• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3274 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱ تير

استمداد براي كمك به بيمار سرطاني


اعتماد| سيد قاسم حسيني مبتلا به سرطان است. سرطان از اصلي‌ترين بيماري‌هايي است كه بيماران را به زير خط فقر مي‌كشاند چنان كه با قاسم حسيني هم چنين كرد. او سال گذشته دردنوشته‌اي براي «اعتماد» آورد و اعلام كرد در شرايط بسيار نامساعد مالي قرار دارد. حسيني امور زندگي خود و همسر و سه فرزندش را از طريق نظافت خانه‌هاي شهروندان تامين مي‌كند. او باز هم دست ياري به سمت نيكوكاران دراز كرده كه قطعا، علت اين اتفاق و درخواست دوباره براي كمك، چيزي نيست جز استيصال مضاعف كه بر اثر هزينه‌هاي بالاي بيماري و ناتواني در پرداخت آنها ايجاد شده است.
در متني كه قاسم حسيني چند روز پيش به دفتر روزنامه آورد و مدارك پزشكي با تاريخ روز هم ضميمه آن بود از جانب بيمار نوشته شده است: «اينجانب سيد قاسم حسيني سابقا از روي انسان‌دوستي يك كليه خود را به يك بيمار دياليز في سبيل‌الله اهدا كردم و اكنون متاهل و داراي سه فرزند خردسال و مستاجر هستم ولي متاسفانه از دو سال قبل به سرطان روده مبتلا شدم كه شش ماه شيمي درماني كردم بعد از يك عمل جراحي 60 سانتيمتر از روده‌ام را تخليه و بريده‌اند. مجددا شش ماه ديگر شيمي درماني كردم تا به گفته دكتر با شيمي درماني و دو ماه راديو تراپي سلول‌هاي باقي مانده سرطان پاكسازي شود ولي متاسفانه كليه‌ام دچار مشكل شد كه مدتي با دياليز كار كرد و وضعيت كليه دوباره به حال عادي بازگشت. اما مدتي است كه به شكم درد شديد دچار شده‌ام كه بعد از مراجعه به دكتر و انجام سيتي اسكن گفتند دو توده بزرگ سرطاني در شكمم ايجاد شده و به كبد و لگن هم سرايت كرده و در حال پيشروي است كه دكتر مجددا برايم شش ماه شيمي درماني نوشت و بايد هفته‌اي يك روز شيمي درماني كنم تا جلوي پيشرفت سرطان گرفته شود در غير اين صورت به گفته دكتر بيش از چهار ماه زنده نخواهم بود.»
حسيني در توضيح ميزان هزينه‌اي كه حالا با پيشرفت سرطان بايد بپردازد نوشته است: «قبلا هزينه داروهايي كه تهيه مي‌كردم 300 الي 600 هزار تومان بود ولي در دوره جديد مصرف دارو، براي هر دوره 21 روزه – سه هفته – بايد سه ميليون و 500 هزار تومان هزينه پرداخت كنم. داروهاي مورد استفاده‌ام «اوستين» (آمپول اوستين حدود دو ميليون تومان با دفترچه بيمه قيمت دارد) و قرص زلودا (چهار عدد در روز كه قيمت هر قرص هشت هزار تومان است) آمپول و سرم مخصوص شيمي درماني (سديم كلرايد 90 درصد) و آمپول دگزامتازون و آمپول كيتول و آمپول ايرانوتكون. مجموع اين داروها كه بايد دوره‌هاي 21 روزه مصرف شود هر بار با دفترچه بيمه سه ميليون و 500 هزار تومان است.»
قاسم حسيني بارها به نهادهاي حمايتي از جمله كميته امداد و بهزيستي و دستگاه‌هاي فعال در تامين دارو از جمله هلال احمر و وزارت بهداشت مراجعه كرده كه به گفته وي، غير از كميته امداد كه يك وام سه ميليون توماني در اختيارش گذاشته، هيچ نهاد ديگري به او كمك نكرده است. «اعتماد» از عموم نيكوكاران درخواست مي‌كند كه با كمك به اين بيمار سرطاني كه بر اثر گسترش بيماري، حتي از تامين مخارج زندگي خانواده هم ناتوان شده، از فقر هرچه بيشتر اين بيمار و خانواده او پيشگيري كرده و براي بازگشت سلامت و بهبودي او كمك كنند. نيكوكاران متمايل به كمك به اين بيمار مي‌توانند با شماره‌هاي تلفن خود بيمار 09104931241 - 09307043068 تماس گرفته و ضمن بررسي شرايط وي در كمك به او پيشقدم  شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون