• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3118 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۶ آذر

گزارش «اعتماد» از تغييرات احتمالي در اردوگاه آبي‌هاي پايتخت

زلزله در باشگاه استقلال

گروه ورزش/ نتايج ضعيف استقلال در ليگ برتر و وضعيت بحراني اين تيم، مسوولان را به فكر تغييروتحول در اين باشگاه انداخته است. درست مثل باشگاه رقيب پرسپوليس كه از ابتداي فصل تا امروز هنوز آرامش را به خود نديده است و با فعل و انفعالات مختلفي روبه‌رو بوده است. بدون ترديد شايد اگر مدير باتجربه‌يي همچون بهرام افشار‌زاده در باشگاه استقلال حضور نداشت، شرايط اين باشگاه بعد از نتايج نااميدكننده اميرقلعه‌نويي با آبي‌هاي پايتخت، بدتر از امروز بود. با اين حال فعلا همه‌چيز در اين باشگاه بزرگ مانند آتش زير خاكستر است. كسب شش امتياز از هشت مسابقه اخير بهترين بهانه را به دست منتقدان داده است تا عملكرد اين باشگاه را زير سوال ببرند. شايد به همين دليل بوده كه خبر اولتيماتوم به امير قلعه‌‌نويي هم در محافل ورزشي شنيده شده است؛ مساله‌يي كه مديرعامل استقلال با قدرت آن را تكذيب كرده است. اما اين تكذيبيه‌ها هيچ تاثيري روي پايان يافتن اين شايعات نداشته است و اين روزها خبر رسيده كه اگر استقلال بازي حساس خود مقابل ذوب‌‌آهن در جام حذفي را ببازد، حكم اخراج امير قلعه‌نويي امضا خواهد شد.

عدم انسجام در هيات‌مديره

از همان روزي كه وزارت ورزش و جوانان اعضاي جديد هيات‌مديره استقلال را پيش از شروع ليگ اعلام كرد، اختلافاتي در مديريت اين باشگاه وجود داشت. با اتفاقات ابتداي فصل و حمايت مسوولان، كامران صاحب‌پناه به عنوان رييس هيات‌مديره باشگاه استقلال انتخاب شد. مديرعاملي بهرام افشارزاده اما تصميمي تحميلي به هيات‌مديره جديد بود كه در نهايت اعضا مجاب به قبول آن شدند. اما از همان ابتدا مشخص بود كه اين مديريت‌ هم نمي‌تواند با هماهنگي و انسجام كارها را رو به جلو ببرد. آن هم به اين دليل كه روش مديريتي كامران صاحب‌پناه با بهرام افشارزاده تفاوت‌هاي زيادي داشت. البته به اين قضايا اختلافات مقداد نجف‌نژاد با چند نفر از اعضاي هيات‌مديره و مسوولان وزارت ورزش را هم بايد اضافه كرد. نماينده بابلسر در مجلس شوراي اسلامي كه سال‌هاي سال است ارتباط كاري نزديكي با باشگاه استقلال داشته و تا قبل از روي كار آمدن مديريت جديد، رياست هيات‌مديره را بر عهده داشت، باز هم در تيم مديريتي جديد نامش ديده شد اما ديگر رييس هيات‌مديره نشد؛ اتفاقي كه باعث شد نجف‌نژاد حضور در جلسات هيات‌مديره باشگاه را تا به امروز تحريم كند. مديران باشگاه استقلال دليل غيبت نجف‌نژاد در هيات‌مديره استقلال را مشغله كاري او در مجلس شوراي اسلامي عنوان كردند. اما همه مي‌دانند كه در زمان مديرعاملي فتح‌الله‌زاده، نجف‌نژاد با اينكه در مجلس حضور داشت، پا‌به‌پاي فتح‌الله‌زاده اداره باشگاه را انجام مي‌داد وتمام جلسات با حضور او برگزار مي‌شد. با تمام اين تفاسير غيبت‌هاي مشكوك نجف‌نژاد باعث نشد كه وزارت ورزش و مديريت باشگاه به فكر انتخاب جايگزين براي او بيفتند. مساله‌يي كه بايد روي آن تامل كرد!!

صاحب‌پناه  بركنار و نجف‌نژاد رييس هيات‌مديره استقلال مي‌شود

روز گذشته خبرگزاري «نسيم» رسما از تصميم مسوولان وزارت ورزش براي تغييرات در تركيب هيات مديره باشگاه استقلال خبر داد. با توجه به گزارش منتشر شده در حال حاضر به خاطر شرايط موجود در باشگاه استقلال سه كانديدا براي اين تغييرات وجود دارند كه طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده قرار است از بين اين سه نفر دو نفر از تركيب هيات مديره خارج ‌شوند. قرار است بعد از خارج شدن اين دو نفر دوباره رييس هيات مديره باشگاه استقلال انتخاب شود. شنيده‌هاي خبرنگار «نسيم» حاكي از آن است كه نثاري، صادق‌پور و صاحب‌پناه سه گزينه احتمالي هستندكه به زودي دو نفر از آنها باشگاه را ترك خواهند كرد. نثاري اما خودش در جلساتي كه با مديران باشگاه داشته اعلام كرده به خاطر مشغله كاري‌اش در شهرداري ديگر نمي‌تواند به اين باشگاه كمك كند. كامران صاحب‌پناه هم به خاطر اختلافاتش با افشارزاه و حتي اميرقلعه‌نويي شاخص‌تري فردي است كه احتمالا پست خود را به فرد جديد واگذار خواهد كرد. در اين بين بايد منتظر حضور دو عضو جديد در هيات‌مديره باشگاه استقلال باشيم. ضمن اينكه طبق پيش‌بيني‌هاي انجام شده مقداد نجف‌نژاد به عنوان رييس جديد هيات مديره استقلال انتخاب و معرفي خواهد شد؛ حادثه‌يي كه دوباره پاي نمايندگان مجلس را به جلسات هيات مديره باشگاه باز خواهد كرد. رسانه‌ها شايد انتخاب احتمالي نجف‌نژاد به عنوان رييس هيات مديره استقلال را بي ارتباط به حضور مسوولان وزارت ورزش در مجلس و جلسات پي‌در‌پي آنها با نمايندگان ندانسته‌اند!

افشارزاده،  قلعه‌نويي را بركنار نمي‌كند

اين‌روزها ارتباط امير قلعه‌نويي با اكثر اعضاي هيات‌مديره باشگاه استقلال خوب است، منتها شنيده‌ها حكايت از اين مساله دارد كه صاحب‌پناه تنها مديري در باشگاه استقلال است كه به‌شدت نسبت به نتايج ضعيف قلعه‌‌نويي معترض بوده است. در چنين شرايطي نتيجه بازي امروز استقلال مقابل ذوب‌آهن در جام حذفي تاثير بسيار زيادي روي فعل‌و انفعالات اين باشگاه خواهد داشت. بهرام افشار‌زاده با اينكه خبر اولتيماتوم به اين مربي را تكذيب كرده است، با اين حال رسما نارضايتي خود از نتايج ضعيف اخير را به خود قلعه‌نويي و رسانه‌ها اعلام و تاكيد كرد كه بعد از بازي با ذوب‌آهن جلسه‌يي با امير قلعه‌نويي براي بررسي شرايط باشگاه برگزار خواهد كرد. از آنجايي كه ارتباط مديرعامل و سرمربي استقلال فوق‌العاده نزديك و خوب است، تقريبا مي‌توان گفت كه در مقطع كنوني بركناري امير از سرمربيگري استقلال منتفي است. اما بايد توجه داشت كه كارنامه او در اين فصل قابل دفاع نبوده و از نظر مخالفانش بازي امروز با ذوب‌آهن ضرب‌الاجل آخر امير قلعه‌نويي است. به هر صورت با توجه به نتايج ضعيف اخير، «قبح» مربيگري امير بين طرفداران هم شكسته شده است. تا جايي كه بعد از داربي شاهد اين مساله بوديم كه عده‌يي از تماشاگران استقلال عليه كادر فني و شخص قلعه‌نويي شعار‌هايي سر دادند.

همه منتظر نتيجه بازي امروز

واكنش رييس هيات‌مديره باشگاه استقلال اما به انتشار خبر بركناري خودش و تغييرات در اين مجموعه جالب توجه است. صاحب‌پناه مي‌گويد: «من به عنوان رييس هيات مديره استقلال اولين كسي هستم كه از اين مسائل خبردار مي‌شوم و اگر وزارت ورزش و جوانان تصميمي براي تغييرات در هيات مديره استقلال داشته باشد بايد حداقل من را در جريان مي‌گذاشت و حالا من ديگر به بقيه اين صحبت‌ها كاري ندارم. من به عنوان رييس هيات مديره استقلال بايد از اين مسائل خبر داشته باشم كه ندارم. پس اين موضوع ثابت مي‌كند اين حرف‌ها در حد شايعه است و واقعيت ندارد. گفتم من از اين مساله بي‌اطلاع هستم اما اگر قرار است تغيير در هيات مديره باشگاه انجام شود تغييرات بايد مثبت باشد. البته من نمي‌گويم بركناري من تاثير منفي دارد ولي مي‌گويم اگر قرار است وزارت ورزش من را از كار بركنار كند بهتر است فردي بهتر از من روي كار بيايد. من آنقدر مشغله‌هاي بيرون از فوتبال دارم كه اگر از فوتبال بروم خيلي مشكلي براي من به وجود نمي‌آيد» با توجه به اخبار منتشر شده در رسانه‌ها و صحبت‌هاي صاحب‌پناه كاملا مشخص است كه جنگ قدرت عجيبي در سايه به وجود آمده است. عده‌يي در تلاش هستند تا مخالفان را از هيات‌مديره حذف كنند و شايد هجمه رسانه‌يي به وجود آمده هم بي‌ارتباط به اين اختلافات نباشد. فعلا هواداران استقلال بايد منتظر نتيجه بازي اين تيم با ذوب‌آهن باشند. بايد ديد مسير اين داستان جنگ قدرت در اين باشگاه آيا با نتيجه بازي امروز با تغييرات اساسي روبه‌رو خواهد شد يا نه!

 

استقلال و تفكرات آقاي قلعه‌نويي

  سالار علي‌خواه/تغيير در راه است، شايد هيچ كس فكرش را هم نمي‌كرد تيمي كه ابتداي فصل را آن‌گونه پر قدرت آغاز كرد، به اين حال و روز دچار شود. مهم‌تر و ملموس‌تر اين است كه سرنوشت كادر فني استقلال تهران در گرو بازي اين تيم با ذوب آهن در جام حذفي است. به نظر مي‌رسد بر‌خلاف اعلام مديرعامل استقلال اين‌بار، تغيير به نزديك‌ترين فاصله از كادر فني اين تيم رسيده است. فرداي بازي با پرسپوليس اتمام حجت با بازيكنان شد تا زمزمه‌هاي رفتن به شكل فرياد به گوش برسد. استقلال در يك شرايط وي‍ژه قرار گرفته است و امير قلعه‌نويي سخت‌ترين روز‌هاي كاري‌اش را سپري مي‌كند؛ از يك طرف با كادر فني‌اي كار مي‌كند كه هيچ كمكي از آنها نمي‌گيرد و به گفته خودش «تز مخصوص» خود را دارد. اوعلاوه بر اينكه در هدايت استقلال به بن‌بست فني رسيده با چالش ويژه‌تري هم روبه‌رو شده است. اين روزها امير قلعه‌نويي با بازيكناني مواجه شده كه نه بدن آماده‌يي دارند و نه هنوز در انتخاب كاپيتان به يك اجماع كامل رسيده‌اند، از طرف ديگر با افشاگري جواد نكونام روبه‌رو شده و اين اتفاقات تمركز را از قلعه‌نويي گرفته است. به اينها احتمال جدايي و انشقاق در كادر فني و مربيان تيم را اضافه كنيد تا به اوضاع عجيب و غريب استقلال پي ببريد. اينها وقتي براي نيمكت سرمربي آبي‌ها تهديد قلمداد مي‌شود كه رييس هيات‌مديره نيز از عملكرد استقلال به‌شدت ناراحت است. امير قلعه‌نويي كه فكر اين روزها را مي‌كرد؛ پيشتر زمينه بر چيده شدن كميته فني را مهيا كرد تا بلايي كه بر سر علي دايي آمد دامن او را نگيرد. امير قلعه‌نويي در روز بازي با پرسپوليس و در بين دو نيمه بازي در حالي كه يكي از دستيارانش به ادامه تاكتيك اتخاذ شده در نيمه اول اصرار داشت براي اينكه نظر خود را به كرسي بنشاند دست به تغيير سيستم زد و تيم را عقب كشيد و بازي را از دست داد. به گفته يكي از اعضاي كادر فني اين تيم امير قلعه‌نويي از كسي حرف‌شنوي ندارد و كار خودش را مي‌كند. بازي با ذوب آهن آماده، شايد آخرين تلاش امير قلعه‌نويي براي ماندن باشد زيرا پاييز به آخرين روزهايش نزديك مي‌شود و شايد سرنوشت امير قلعه‌نويي با برگ درختان گره بخورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون