• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3268 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۵ خرداد

خبر كوتاه

راي اردوغان درباره انتخابات   زودهنگام

رجب طيب اردوغان، رييس‌جمهوري تركيه ظاهرا قصد دارد حكمي را براي تشكيل دولت جديد ابتدا به حزب حاكم عدالت و توسعه بدهد كه 41 درصد آرا را در انتخابات پارلمان هفتم ژوئن به دست آورده است اما اگر اين حزب موفق نشد دولت جديد را تشكيل دهد، انتخابات زودهنگام در اين كشور برگزار خواهد شد. اين موضوعي است كه اردوغان در پاسخ سوالات خبرنگاران عنوان كرد.  با اين حال به نظر مي‌رسد به دليل امتناع احزاب رقيب از ائتلاف با عدالت و توسعه تشكيل دولت ائتلافي با مانع جدي رو به رو است.

لو رفتن جاسوسان بريتانيايي

يك منبع دولتي بريتانيا گفته است پس از آنكه فايل‌هاي به سرقت رفته از سوي ادوارد اسنودن منتشر شد و روسيه و چين توانستند به اطلاعات منتشرشده دسترسي پيدا كنند، بريتانيا نيز برخي ماموران اطلاعاتي‌اش را جابه‌جا كرده است. پيش از اين نشريه بريتانيايي ساندي‌تايمز گزارش داده بود چين و روسيه موفق شده‌اند رمز اين فايل‌هاي كامپيوتري را بشكنند و به اطلاعات آن دسترسي پيدا كنند.

هزاران سوري در يونان

حدود دو هزار پناهجوي جديد سوري روز گذشته وارد بندر پيره يونان شدند. اغلب اين پناهجويان از طريق تركيه با گذر از دريا خود را به يونان رسانده‌اند. يونان يكي از مهم‌ترين نقاط ورود پناهجويان آسيايي به خاك اتحاديه اروپاست.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون