• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3268 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۵ خرداد

واكنش رييس‌جمهور به لغو زنجيره‌اي كنسرت‌ها:

شادي ملت را مي‌خواهيم

موسيقي بنوازند تا مردم شاد شوند چه اشكالي دارد!؟

گروه سياسي|جشن دو سالگي دولت در خراسان شمالي برگزار شد. كاروان تدبير و اميد در روز 24 خرداد در حالي وارد بجنورد شد كه مسيرهاي منتهي به محل سخنراني رييس‌جمهور مملو از جمعيت مشتاقي بود كه «به ياد تغيير» به خيابان‌ها آمدند. نيل به تغييراتي كه در آن روزها مردم را به پاي صندوق‌ها كشانده بود، اين‌بار هم در ادامه همان اهداف روانه خيابان‌ها كرد. روزي كه روحاني آن را گرامي داشت و اعلام دسته جمعي مردمي دانست كه به فرهنگ و افكار يكديگر احترام مي‌گذارند و آستانه تحمل خود را بالا و بالاتر مي‌برند. حسن روحاني در دو سالگي نهال اعتدال، با حضور در اين جمع پرشور، باز هم سخناني گفت كه اين روزها تنها بايد از او انتظار بيان آن را داشت. روحاني با همان صراحت بيان «تحريم» را سرآغاز سخنان خود قرار داد و از كساني گفت كه تحريم را مهم نمي‌دانند، گويي كه از جيب مردم بي‌خبرند. از كساني انتقاد كرد كه مي‌گويند نبايد با ديپلمات‌هاي زبده با كشورهاي 1+5، مذاكره كنيم، گويي از زندگي مردم بي‌خبرند. رييس دولت البته دولتمردان قبلي را هم از دم تيغ گذراند. آنجا كه قاطعانه گفت: «آنها كه به ما ظلم كردند و زنجير تحريم را براي مردم ما آماده كردند؛ اين بدخواهان هر جنسي را از خارج با قيمت 10 تا 15 درصد گران‌تر وارد كرده و اين هزينه را از جيب مردم مي‌دادند، روزي كه آمديم خبري از رونق و رشد اقتصادي نبود». حسن روحاني اما همچنان اميدوار است؛ اميدي كه آن را مانع از كنار نشستن و ادامه تحميل تحريم‌هاي سازمان ملل مي‌خواند. رييس دولت يازدهم، از «شادي»، واژه پرحاشيه اين روزها هم گفت؛ واژه‌اي كه طيفي از منتقدان و موافقان را به صف كرده و هر بار و با موضوعي جديد به سرخط اخبار كشور مي‌رسد. روحاني اين‌بار نيز با نگاهي واقع‌بينانه به شادي مي‌نگرد. آنجا كه مي‌گويد: «ما مگر با شادي و نشاط مردم مخالفيم، ما در 15 رمضان شاد مي‌شويم و براي 19 و 21 رمضان نيز اشك مي‌ريزيم. ما ملتي رشيد، شاد، بزرگ و با فرهنگ و با هنر هستيم و روحيه شاد از بجنورد و كشور ايران به آسياي مركزي و قفقاز رسوخ پيدا كرده است. ما با نشاط، اشتغال، رونق اقتصادي و رفاه اجتماعي مردم موافق هستيم، ما براي حقوق ملت به پا خاسته‌ايم.» روحاني ادامه داد: «ما شاد و سرزنده هستيم. مگر اشكالي دارد كه شما مردم حاضر در اين ورزشگاه وقتي نام مقدس امام هشتم(ع) را مي‌شنويد روح شما پرواز كند و وقتي هم قطعه موسيقي محلي نواخته مي‌شود، شاد شويد . »

 

رييس‌جمهور از عهدي هم گفت كه با مردم بسته و بر آن پايبند بود و از نقدي كه شرط اصلي آن را منصفانه بودن دانست و اصلاح امور. «به مردم وعده داده بودم كه تصميمات خلق‌الساعه نگيرم و قول داده بودم در همه امور با صاحبنظران مشورت كنم، من به اين عهدم پايبند بوده و هستم.»به گزارش ايرنا، گزيده سخنان رييس‌جمهور در جمع مردم بجنورد در ادامه مي‌آيد:
 كساني كه مي‌گويند تحريم مهم نيست، گويي از جيب مردم بي‌خبرند. كساني كه مي‌گويند ما نبايد با ديپلمات‌هاي زبده با كشورهاي 1+5 مذاكره كنيم، گويي از زندگي مردم بي خبرند.
 آنها كه به ما ظلم كردند و زنجير تحريم را براي مردم ما آماده كردند؛ اين بدخواهان هر جنسي را از خارج با قيمت 10 تا 15 درصد گران‌تر وارد كرده و اين هزينه را از جيب مردم مي‌دادند.
 ما مي‌توانيم كشور را در مسير حركت و توسعه قرار دهيم و ديگراني كه در سابق باعث شدند تا زنجير تحريم به پاي ملت ايران بسته شود، ما با حمايت مردم نخواهيم گذاشت كه زنجير نابجاي تحريم باقي بماند.
 ملت ايران در 24 خرداد سال 92 با حضور 73 درصدي در انتخابات و با تركيب قوميت‌هاي مختلف كه پاي صندوق‌هاي راي آمده بودند، به اعتدال، تدبير و برنامه‌ريزي راي داد. در اين روز ملت ايران از تمام قوميت‌ها زير پرچم اسلام و ايران اعلام كردند كه دست به دست خواهيم داد تا ايران اسلامي به توسعه برسد.
 ما مي‌خواهيم در اين كشور از همسايگان و كشورهاي درحال توسعه كه رقباي اصلي ما بوده‌اند، پيشي بگيريم و به قله‌هاي ترقي برسيم و اين كار نيز با وحدت و انسجام امكان‌پذير است. ما بايد اختلافات را كنار بگذاريم.
 هر مشكلي كه در راه حق و حقوق ملت ايران در گذشته ايجاد شده را مي‌توان با اتحاد و دست به دست هم دادن رفع كرد و از 24 خرداد سال 92 تاكنون مردم ما با انسجام و اتحاد توانسته‌اند گام‌هاي مهمي در راه توسعه بردارند.
 اين دولت ننشسته تا ديگران در مذاكرات هسته‌اي حق ملت بزرگ ايران را ناديده بگيرند، اين دولت ننشسته تا تحريم‌ها برطرف شود و سپس كار كند.
 از تحريم نمي‌ترسيم و نمي‌هراسيم، اما با تحريم مبارزه مي‌كنيم و به حول و قوه الهي و با كمك مردم تحريم‌ها را لغو خواهيم كرد. ما در تهران و بجنورد اين شعارها را نمي‌دهيم، ما در محل سازمان ملل عليه لغو تحريم‌ها اقدام خواهيم كرد.
  روزي كه اين دولت كار خود را آغاز كرد از رشد و رونق اقتصادي خبري نبود و آمار اقتصادي ما نيز نشان مي‌دهد كه در سال 91 رشد اقتصادي كشور نزديك به منفي هفت درصد بود و اين يعني ركود عميق كه اين وضعيت و رشد منفي اقتصاد حتي در سال 92 هم ادامه داشت.
 نقد و انتقاد از جانب مردم و صاحبنظران نعمتي براي اصلاح امور است. البته نقد بايد سازنده، منصفانه و با هدف تقويت امور و اصلاح و تقويت برنامه‌ها باشد. اساس نصيحت با تخريب مغايرت دارد.
  انتخاب مردم در انتخابات سال ۹۲ راه اعتدال و ميانه روي است. افراط و تفريط تنها باعث ضرر مردم شده است و حضرت امام (ره) نيز هيچ موقع خشونت را نمي‌پسنديدند.
  ما همه تلاش خود را به‌كار مي‌گيريم تا با تحريم ظالمانه مقابله و مبارزه كنيم و در يك مذاكره‌اي كه منطق بر آن حاكم باشد، منافع خود را پيش ببريم. مذاكره كنندگان ايراني با منطق، اقتدار و قدرت در مذاكرات شركت كرده‌اند و هرگز تهديد در ميز مذاكرات نبوده است.
 در شرايط تحريم نيز قدم به قدم براي رفاه مردم برنامه‌ريزي و حركت مي‌كنيم. در همين شرايط به فكر خشك شدن درياچه‌ها، رودخانه‌هاي بزرگ، تالاب‌ها و هامون‌ها، اصلاح كيفيت بنزين و گازوييل هستيم و در همين وضعيت براي حل معضل فاضلاب شهري و قطار سريع‌السير برنامه‌ريزي كرده‌ايم.
 امروز به پشتيباني و حمايت ملت ايران و رهبر معظم انقلاب، دولت تنها نيست و يك ملت متحد و يكپارچه پشت سر رهبري و اين دولت قرار دارد و ما نخواهيم گذاشت بيگانگان ظلم و جنايت تحريم را ادامه دهند و حق ملت ايران پايمال شود. نخواهيم گذاشت فشار دشمن ذره‌اي قامت رشيد ملت ايران را خم كند.
  بزرگ‌ترين مشكل و دغدغه مردم ايران بيكاري جوانان است. ملت ايران قادر خواهد بود در مسير توسعه حركت كند و ما آماده‌ايم كه توسعه را در كشور برقرار كنيم و زنجير تحريم را كه در گذشته ظالمانه به پاي ملت ايران بسته‌اند، باز كنيم.
  ما با حمايت رهبر معظم انقلاب و ملت ايران و به حول و قوه الهي تحريم را لغو خواهيم كرد؛ ما كنار نمي‌نشينيم و از طريق همان سازمان ملل كه تحريم را بر اين كشور تحميل كردند، اين تحريم‌ها را لغو خواهيم كرد. همه ملت ايران دست به دست هم خواهند داد و با اتحاد، انسجام، وحدت ملي و حمايت رهبر معظم انقلاب توسعه كشور را ادامه مي‌دهند.
  دولت تدبير و اميد توانست در سال 93 با برنامه‌ريزي، ميزان واردات كالاهاي اساسي به كشور را كاهش دهد و در اين مدت واردات مواد غذايي از خارج به كشور هشت ميليارد دلار كاهش يافت.
و همه مردم كمك كنند تا در اين كشور رونق اقتصادي كه در سال‌هاي 91 و 92 با رشد منفي هفت درصدي و ركود شديد مواجه شده بود، جبران كرده و بار ديگر چرخ‌هاي توليد را به حركت در آوريم.

برش

 ما ملتي مي‌خواهيم كه ارزش‌هاي اسلام، ايمان، معنويت و اخلاق را پاس بدارد، ما ملتي شاد و سرزنده هستيم. مگر اشكالي دارد كه شما مردم در اين ورزشگاه وقتي نام مقدس امام هشتم (ع) را مي‌شنويد روح‌تان پرواز كند و وقتي هم قطعه موسيقي محلي نواخته مي‌شود، شاد شويد. ما مگر با شادي و نشاط مردم مخالفيم، ما در 15 رمضان شاد مي‌شويم و براي 19 و 21 رمضان نيز اشك مي‌ريزيم. ما ملتي رشيد، شاد، بزرگ و با فرهنگ و باهنر هستيم و روحيه شاد از بجنورد و كشور ايران به آسياي مركزي و قفقاز رسوخ پيدا كرده است. ما با نشاط، اشتغال، رونق اقتصادي و رفاه اجتماعي مردم موافق هستيم، ما براي حقوق ملت به پا خاسته‌ايم

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون