• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3256 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۹ خرداد

غافلگيري در صبح جمعه

5000 تومان از حساب شما كسر شد

 

گروه اقتصادي |بسياري از مشتريان بانك ملي صبح روز گذشته 9 خرداد با اين اس‌ام‌اس مواجه شدند: «براي آبونمان ساپتا مبلغ 50000 ريال از حساب شما كسر شد.»به گزارش «اعتماد»، پيش از اين بانك مركزي با دريافت هزينه‌اي 10 هزار توماني براي ارسال پيامك مانده حساب به مشتريان موافقت كرده بود. پيش از اين بانك‌هاي خصوصي و دولتي نيز با كسر هزينه 10 هزار تومان، ارسال پيامك به مشتريان را در دستور كار قرار داده‌اند. هر چند بانك ملي هزينه آبونمان ساپتا را از حساب تمامي مشتريان خود، چه آنها كه حساب فعال دارند و چه كساني كه حساب غيرفعال دارند در دستور كار قرار داده است، اين در حالي است كه برخي بانك‌ها اين هزينه را تنها از كساني دريافت كرده‌اند كه حساب آنها فعال و داراي گردش بوده‌اند. بر اساس اين گزارش بانك ملي با يك درجه تخفيف 100هزار ريال پول سامانه ساپتا را در دو مرحله از حساب كاربران خود كسر مي‌كند؛ يكي در نيمه‌ابتدايي سال و ديگري در نيمه دوم سال. مقرر است در آبان ماه پنج هزار تومان ديگر از حساب مشتريان كسر شود.
برخي اخبار حاكي از اين است كه تنها 70هزار نفر از خدمات اين سامانه بانك ملي انصرف داده‌اند.  عدم اطلاع‌رساني دقيق درباره اين موضوع سبب شده است بسياري از مشتريان از كسر پنج هزار تومان از حساب‌شان معترض شوند. بررسي‌ها نشان مي‌دهد 10 هزار تومان هزينه ارسال 1000 پيامك است به اين ترتيب بانك‌ها به‌طور متوسط بايد ماهي 83 پيامك براي مشتريان خود ارسال كنند در حالي كه در عمل تعداد پيامك‌هاي ارسالي براي بسياري از مشتريان كمتر از اين رقم است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون