• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3256 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۹ خرداد

تشكل‌ها

كوپه‌فروشان بازار ميوه را در دست مي‌گيرند| رييس اتحاديه فروشندگان ميوه و تر‌بار تهران گفت: براي جلوگيري از گران‌فروشي ميوه در سال جاري، تعداد كوپه‌فروشي‌هاي ميوه كه محصولات خود را با قيمت مناسب و در حجم بيشتر به فروش مي‌رسانند در مناطق مختلف شهر تهران توسعه مي‌يابد.  حسين مهاجران درباره گراني روز‌هاي اخير ميوه با بيان اينكه عوامل متعددي در افزايش قيمت ميوه تاثيرگذارند، افزود: در زمان خريد ميوه از بار فروش‌هاي ميادين مركزي ميوه و تر‌بار، اين محصول قبل از اينكه به دست مصرف‌كننده (مغازه‌دار) برسد، چند بار سورت مي‌شود (سوا كردن) اين امر باعث افزايش ميزان ضايعات ميوه و قيمت تمام‌شده آن براي مصرف‌كننده نهايي مي‌شود. مهاجران گفت: اين عوامل و ضايعات دوباره در مغازه باعث شده كه برخي خرده‌فروشان با تحمل هزينه‌هاي جانبي 35 درصدي، اقدام به گران‌فروشي كنند. در حالي كه اگر ميوه را با قيمت كمتري به دست مصرف‌كننده برسانند با فروش در تناژي بالا سود بيشتري را نصيب خود مي‌كنند.

كم‌آبي، پسته ايران را تهديد مي‌كند| رييس انجمن پسته از كاهش حدود ۲۰هزار تني توليد اين محصول در كشور خبر داد و گفت: بزرگ‌ترين مشكل توليد پسته در ايران مشكل كم‌آبي است. محسن جلال‌پور با بيان اينكه رتبه اول توليد پسته در جهان متعلق به كشور امريكاست، به مهر گفت: اين مقام براي هميشه متعلق به امريكا خواهد بود و ايران طي سال‌هاي آينده نيز نمي‌تواند به مقام نخست توليد پسته در جهان تبديل شود، چراكه امريكايي‌ها سال به سال توليد محصول‌شان افزايش پيدا مي‌كند و ميزان بيشتري از باغات آنها زير كشت محصول پسته مي‌رود، ضمن اينكه تا سال ۲۰۲۰ حتما اين كشور به توليد بيش از ۵۰۰ هزار تن پسته در كشور دست پيدا مي‌كند. جلال‌پور، ميزان توليد پسته طي سال گذشته دركشور را بين ۲۱۰ تا ۲۲۰ هزار تن اعلام كرد و گفت: براي سال جديد نيز برآورد مي‌شود حدود ۲۰۰ هزار تن پسته در كشور توليد شود كه اين ميزان حدود ۲۰ هزار تن از سال گذشته كمتر است.

رنگ‌آميزي‌ مواد غذايي با رنگ‌هاي خوراكي قاچاق| دبير انجمن افزودني‌ گفت: به دليل وجود محدوديت در واردات رنگ‌هاي خوراكي، ميزان قاچاق اين محصول بسيار افزايش يافته است. پرويز جهانگيري با بيان اينكه برخي افزودني‌ها به صورت رسمي و قانوني و برخي ديگر به صورت قاچاق وارد كشور مي‌شوند، گفت: به دليل وجود محدوديت و سختگيري در واردات افزودني، اين مساله حادث شده است اما اگر اجازه توليد افزودني شيميايي در داخل به وجود آيد ديگر چنين مشكلاتي وجود نخواهد داشت. وي 90 درصد افزودني‌هاي توليد داخل را طبيعي دانست و افزود: در تمام دنيا رنگ‌هاي شيميايي مورد پذيرش است اما در ايران اين نوع افزودني توليد چنداني ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون