• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3256 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۹ خرداد

رهبر جبهه نصرت:

به امريكا و اروپا كاري نداريم

رهبر گروه تروريستي جبهه نصرت در گفت‌وگو با شبكه الجزيره به غربي‌ها اطمينان داد كه اين گروه قصد ندارد به امريكا و اروپا حمله يا از سوريه به عنوان پايگاهي براي ضربه زدن به اين دو استفاده كند. ايسنا اين مصاحبه را منتشر كرده و مي‌نويسد شبكه الجزيره قطر كه همواره تلاش كرده گروه‌هاي تندروي سوري از جمله جبهه نصرت را در افكار عمومي جهان موجه جلوه دهد، روز چهارشنبه گفت‌وگويي تلويزيوني با ابومحمد جولاني، رهبر اين گروه كه شاخه القاعده در سوريه محسوب مي‌شود، انجام داد. در اين گفت‌وگوي تلويزيوني كه در برنامه «بدون مرز» اين شبكه پخش شد، جولاني مدعي شد كه حزب‌الله لبنان در جنگ‌هايش با جبهه نصرت شكست خورده و خود نيز اين مساله را مي‌دانند اما مجبور هستند تا پايان به جنگ با جبهه نصرت ادامه دهند. وي با درخواست از گروه‌هاي مختلف لبناني براي پيوستن به جبهه نصرت مدعي شد جبهه نصرت با علوي‌هاي سوريه مشكلي ندارد و با آنها نمي‌جنگد به شرط اينكه آنها نيز سلاح‌هاي‌شان را زمين بگذارند و از دولت بشاراسد اعلام برائت كنند.
 ما تنها با كساني مي‌جنگيم كه سلاح در دست گرفته‌اند و كساني كه سلاح‌هاي‌شان را زمين بگذارند حتي اگر قبلا عليه نصرت يا ديگر گروه‌ها جنگيده باشند، بخشيده خواهند شد. جولاني با اشاره به پيشروي‌هاي اخير جبهه نصرت و ديگر هم‌پيمانانش
در ائتلاف نظامي جيش‌الفتح (كه به گفته دبيركل حزب‌الله سرپوشي بر اين گروه تروريستي است) در شمال غرب سوريه ادامه داد: اولويت ما سرنگون كردن دولت سوريه و هم‌پيمانانش همانند حزب‌الله است و سپس با ديگر هم‌پيمانانمان خود براي برپايي يك حكومت اسلامي در سوريه تلاش خواهيم كرد. وي به غربي‌ها نيز اطمينان داد كه جبهه نصرت هيچگاه از سوريه به عنوان پايگاهي براي حمله به اروپا و امريكا  استفاده نخواهد كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون