• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3240 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ ارديبهشت

جلسه كفاشيان با سرمربي تيم ملي برگزار شد

از خط و نشان براي وزير، تا ابقاي سه‌باره كي‌روش!

گروه ورزش| كارلوس‌كي‌روش روز گذشته به فدراسيون فوتبال رفت تا درباره چندمين بار در طول 50 روز گذشته درباره ادامه همكاري‌اش در تيم ملي ايران با علي كفاشيان گفت‌وگو كند. مرد پرتغالي كه پش از اين دو بار براي حضور در تيم ملي با رييس فوتبال ايران به توافق نهايي رسيده بود، به دنبال انتقادات تند روزهاي اخير وزير ورزش، باز هم خبر جدايي‌اش از تيم ملي در رسانه‌ها و محافل ورزشي منتشر شده بود. كفاشيان همان طور كه از قبل وعده داده بود، ديروز در دفترش ميزبان كي‌روش بود تا درباره مسائل مختلف با اين مربي بحث و تبادل نظر داشته باشد. در نهايت هم همان طور كه پيش‌بيني مي‌شد، خروجي جلسه انتشار يك خبر تكراري بود؛ اينكه كارلوس كي‌روش در تيم ملي ماندني شد.
نكته قابل توجه اينجاست كه اگر اين مربي با فدراسيون فوتبال قرارداد چهارساله تا پايان جام جهاني دارد، پس چرا به دنبال هر اتفاق و جنجالي، جلسه فوق‌العاده با مديران فدراسيون برگزار مي‌كند و درباره شرايط ادامه همكاري با آنها مذاكره مي‌كند. طبق قرارداد كي‌روش سرمربي تيم ملي ايران است و انتقادات و حواشي و مشكلات نبايد تاثيري در حضور او در فوتبال كشور داشته باشد.
با اين حال بعد از حواشي اخير كفاشيان باز هم با كي‌روش روز گذشته جلسه گذاشت و درباره حرف و حديث‌هاي به وجود آمده با او صحبت كرد و در نهايت اعلام كرد كه اين مربي نگراني‌هايش برطرف شد و با قدرت به كارش ادامه خواهد داد.
كفاشيان البته بعد از پايان جلسه ديروز براي چندمين بار در هفته‌هاي اخير كنفرانس خبري برگزار كرد و هم از ادامه حضور كي‌روش در تيم ملي خبر داد و هم از تصميم خودش براي ادامه مديريت در فوتبال ايران. او البته به صورت غير مستقيم با اصول خاص خودش به دنبال حرف و حديث‌هاي اخير پيرامون ممنوعيت حضورش در فوتبال ايران و صحبت‌هاي گودرزي كه گفته بود براي همه قانون را اجرا خواهد كرد خط و نشان هم كشيد. صحبت‌هاي رييس فدراسيون فوتبال را در زير مي‌خوانيد:

كي‌روش با قدرت به كارش ادامه مي‌دهد
قبل از اين نشست كي‌روش يكسري نگراني‌هايي درباره حمايت از تيم ملي داشت كه ما در اين جلسه به كي‌روش گفتيم هيات رييسه كماكان به حمايت خود از تيم ملي ادامه خواهد داد و پشتيباني و حمايت از تيم ملي وجود خواهد داشت. از كي‌روش خواستيم طبق برنامه به كارش ادامه دهد. خوشبختانه هيچ نگراني وجود ندارد، ما با هم هماهنگ هستيم تا كي‌روش و تيم ملي كار خود را به خوبي پيش ببرند. دراين رابطه هيچ مشكلي وجود ندارد و او با قدرت به كارش ادامه مي‌دهد و تيم ملي را آماده حضور در بازي‌هاي مقدماتي جام جهاني مي‌كند. تمامي نگراني كي‌روش اين است كه نكند اتفاقي رخ دهد كه در ميانه راه نتايج ضعيفي كسب كنيم و آنگاه همه از كادر فني انتقاد كنند. او مي‌خواهد اين اتفاق رخ ندهد و گام‌هاي بلند و محكمي بردارد.

كي‌روش لمپن نيست
درباره بحث كارگر و كارفرما بودن و بحث لمپن كه وزير ورزش اعلام كرده بود هم حرف و حديث‌هاي زيادي مطرح شده است. لمپن معناي كاملا مشخصي دارد و به معناي دلال است. لمپن كسي است كه دروغ مي‌گويد و دلالي مي‌كند. اين واژه به كي‌روش نمي‌خورد. چهار سال است كه با او كار مي‌كنيم و او در اين مدت نتايج خوبي براي تيم ملي كسب كرده است اما ممكن است فردي از خارج كشور وارد شده و در داخل يكسري افراد باشند كه چنين كارهايي را انجام دهند اما اين مسائل به كي‌روش نمي‌خورد. متاسفانه برخي از رسانه‌هاي ورزشي مدت زماني كمي از صحبت‌هاي وزير را در حد 20 تا 30 ثانيه منعكس كردند و ساير مواردي كه او مطرح كرده بود را بيان نكردند. در هر صورت هر فردي نظر خودش را دارد و اين مورد مشكلي نيست. شايد صحبت‌هاي وزير بد منعكس شده باشد. وزارتخانه حمايت كامل خود را در چارچوب تفاهمنامه‌اي نوشته كه آقاي حسني‌خو آن را امضا كرده است. بخشي از مفاد تفاهمنامه عملي شده و ما بايد همه با هم كمك كنيم تا شاهد رشد و توسعه كار باشيم.

برنامه‌هاي تيم ملي با كي‌روش هماهنگ شده است
برنامه‌هاي تيم ملي هم از قبل با كي‌روش هماهنگ شده است. اردويي در تركيه خواهيم داشت و در آنجا با يك تيم بازي خواهيم داشت و پس از آن، بازي دوستانه با ازبكستان را در برنامه داريم و بعد هم به تركمنستان مي‌رويم تا بازي مقدماتي جام جهاني را انجام دهيم. برنامه‌هاي سفر به تركيه و تركمنستان مشخص شده اما هنوز تيمي را پيدا نكرده‌ايم كه در تركيه با آن بازي كنيم. به محض اينكه مشخص شد نام آن تيم را اعلام خواهيم كرد. ضمن اينكه هنوز مشخص نيست در تاريخ 13 اكتبر بتوانيم با ازبكستان بازي كنيم. در حال حاضر رايزني‌هاي نهايي خود را در اين خصوص انجام مي‌دهيم.

ادبيات دادكان مورد پسند نيست
صحبت‌هاي دادكان را از تلويزيون نگاه مي‌كردم اما آن زمان ما در مشهد بوديم و به سبب باران شديدي كه باريد موفق نشدم مصاحبه را كامل ببينم. تا آنجايي كه ديدم پاسخ اين است كه ما با كي‌روش قرارداد داريم و مصوبه هيات رييسه را براي او داشتيم. نگراني ما از اين بود كه شايد نتوانيم امكانات لازم را براي او فراهم كنيم اما كي‌روش از نظر فني قابليت‌هاي زيادي دارد. در هر صورت ادبياتي كه آقاي دادكان داشت موردپسند نيست. از روابط عمومي سازمان ليگ و فدراسيون خواسته‌ايم اخبار را كاملا رصد كنند. هر كسي كه بيان مي‌كند فساد در فوتبال است مدارك خود را ارايه كند و دادگاه و مراجع قضايي هم با فاسدان برخورد خواهند كرد. از اهالي فوتبال خواهش مي‌كنيم افراد فاسد را معرفي كنند و اگر مستندات و مداركي دارند آنها را به مراجع ذيصلاح از جمله دادستاني ارايه دهند. ممكن است فساد وجود داشته باشد اما بايد اين موضوع را مستند اعلام كنند. هر كسي كه مدرك نداشته باشد خودش منشأ فساد مي‌شود. افرادي كه دادكان در مورد آنها گفته بود لمپن‌ هستند خاك فوتبال را خورده‌اند و نبايد در موردشان با اين قدرت اين گونه صحبت كرد.  

صدا و سيما حق پخش را نداده است
صدا و سيما هنوز حقوق فوتبال ايران را پرداخت نكرده است. ليگ فوتبال ايران تا آخرين لحظه پخش خواهد شد اما در هر صورت بايد براي پخش تلويزيوني و مسائلي كه پيرامون آن وجود دارد راهكاري قانوني و اقدامي قانوني صورت بگيرد. حق پخش تلويزيوني رگ و حيات فوتبال است و بايد كاري كرد كه فدراسيون به حق خود برسد.

خط و نشان براي وزير ورزش!
رييس فدراسيون فوتبال در پايان كنفرانس خبري خود حرف‌هاي جالب و مهمي را مطرح كرد. او در پاسخ به اين پرسش كه صحبت از رد صلاحيت شما براي شركت در انتخابات فدراسيون فوتبال مي‌شود، گفت: «من نمي‌دانم كه آيا رد صلاحيت مي‌شوم يا نه. افرادي بودند كه هشت سال نماينده مجلس يا رييس‌جمهور بودند اما رد صلاحيت شدند.»
كفاشيان همچنين در واكنش به اين پرسش كه وزير گفته در خصوص اين مساله شوخي نداريم، به نوعي براي گودرزي خط و نشان كشيد و تاكيد كرد: « ما هم با هيچ كس شوخي نداريم!»
كفاشيان در مورد اظهارنظر اخير دادكان مبني بر اينكه تا پايان امسال كفاشيان از فدراسيون فوتبال خواهد رفت، گفت: «هر وقت مي‌گويند من مي‌روم لج مي‌كنم و بيشتر مي‌مانم و اين بيماري خود را هم به كي‌روش منتقل كردم.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون