• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3254 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ خرداد

وضعیت اشتغال، خودرو، معاملات و دارایی تمامی اعضای خانواده در حذف يارانه موثر بوده است

انتشار معيار حذف يارانه‌بگيران

 

 به گزارش «اعتماد»، هرچند دولت تاكنون اطلاعيه‌اي مبني بر شرايط حذف يارانه بگيران و احراز پردرآمدها صادر نكرده است اما با آغاز ثبت اعتراض‌ها به حذف يارانه‌ها، مشخص شد ملاك‌هاي دولت براي احراز شرايط پردرآمدها چه بوده است. در سايتي كه به منظور ثبت شكايت‌ها راه‌اندازي شده است درباره وضعيت اشتغال، خودرو، معاملات و دارايي تمامي اعضاي خانواده سوال‌هايي از معترضان پرسيده مي‌شود.
بر اين اساس، فرد شاكي بعد از ورود به سامانه yaraneh10.ir  و درج كد ملي سرپرست خانوار و ثبت شماره حسابي كه يارانه نقدي وي در هر ماه به آن واريز مي‌شده است، با اعلام حذف از ليست يارانه بگيران مواجه خواهد شد.
اما در ادامه صفحه‌اي باز مي‌شود كه در آن موقعيت جغرافيايي خانوار حذف شده را دريافت مي‌كند و با درج كدپستي به اقدام‌كننده اعلام مي‌كند كه با توجه به بررسي‌هاي انجام شده روي اطلاعات موجود، خانوار شما شرايط لازم براي تحت پوشش قرار گرفتن يارانه نقدي را ندارد. از اين رو كل خانوار شما از دريافت يارانه نقدي حذف شده است. در صورتي كه به اين بررسي‌ها اعتراض داريد، مي‌توانيد با طي كردن فرآيند ثبت درخواست، نسبت به ثبت درخواست بازبيني مجدد اطلاعات اقدام كنيد كه در اين حالت فرد معترض با ورود به مرحله بعد با معيارهاي حذف يارانه مواجه مي‌شود.
اين در حالي است كه در پنج گام براي تكميل فرم درخواست بازگشت يارانه اشتغال، خودرو، معاملات، دارايي و ثبت درخواست پيش روي متقاضي قرار گرفته و وي نسبت به ورود صحيح اطلاعات تعهد داده و به مرحله بعد وارد مي‌شود.
بر اين اساس سرپرست خانوار متعهد مي‌شود كه اطلاعاتي كه در گام‌هاي ثبت درخواست وارد مي‌كنم، منطبق بر حقيقت باشد. در صورتي كه مشخص شود داده‌هاي اظهارشده منطبق بر واقعيت نبوده است، دولت جمهوري اسلامي مجاز است نسبت به حذف دايمي خانوار اين جانب از ليست دريافت‌كنندگان يارانه نقدي اقدام كند.
با شروع تكميل گام‌هاي تعيين شده، در مرحله اول اشتغال قرار دارد كه به متقاضي اعلام مي‌كند در صورت بيكار يا بازنشسته شدن هر يك از اعضاي خانواد‌ه‌ از تاريخ اول مهر سال 1393 آن را اعلام كند، در غير اين صورت به گام بعدي وارد خواهد شد.
در اين مرحله خودروي شخصي ملاك ديگر حذف يارانه خواهد بود كه آخرين وضعيت سرپرست خانوار و اعضاي خانواده وي را در مورد داشتن يا نداشتن خودرو جويا مي‌شود. متقاضي نمي‌تواند بدون اعلام وضعيت خودرو تعداد و حدود قيمت آن از اين مرحله خارج شود.
اما گام بعد به وضعيت معاملات در املاك و مستغلات خانوار حذف شده بر مي‌گردد. متقاضي در اين مرحله بايد اعلام كند كه در سال 1393 معاملاتي در حوزه املاك و مستغلات داشته است يا خير؟ و در صورتي كه عضوي داراي املاك و مستغلات است بايد ارزش تقريبي آن را اعلام كند.
متقاضي حذف شده در گام آخر بايد درخواست خود را ثبت كند كه در اين حالت سامانه استعلام يارانه به وي اعلام مي‌كند كه از طريق پيامك به شماره تلفن همراه سرپرست خانوار، حضور وي در دفتر پيشخوان اطلاع‌رساني خواهد شد.
معترضان به حذف يارانه نقدي از امروز-پنجم خرداد ماه- تا يك ماه آينده براي ثبت درخواست خود فرصت دارند در عين حال كه بنابر اطلاع‌رساني قبلي وزارت كار و رفاه اجتماعي نتيجه بررسي‌ها تا 15 روز بعد از ثبت شكايات اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون