• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3118 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۶ آذر

خبـر كوتاه

كواچ قبل از نيم فصل به تهران مي‌آيد

چند روز بعد از پايان بازي‌هاي آسيايي اينچئون، اسلوبودان كواچ، سرمربي تيم ملي واليبال تهران را ترك كرد تا مدتي در كنار خانواده‌اش در صربستان استراحت كند. حالا با گذشت چهار هفته از رقابت‌هاي ليگ برتر مسوولان فدراسيون در حال فراهم كردن مقدمات بازگشت او هستند تا كواچ قبل از نيم فصل ليگ برتر واليبال (پايان آذرماه) در ايران حضور پيدا كند. قرار است كواچ با حضور در ايران و سفر به شهرهاي مختلف از نزديك عملكرد واليباليست‌ها را در ليگ برتر ببيند. تيم ملي واليبال ايران در سال 2015 بايد در ليگ جهاني شركت كند. همچنين تهران ميزبان مسابقات قهرماني آسياست. كسب مدال طلا در قهرماني آسيا مي‌تواند براي نخستين‌بار واليبال ايران را به المپيك برساند.

 

حميد عليدوستي سرمربي تيم نوجوانان

مسوولان فدراسيون فوتبال ايران قصد دارند سرمربي تيم ملي نوجوانان ايران را هرچه زودتر انتخاب كنند. كميته فني فدراسيون فوتبال ايران از 12 گزينه مربيگري برنامه گرفت تا دو نفر براي هدايت تيم ملي جوانان و نوجوانان انتخاب شوند. در آخرين جلسه كميته فني كه روز يكشنبه برگزار شد اعضاي اين كميته روي دو نفر به جمع‌بندي رسيدند تا هدايت تيم ملي نوجوانان و جوانان را برعهده بگيرند. قرار است اين دو نفر به هيات رييسه فدراسيون فوتبال معرفي شوند تا پس از اخذ مجوز اسامي اين مربيان اعلام شود. حميد عليدوستي يكي از نفراتي است كه با حضور در فدراسيون فوتبال برنامه‌ خود را به كميته فني و توسعه ارايه كرده است. اينطور كه گفته مي‌شود عليدوستي فرد مورد نظر كميته فني براي تيم ملي نوجوانان است.

 

سخنگوي استقلال با قيد ضمانت از دادگاه خارج شد

عضو هيات‌مديره و معاون حقوقي استقلال بعد از حضور در دادسراي رسانه، با قيد ضمانت اين محل را ترك كردند. با توجه به شكايتي كه جواد نكونام كاپيتان تيم ملي از سيد سعيد افجه‌يي و محسن بزرگي به دليل انجام مصاحبه عليه خودش در رسانه‌ها داشت، آنها روز گذشته براي دفاع از خود به دادسراي فرهنگ و رسانه رفتند و مستندات و مدارك خود را در اختيار قاضي قرار دادند. البته پرونده همچنان باز است و مختومه نشده است و دو عضو باشگاه استقلال با قيد ضمانت محل دادگاه را ترك كردند. گفتني است كاپيتان تيم ملي هم به خاطر شكايت امير قلعه‌نويي چند روز پيش در دادسرا حاضر و با قيد ضمانت راهي اسپانيا شد.

 

تقديم لايحه حق پخش فوتبال به دولت

پس از توافق وزير ورزش و جوانان، وزير كشور و رييس سازمان صداوسيما در نشست مشتركي كه در رابطه با حق پخش برگزار شد، مقرر شد از اين پس پول حق پخش تلويزيوني رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال هر ساله در لايحه بودجه دولت گنجانده شود تا پول حق پخش از اين طريق تامين شود. پس از اين توافق وزارت ورزش و جوانان لايحه حق پخش را آماده كرده است و امروز آن را به سازمان مديريت و برنامه‌ريزي ارايه خواهد كرد. سيدمناف هاشمي، معاون توسعه منابع و پشتيباني وزارت ورزش در اين رابطه به ايسنا گفت: اين لايحه آماده شده است و امروز آن را تقديم سازمان مديريت مي‌كنيم. وي گفت: اينكه دولت چگونه حق پخش را در لايحه بودجه كل كشور منظور كند بايد صبر كرد. توافق حاصل شده است و قطعا حق پخش در لايحه دولت ديده خواهد شد.

 

كشته شدن سه آفريقايي در يك مسابقه فوتبال

ديدار دو تيم «سن‌ايلوتي» و «سانگا بالانده» در ليگ كنگو به آشوب كشيده شد. پس از درگيري هواداران دو تيم و دخالت پليس، تماشاگران به داخل زمين يورش بردند و با پليس درگير شدند. در اين حادثه پليس دو نفر را با شليك گلوله كشت و يك نفر هم زير دست و پاي تماشاگران جان داد تا اين ديدار خونين با مرگ سه تن نيمه‌كاره بماند. اين اتفاق زماني رخ داد كه داور گل تيم ميزبان را قبول نكرد تا اين تيم نتواند بازي را به تساوي بكشاند و به اين ترتيب تماشاگران به‌شدت به تصميم داور اعتراض كردند و وارد زمين شدند. خشونت در قاره آفريقا معمولا باعث بروز چنين اتفاقاتي شده است. ماه گذشته نيز دروازه‌بان تيم ملي آفريقاي جنوبي در منزلش به ضرب گلوله كشته شد كه با واكنش زيادي روبه‌رو شد. سپ بلاتر، رييس فدراسيون بين‌المللي با انتقاد از خشونت در فوتبال قاره آفريقا خواستار اقدام جدي دولت‌ها براي جلوگيري از بروز چنين رخدادهايي شده بود.

 

قهرماني لرستان در بوكس بزرگسالان ايران

بيست و چهارمين دوره مسابقات بوكس قهرماني بزرگسالان كشور با حضور 189 بوكسور از 32استان در بروجرد برگزار شد كه در پايان تيم لرستان با 38 امتياز قهرمان شد، تيم گيلان با 20امتياز و تيم گلستان با 17 امتياز دوم و سوم شدند. تيم‌هاي كيش و هرمزگان در اين دوره از رقابت‌ها غايب بودند. مصطفي زارع از لرستان در وزن 64 كيلوگرم نيز به عنوان فني‌ترين بوكسور و تيم سمنان به عنوان تيم اخلاق شناخته شدند. اين دوره از مسابقات قهرماني كشور با حواشي زيادي مانند حمله يك بوكسور خاطي با خودروي شخصي به يك داور و رييس كميته اجرايي مسابقات، تحصن داوران و تصميم گرفتن به قضاوت نكردن و راه ندادن اعضاي هيات اجرايي به هتل همراه بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون