• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3264 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ خرداد

در جريان بازديد هيات دولت از هورالعظيم رخ داد

واژگوني قايق حامل رييس سازمان محيط زيست

قايق حامل معصومه ابتكار معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان محيط زيست، در جريان بازديد از تالاب هورالعظيم واژگون شد و او به داخل آب افتاد؛ اگرچه همه‌چيز به خير گذشت و براي او و همراهانش اتفاقي نيفتاد. ابتكار درباره اين ماجرا با كنايه تنها به گفتن اين جمله بسنده كرد كه «ما ذوق‌زده شديم و خواستيم به زير آب هم سر بزنيم!»
هيات اعزامي دولت به خوزستان كه براي پيگيري اقدامات مقابله با گرد و غبار به رياست معصومه ابتكار به خوزستان سفر كرده است، براي بازديد از كانون‌هاي شناسايي‌شده گرد و غبار طي ماه‌هاي اخير، عازم منطقه غرب استان خوزستان و تالاب هورالعظيم شدند كه در جريان آن يكي از 9 قايق حامل اين هيات كه معصومه ابتكار هم در آن حضور داشت، واژگون شد. البته جزييات بيشتري از اين حادثه به دست رسانه‌ها نرسيده است. مخاطبان شبكه‌هاي اجتماعي كه در صفحات شخصي معصومه ابتكار اخبار مربوط به حوزه مديريت او را دنبال مي‌كنند، منتظر ذكر جزييات اين حادثه از زبان او بودند، اما تا زمان تهيه اين گزارش هيچ‌گونه خبري از سوي وي در اينترنت منتشر نشد.
اين اولين بار نيست كه معصومه ابتكار در حين انجام فعاليت‌هايش در مقام رييس سازمان محيط زيست، با حادثه روبه‌رو مي‌شود. صبح چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ بود كه در مسير رفتن به محل هيات دولت، بر اثر تصادف خودرو دچار شكستگي كتف و بازوي راست شد و همان شب تحت عمل جراحي قرار گرفت. او وقتي در مورد دليل اين حادثه توضيح مي‌داد، گفت: «بعد از ماه‌ها هماهنگي و همكاري با دستگاه‌هاي مختلف به يك توافق قطعي رسيده بوديم و قرار بود در جلسه هيات دولت اين توافق به تصويب برسد، متاسفانه به علت عجله‌اي كه داشتم و همچنين نبستن كمربند ايمني صندلي عقب به جلسه نرسيدم.»

هيات دولت چرا به هور رفت؟
طبق گزارش سايت سازمان حفاظت از محيط زيست تالاب هورالعظيم به دنبال مصوبه بهمن ماه دولت يازدهم براي مقابله با گرد و غبار شاهد حذف موانع ورود آب بوده و هيات اعزامي خواستار بازديد از مناطقي شد كه آبگيري در آن صورت گرفته است. اما يكي از قايق‌هايي كه حامل 9 نفر از اعضاي هيات اعزامي بود، كمي پس از حركت به داخل آب واژگون شد.
تيم اعزامي هيات دولت بعد از اين حادثه به برنامه خود ادامه دادند و در جلسات مربوط به كارگروه مقابله با ريزگردها در استانداري خوزستان شركت كردند، ابتكار در اين جلسه بدون اينكه هيچ اشاره‌اي به‌ ماجراي واژگوني قايق و افتادن داخل آب كند؛ توضيحاتي درباره جلسات داد و اعلام كرد: «در بازديدي كه از مسير اهواز به سمت ماهشهر داشتيم، ديديم اين منطقه يكي از كانون‌هاي ايجاد گرد و غبار در خوزستان است. اين منطقه بدترين كانون ايجاد گرد و خاك است كه در آن اراضي كشاورزي به دليل زراعت ديم و كاهش بارندگي، رها شده و در حال حاضر بسياري از آن اراضي، ديگر كشت نمي‌شوند.» ابتكار در مورد واژگوني قايق حامل هيات اعزامي دولت به داخل آب‌هاي هورالعظيم گفت: «با اشاره به حادثه پيش آمده براي قايق حامل مسوولان در جريان بازديد از تالاب هورالعظيم، عنوان كرد: در بازديد از تالاب هورالعظيم، ديديم كه كماكان از دو دريچه آب به تالاب وارد مي‌شود و بخش احياشده، بسيار سرسبز و سرحال بود. شايد به خاطر اين بود كه ما ذوق‌زده شديم و خواستيم به زير آب هم سر بزنيم! البته ماهيان خوب و لاك‌پشت‌هاي مختلفي در تالاب ديديم، به ويژه لاك‌پشت فراتي كه گونه‌اي در معرض خطر است را هم ديديم كه به استقبال ما آمده بودند!»
معصومه ابتكار به برگزاري كنفرانس بين‌المللي گرد و غبار كه 12 تا 14 اسفندماه سال جاري در دانشگاه شهيد چمران اهواز برگزار خواهد شد، اشاره و اظهار كرد: حتما بايد كاربردي كار و از تشريفات اجتناب شود.
معصومه ابتكار اولين زني است كه در دولت اصلاحات از جانب رياست‌جمهوري به عنوان معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست انتخاب شد. علاوه بر اين نام او در بين فعالان سياسي كه در روز 13 آبان 57 نقشي كليدي در تسخير سفارت امريكا داشت، شناخته شده است اما با تمام اينها نامش با فعاليت براي حفاظت از محيط زيست گره خورده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون