• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3254 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ خرداد

ادامه وضع نامشخص كادرفني تيم ملي اميد

خاكپور از سمت خود كنار مي‌رود؟

بي‌توجهي به تيم‌ملي اميد باز هم بازار داغ شايعات پيرامون اين تيم را داغ كرده است. فدراسيون فوتبال در اقدامي عجيب و غيرقابل باور با وجود اينكه چند ماه از فعاليت محمد خاكپور و دستيارانش در تيم اميد مي‌گذرد، هنوز قراردادي با آنها امضا نكرده و پرداختي مالي هم به عنوان حق‌الزحمه به آنها نداشته است. اين در حالي است كه اميدهاي ايران توانستند به هر سختي كه بود از مرحله اول گروهي مسابقات مقدماتي المپيك 2016 برزيل صعود كرده‌ و در حال حاضر نيز خود را آماده حضور در مرحله نهايي مقدماتي المپيك مي‌كنند. در چنين‌شرايطي فدراسيون فوتبال اداره تيم ملي را به حبيب كاشاني سپرده است و اين تنها اقدام مديران فوتبال ايران براي تيم ملي اميد بوده است.
فدراسيوني‌ها در اتفاقي عجيب و در شرايطي كه تمام اهالي فوتبال و مردم ايران خواهان شكسته شدن طلسم 40 ساله حضور تيم اميد در المپيك هستند بدترين تداركات و برنامه‌ريزي را براي آنها داشته‌اند. تا جايي كه امروز نه تكليف قرارداد‌هاي اعضاي كادر فني تيم ملي مشخص است و نه داستان مدرك مربيگري محمد خاكپور و منابع مالي لازم براي آماده‌سازي تيم. فدراسيون فوتبال هيچ برنامه‌اي براي تيم اميد نداشته و همين مساله باعث شده زمزمه‌هاي جدايي محمد خاكپور از اين تيم در محافل ورزشي شنيده شود.
در شرايط كنوني وضعيت كادرفني و تيم ملي فوتبال اميد ايران در آستانه سفر به تركيه نامشخص و در هاله‌اي از ابهام است. تيم ملي اميد ايران طبق برنامه دي‌ماه سال جاري بايد در مرحله دوم رقابت‌هاي انتخابي المپيك 2016 براي رويارويي با حريفان پرقدرت خود، به ميدان برود. اولين اردوي تيم ملي اميد قبل از شروع اين مسابقات قرار است 15 خرداد آغاز شود و اين تيم به كشور تركيه سفر كند. كار تيم ملي اميد درحالي كمتر از 10 روز ديگر آغاز خواهد شد كه هنوز وضعيت كادرفني اين تيم معلوم نيست. محمد خاكپور كه در مرحله اول هدايت تيم ملي اميد را بر عهده داشت هنوز با فدراسيون قرارداد ندارد. از طرف ديگر گفته مي‌شود مدرك مربيگري اين مربي براي نشستن روي نيمكت تيم اميد در اين مسابقه كفايت نمي‌كند.
اين روزها اخبار ضد و نقيضي از فدراسيون فوتبال به گوش مي‌رسد. گفته مي‌شود خود خاكپور هم به خاطر بي‌توجهي فدراسيون فوتبال و مشكلاتي كه سر راه او قرار گرفته علاقه‌اي به ماندن در اين تيم ندارد.
از طرف ديگر گفته مي‌شود چند گزينه مربيگري از جمله مهدي تارتار مدنظر فدراسيون فوتبال است تا روي نيمكت مربيگري اين تيم بنشينند. البته هنوز هيچ چيز به صورت قطعي مشخص نيست. مهدي تاتار روز گذشته اعلام كرد كه هيچ كدام از مديران فدراسيون فوتبال مذاكره‌اي براي جانشيني خاكپور با او نداشته‌اند. صحبت‌هاي اين مربي اما نشان مي‌دهد كه مشكل مدرك مربيگري محمد خاكپور هم حل و فصل نشده است. تارتار مي‌گويد: «شنيدم محمد خاكپور مشكلاتي به خاطر مدرك مربيگري دارد. اميدوارم مشكل او حل شود. اما اگر به حضور نياز باشد اين مساله را مي‌پذيرم و هر كمكي از دستم بربيايد انجام مي‌دهم.»
با توجه به اين شرايط خيلي خوب مشخص است كه تيم ملي اميد روزهاي بسيار بدي را سپري مي‌كند و مديريت فوتبال ايران كمترين توجه را به شرايط اضطراري اين تيم دارد. علي كفاشيان با واگذاري مديريت اين تيم به حبيب كاشاني به نوعي تيم اميد را از بدنه فدراسيون خارج كرده و هيچ تلاشي براي حل مشكلات اين تيم نداشته است. البته اگر غير از اين بود بعد از چهار، پنج ماه كار كردن، امروز اعضاي كادر فني تيم ملي اميد حداقل قرارداد خود با فدراسيون فوتبال را امضا كرده‌ بودند و با خيالي راحت كار خود را ادامه مي‌دادند.
با اين وجود بايد ديد حبيب كاشاني چه راه‌حلي براي مشكلات به وجود آمده پيدا خواهد كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون