرين رقص تلاشش را براي خط خوردن توماس تكذيب مي‌كند. 
ماه گذشته توماس در مصاحبه‌اي با سي‌بي‌اس حمله سختي به جردن كرده بود. اين گارد راس سابق تيم‌هاي پيستونز گفته بود: «اگر تصور كنيد كه جردن و تيم بولز در دهه 80 حضور داشتند، اصلا نمي‌توانستند تيم موفقي باشند. وقتي صحبت از اقتدار جردن و تيمش مي‌كنند منظورشان دهه 90 است در حالي كه ما در دهه 80 تيم‌ها و ستاره‌هاي به‌مراتب بزرگ‌تري داشتيم. اگر آنها در دهه 80 با ليكرز، پيستونز و سلتيكز رقابت مي‌كردند از همه آنها شكست مي‌خوردند. چيزي كه جردن را از همه ما متمايز مي‌كند اين است كه او اولين كسي بوده كه تري‌پيت كرده ولي شك نكنيد كه او جلوي مجيك، لري و دكتر جي نمي‌توانست چنين كاري بكند.» اين بازيكن مي‌گويد از ديد او كريم عبدالجبار بهترين بسكتباليست تاريخ است و رتبه‌هاي بعدي هم به لري برد، مجيك جانسون، مايكل جردن و يوليوس اروينگ تعلق مي‌گيرد.جردن مي‌گويد: «من به استعداد آيزايا احترام مي‌گذارم. براي من بهترين گارد راس تمام ادوار بسكتبال مجيك جانسون است و بعد از او توماس قرار دارد. مهم نيست كه چقدر از او متنفرم. من به بازي او احترام مي‌گذارم. اكنون از من پرسيده شده كه آيا من باعث شدم او از تيم ملي كنار برود اما من هرگز باعث اين كار نشدم.»
مك‌كالوم كتابي با نام تيم رويايي المپيك 1992 منتشر كرده است و در آن مي‌گويد كه جردن مخالف حضور توماس بوده است. اما در آن زمان هيچ‌كس حاضر نبود جردن را به خاطر توماس خط بزند. مساله بين انتخاب اين دو نفر خيلي ساده بود. 
مستند آخرين رقص با اينكه بسيار محبوب بوده و طبق ادعاي سازندگانش بيش از 5 ميليون بيننده داشته اما با انتقادهايي هم روبه‌رو شده است. برخي منتقدين معتقدند كمپاني جردن با همكاري در تهيه اين نمايش خيلي از بازيكناني كه نام‌شان در تالار افتخارات است را به درستي مورد بررسي قرار نداده است. هوراس گرانت يكي از هم‌تيمي‌هاي سابق جردن مي‌گويد: «وقتي مستندي به اصطلاح در مورد يك شخص است، او حرف آخر را در مورد همه‌چيز مي‌زند. پس اين مستند نيست. اين نظر شخصي يك نفر در مورد وقايع است. در اين مستند مي‌بينيم كه يك‌سري چيزها حذف يا ويرايش شده است، بنابراين من آن را يك مستند واقعي نمي‌دانم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون