• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3264 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ خرداد

تشكل‌ها

زعفران‌ها انبار مي‌شوند | عضو شوراي ملي زعفران، گفت: دلالاني هستند كه عزم كرده‌اند زعفران ايران را به نفع يونان و اسپانيا سرنگون كنند.  علي حسيني، عضو شوراي ملي زعفران درباره افزايش قيمت در بازار زعفران ادامه داد: اين افزايش قيمت زعفران در حدي نيست كه بازار كشش آن را داشته باشد و اين افزايش قيمت كه گاه تا 40 درصد اتفاق افتاده، حاصل دلال‌بازي عده‌اي است كه زعفران را از مردم گرفته و جمع مي‌كنند و جو كاذب ايجاد مي‌كنند. او با بيان اينكه اكنون به اندازه كافي زعفران در كشور موجود است، بيان كرد: ‌سال 92 حدود 300 تن و سال 93 حدود 200 تن در كشور توليد زعفران انجام شد. اين در حالي است كه سال 93 فقط 140 تن صادرات انجام داديم و در واقع علاوه بر مصرف و صادرات زعفران مازاد زعفران نيز در كشور داشته‌ايم.
 
كشمكش روغني و مخالفت وزارت كشاورزي با افزايش قيمت|در حالي كه صنايع روغن‌نباتي معتقدند افزايش نرخ ارز براي واردات روغن خام به مراتب بيشتر از كاهش قيمت‌هاي جهاني اين محصول بوده و دولت بايد با افزايش نرخ روغن‌نباتي موافقت كند، معاون وزير جهاد كشاورزي معتقد است افزايش قيمت اين محصول غيرمنطقي است.  محمد قبله با بيان اينكه طي دو سال گذشته حداكثر 25 درصد قيمت جهاني روغن خام كاهش يافته در حالي كه نرخ پايه ارز تا 80 درصد افزايش داشته است، گفت: صرف‌نظر از رشد ساير هزينه‌ها كاهش ريال در برابر دلار كه همه ساله طبق قانون صورت مي‌گيرد تا حدود زيادي در قيمت تمام شده كالاي وارداتي موثر است و زماني مي‌توان انتظار داشت كه با كاهش قيمت جهاني، قيمت‌هاي داخلي هم كاهش يابد كه حداقل نرخ ارز در دو زمان مورد مقايسه ثابت باشد.

گردو درجه يك كيلويي ۷۰ هزار تومان شد|   رييس اتحاديه آجيل و خشكبار با بيان اينكه قيمت گردو در آستانه ماه مبارك رمضان تغيير محسوسي نكرده است، گفت: هر كيلوگرم از اين محصول در بازار مصرف ۳۴ تا ۷۰ هزار تومان به فروش مي‌رسد.  مصطفي احمدي به تسنيم گفت: قيمت گردو در آستانه ماه رمضان تغييري نداشته است و هركيلوگرم از اين محصول با توجه به كيفيت تا 70 هزار تومان به فروش مي‌رسد.  رييس اتحاديه آجيل و خشكبار ادامه داد: گردو انواع و كيفيت مختلفي دارد به طوري كه هر كيلوگرم گردوي ايراني ريز و شكسته 34 تا 35 هزار تومان و بهترين نوع اين محصول 70 هزار تومان به فروش مي‌رسد.  وي با بيان اينكه گردوي شيليايي نيز به بازار مصرف نفوذ كرده است، اظهار كرد: با وجود اينكه گردوي خارجي ظاهر بهتري نسبت به گردوي ايراني دارد به قيمت كمتري به فروش مي‌رسد.

قيمت زولبيا و باميه درجه يك 9600تومان مصوب شد| رييس اتحاديه قنادان، از تصويب قيمت زولبيا و باميه درجه يك براي ماه مبارك رمضان سال جاري به قيمت هر كيلوگرم 9600 تومان خبر داد.  علي بهره‌مند روز سه‌شنبه درگفت‌وگو با ايرنا، افزود: همچنين براساس مصوبه تنظيم بازار، قيمت هر كيلوگرم زولبيا و باميه درجه دو 9100 تومان تعيين شده است. به گفته وي، طبق اين مصوبه در واقع واحدهاي شيريني‌پزي درجه يك داراي پروانه كسب مي‌توانند زولبيا و باميه را با قيمت 9600 تومان و واحدهاي درجه دو اين محصول را با قيمت 9100 تومان به فروش برسانند. بهره‌مند تصريح كرد: قيمت‌هاي پيشنهادي اتحاديه قنادان براي هر كيلوگرم زولبيا و باميه را به كميسيون نرخ اتاق اصناف ارسال كرده بوديم كه پس از بررسي و تصويب آنها اين نرخ به تصويب رسيد و اعلام شد.

30 تا 40 درصد از رستوران‌داران تهران به ارايه خدمات افطار مي‌پردازند| برخي رستوران‌داران در ماه رمضان به مرمت، تعميرات و نقاشي ساختمان و جابه‌جايي دكوراسيون خود مي‌پردازند. سيدعلي اصغر ميرابراهيمي، رييس اتحاديه رستوران‌داران و سلف سرويس تهران اظهار داشت: در اين ماه حدود 30 تا 40 درصد از رستوران‌داران تهران به ارايه خدمات افطار مي‌پردازند. وي افزود: برخي ديگر نيز در اين ماه به مرمت، تعميرات و نقاشي ساختمان و جابه‌جايي دكوراسيون خود مي‌پردازند.
مير ابراهيمي در پاسخ به اين پرسش كه يك افطار ساده چقدر مي‌شود، اظهار داشت: نرخ يك افطاري ساده (نان و پنير و سبزي، خرما، چاي و زولبيا و باميه تك‌نفره) بين چهار تا هفت هزار تومان بسته به نوع خدمات رستوران و سرويس‌دهي آن خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون