• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3268 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۵ خرداد

كلينتون نخستين كارزار انتخاباتي خود را برگزار كرد

قلب نيويورك در تسخير هيلاري

در آستانه تابستان 2015 تب انتخابات در ايالات متحده  بالا رفته و به نظر مي‌رسد روزها، هفته‌ها و ماه‌هاي پر هيجاني در انتظار امريكاست. هرچند هنوز ليست نامزدهاي انتخاباتي در هيچ يك از دو اردوگاه سياسي امريكا كامل نشده اما شهرهاي امريكا رنگ و بوي انتخاباتي به خود گرفته‌اند. در اين ميان هيلاري كلينتون را مي‌توان نخستين نامزدي دانست كه رسما قدم پيش گذاشته است تا انبوه حاميان خود را به رخ رقبا بكشد و بگويد واقعيت امروز امريكا اين است كه هيلاري محبوب است. تا جايي كه مي‌توان بر اساس نظرسنجي‌ها گفت اگر در حال حاضر انتخابات در امريكا برگزار شود، او مي‌تواند با اختلافي مثال‌زدني تمام رقباي جمهوريخواه و دموكرات خود را كنار بزند و رييس‌جمهور    ايالات متحده  شود.
نخستين سخنراني انتخاباتي هيلاري در زير آسمان آبي نيويورك و با حضور هزاران نفر از مردم و هواداران او نيز مويد اين نكته است. چرا كه جمعيتي كه آمده بودند تا زنجيره هواداران بانوي سابق كاخ سفيد را نشان دهند، توانستند جزيره كوچك روزولت نيويورك را به تصرف خود درآورند و جشن باشكوهي را برگزار كنند كه نشان مي‌داد همه‌چيز اكنون براي هيلاري كلينتون به طرز شگفت‌انگيزي عالي است. به نظر مي‌رسد علاوه بر مشهور بودن هيلاري كلينتون، مشاوران او هم سنگ تمام گذاشته‌اند. در طراحي صحنه اين گردهمايي جايگاه سخنراني كلينتون به شكل لوگوي انتخاباتي وي تنظيم شده بود تا با ديدن تصاوير بالا، علامت H به همراه فلش قرمز رو به جلوي كلينتون به‌طور اغراق آميزي مشهود باشد.
كلينتون هم كه شادتر و قبراق‌تر از هميشه به نظر مي‌رسيد، سخنراني خود را با نام حمايت از مردم عادي امريكا برگزار كرد، تا با شعارهاي خود قلب طبقه متوسط امريكا را تسخير كند؛ طبقه‌اي كه در انتخابات اين كشور نقشي بسيار تعيين‌كننده دارند. او در نخستين سخنراني و تجمع انتخاباتي خود زماني كه به روي سكو رفت، گفت كه مي‌خواهد براي كاهش نابرابري درآمد و گسترش مرخصي‌ها براي خانواده‌هاي داراي فرزندان كوچك تلاش كند.
كلينتون در اين سخنراني با لباس ساده و آبي رنگي كه به تن داشت، تلاش كرد نشان دهد كه خود برآمده از طبقه متوسط در اين كشور است و كاملا شرايط اجتماعي آنها را درك مي‌كند. او گفت كه من يك تجربه طولاني و يك زندگي اجتماعي سخت در طبقه متوسط داشته‌ام و مردم را درك مي‌كنم. او در اين سخنراني وعده داد كه از خانواده‌هاي زحمتكش حمايت كند و خطاب به آنها گفت اگر شما به جايي نرسيد، امريكا هم به جايي نمي‌رسد. او وعده داد در صورت انتخابش به عنوان رييس‌جمهوري امريكا كاري مي‌كند كه چرخ اقتصاد امريكا نه تنها براي آنها كه در طبقات بالا هستند كه براي همه مردم امريكا بچرخد.
اما هيلاري كلينتون به مانند دوره انتخابات سال 2008 به خاطره‌اي از مادرش اشاره كرد و گفت كه مادرش براي وي نيرويي الهام‌بخش بوده و همواره استقامت او قابل تحسين بوده است. زيرا پدر هيلاري مادرش را رها كرده و مادر هيلاري مجبور بوده براي تامين مخارج خود به عنوان خدمتكار به خانه‌هاي مردم برود. هرچند كه كلينتون اين خاطره را در رقابت‌هاي انتخاباتي سال 2008 نيز بيان كرده بود، اما ناظران بر اين باورند اين تاكتيك انتخاباتي وي مي‌تواند به بهبود وجهه هيلاري كلينتون نزد طبقه متوسط كمك كند. اين نامزد انتخابات رياست‌جمهوري 2016 امريكا، از ماه‌ها پيش تصاويري تاريخي از خود و خانواده‌اش را نيز به شكل گسترده در شبكه‌هاي اجتماعي و رسانه‌ها منتشر كرده است تا به نوعي شناسنامه خود را به ملت امريكا نشان دهد؛ كارشناسان رسانه مي‌گويند هيلاري كلينتون مشهورترين نام در بين كانديداهاي انتخابات 2016 است.
كلينتون در سخنراني اخير خود، به انتقاد از سياست‌هاي جمهوريخواهان نسبت به مسائل اجتماعي پرداخت. اين اظهارات هيلاري بلافاصله با واكنش محافظه‌كاران مواجه شد و سخنگوي جمهوريخواهان در پاسخ به كلينتون گفت كه سال آينده راي‌دهندگان امريكايي نشان خواهند داد كه چگونه به سياست‌هاي دموكرات‌ها نه خواهند گفت.
گفتني است در اين سخنراني در كنار هيلاري كلينتون، همسرش بيل كلينتون، رييس‌جمهور اسبق ايالات متحده و دخترش چلسي كلينتون حضور داشتند، اگر چه ابهاماتي كه در هفته‌هاي گذشته از سوي محافل جمهوريخواه درباره مسائل مالي خانواده كلينتون مطرح شده، براي هيلاري كلينتون دردسرساز شده است. بر اساس مداركي كه وال‌استريت‌ژورنال منتشر كرده در 20سال گذشته بيل كلينتون و هيلاري كلينتون از طريق فعاليت‌هاي غير انتفاعي و سخنراني‌هاي خود بالغ بر يك ميليارد دلار درآمد داشته‌اند.
علاوه بر اين يكي از انتقاد‌هايي كه به هيلاري كلينتون وارد است، سن او است. هيلاري كلينتون 67 ساله بعد از رونالد ريگان مي‌تواند در صورت پيروزي تبديل به پيرترين رييس‌جمهور ايالات متحده شود اما او در پاسخ به اين انتقاد در سخنراني خود با كمي طنز گفت هرچند كه 67 سال سن دارد، اما مي‌تواند جوانترين رييس‌جمهور زن ايالات متحده شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون