• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3266 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۳ خرداد

سر خط خبرها

 صداو سيما در فاصله چند روز مانده تا ايام رمضان از آغاز برنامه «ماه عسل» خبر داد كه احتمالا تيتراژ پاياني آن با صداي «مرتضي پاشايي» خواهد بود. (ايسنا)
 نخستين كنسرت رسمي گروه بمراني در سال ۱۳۹۴ در روزهاي ۲۵ و ۲۶ خرداد در مجموعه فرهنگي‌هنري برج آزادي تهران برگزار مي‌شود. كنسرت بمراني در سانس‌هاي 18:30 و ۲۱ برگزار مي‌شود. فروش بليت از طريق سايت پيشنهاد (www. peeshnahad.com) امكان‌پذير است.
 سرانجام تلاش‌هاي حميد پورآذري براي پيدا كردن محلي براي اجراي «سال‌ثانيه» به نتيجه رسيد و اين نمايش از عيد فطر به صحنه مي‌رود. با مساعدت‌هاي صورت‌گرفته از سوي مديريت مجموعه فرهنگي‌تاريخي سعدآباد و سازمان ميراث فرهنگي به تازگي قرارداد اجراي اين نمايش در زمين تنيس اين مجموعه امضا شد. (ايسنا)
 مجموعه شعر «اتاق بر آب راه مي‌روم» آخرين مجموعه شعر علي باباچاهي از سوي نشر سرزمين اهورايي وارد بازار كتاب شده است. او در اين كتاب متاثر از بعضي متون كهن فارسي به ويژه نثر فارسي مثل تذكره‌الاوليا و قصص‌الانبيا، همچنين اوستا و غيره بوده است. (ايسنا)
 به نقل از هاليوود ريپورتر، رابرت ردفورد از كارگرداني فيلم 11 سپتامبري «در مقابل تمام دشمنان» كناره‌گيري كرد. ردفورد براي آغاز فيلمبرداري در فصل پاييز آماده مي‌شد و قرار بود تبديل به تلاش بعدي كارگرداني او پس از فيلم سال ۲۰۱۲ «همراهاني كه داري» شود اما منابع خبري مي‌گويند او به خاطر تداخل‌هاي برنامه‌اي از اين پروژه بيرون رفته است. (مهر)
 فيلم اكران نشده كمال تبريزي كه با عنوان «پاداش» شناخته مي‌شود در اكران عمومي با نام اوليه‌اش يعني «از رييس‌جمهور پاداش نگيريد» روي پرده مي‌رود. اين فيلم كه سال‌ها پيش به تهيه‌كنندگي مهدي كريمي توليد شد ولي در طول اين سال‌ها موفق به كسب مجوز اكران نشد قرار است از عيد فطر امسال روي پرده برود. (مهر)
 به نقل از بي‌بي‌سي، روپرت مرداك در نظر دارد تا از مقام خود به عنوان مديرعامل شركت «فاكس قرن ۲۱» كناره‌گيري كند. بر اساس همين گزارش‌ها وي اين مقام را در اختيار پسرش جيمز قرار مي‌دهد. اين گزارش‌ها پيش از نشست اعضاي هيات‌مديره كه قرار است هفته آينده برگزار شود، به بيرون درز كرده است. يك سخنگوي اين شركت تاييد كرده است كه اين موضوع در برنامه جلسه هيات‌مديره قرار دارد. (مهر)
 ران مودي، بازيگر نقش فاگين در فيلم «اليور» در ۹۱ سالگي درگذشت. فيلم «اليور» بر اساس رمان مشهور چارلز ديكنز يعني «اليور توييست»، در سال ۱۹۶۸ به كارگرداني كارول ريد ساخته شد و ران مودي در آن نقش مرد شروري را ايفا مي‌كرد كه كودكان فقير را به جيب‌بري وا مي‌داشت. او براي بازي در اين نقش در سال ۱۹۶۹ نامزد جايزه اسكار شد.
 كتاب «به آسمان نگاه كن» حاوي خاطرات رهبر معظم انقلاب اسلامي از شهيدان انقلاب و دفاع مقدس است كه به اهتمام هادي شيرازي از سوي موسسه شهيد كاظمي منتشر شد. اين كتاب در كنار خاطرات مقام معظم رهبري از شهيدان، عملا نگاهي نيز به تاريخ حوادث مختلف انقلاب از سال‌هاي دهه 30 شمسي دارد. خاطراتي از جريانات فداييان اسلام و شهيد نواب صفوي تا جريان‌هاي مختلف قبل و بعد از انقلاب و تشكيل نظام مقدس جمهوري اسلامي در اين كتاب گردآوردي شده است. (فارس)
 «خندوانه» قرار است در ماه مبارك رمضان به روال سابق هر شب روي آنتن برود. اين برنامه در ماه مبارك رمضان هرشب ساعت ۲۳ روانه آنتن خواهد شد. (فارس)
 پنج تصنيف اجرا نشده از عارف قزويني و يك تصنيف از علي اكبر شيدا، همراه با هفت آواز تازه با اشعاري از حافظ، هوشنگ ابتهاج (سايه) و غيره با اجرا و صداي صديق تعريف به مناسبت هشتادمين سال خاموشي عارف قزويني تصنيف‌ساز، ترانه‌سرا، شاعر، خواننده، نغمه‌پرداز و ققنوس جنبش مشروطه به زودي منتشر مي‌شود. (ايرنا)

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون