• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3274 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱ تير

گزارش «اعتماد» از تصميماتي كه براي هدايت استقلال گرفته شد

انتخاب غافلگير‌كننده!

مديران ورزش براي منصوريان چانه زدند، با اشتيماتس توافق كردند و در نهايت پرويز مظلومي سرمربي استقلال شد

    حسين قهار/  زماني كه فيروز كريمي، مهدي پاشازاده، مجيد نامجو مطلق و پرويز مظلومي به عنوان گزينه‌هاي هدايت استقلال به مديران اين باشگاه برنامه دادند، رسانه‌هاي خبري و هواداران اين تيم مطمئن بودند عليرضا منصوريان سرمربي فصل آينده استقلال خواهد بود. در آن مقطع حتي بهرام افشارزاده اعلام كرده بود اگر با منصوريان به توافق نرسند، يك مربي خارجي هدايت تيم را بر عهده خواهد گرفت. به همين دليل ابتدا نام دراگان اسكوچيچ به عنوان گزينه خارجي بر سر زبان‌‌ها افتاد. اما زماني كه مديربرنامه‌هاي اين مربي رسما به استقلالي‌ها اعلام كرد كه اسكوچيچ تصميم دارد به كارش در فولاد خوزستان ادامه بدهد، نگاه‌ها به مذاكرات باشگاه استقلال با اشتيماتس كروات معطوف شد. خبر مذاكره اين مربي با باشگاه استقلال اما با سفرش به تهران خيلي جدي‌تر دنبال شد. آن هم در زماني كه باشگاه نفت تهران بعد از سپري شدن دو هفته جنجالي بر سر حرف خود ايستاد و رضايت‌نامه منصوريان را براي سرمربيگري استقلال صادر نكرد. به اين ترتيب علي‌منصور استقلالي‌ها در حالي كه با افشارزاده و مقداد نجف‌نژاد به توافق رسيده بود، مجبور شد به قراردادش با نفت تهران پايبند باشد و در اين تيم بماند.
البته در همان مقطع هم بعضي از پيشكسوتان استقلال و اعضاي هيات‌مديره رسما با حضور منصوريان در استقلال مخالفت كرده و از افشارزاده خواسته بودند در اين شرايط با سپردن هدايت تيم به اين مربي جوان سرمايه‌سوزي نكند. اما با توجه به اينكه قرار بود در باشگاه استقلال تغييرات مديريتي و ساختاري اعمال شود، افشارزاده با علم به اينكه منصوريان با نفت تهران قرارداد دارد و مديران اين باشگاه با جدايي او موافقت نخواهند كرد، نامه‌اي به منصور قنبرزاده نوشت و رسما خواهان صدور رضايت‌نامه علي منصور شد. افشارزاده به عنوان مشاور عالي وزير ورزش و سرپرست حوزه نظارتي و مديرعامل استقلال نامه خود را خطاب به مديرعامل نفت ارسال كرد و در متن نامه‌ هم تقاضا كرده بود با توجه به اعلام آمادگي منصوريان براي حضور در استقلال، نفتي‌ها رضايت‌نامه اين مربي را صادر كنند. اما مذاكره با منصوريان بدون اطلاع باشگاه نفت يكي از دلايل مخالفت قنبرزاده با درخواست استقلالي‌ها بود. طبق شنيده‌ها، براي حضور منصوريان در استقلال كار حتي به نامه‌نگاري با دفتر زنگنه وزير نفت هم كشيده شد و بعضي‌ از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي هم مديران باشگاه نفت را براي صدور اين رضايت‌نامه تحت فشار قرار داده بودند. گفته مي‌شود كه در مقابل ايستادگي قنبرزاده و همكارانش كار به تهديد اين مدير به بركناري از سمتش رسيده بود. برخي شنيده‌ها هم حكايت از اين مساله دارد كه مديران باشگاه نفت تهران دعوت محمود گودرزي را براي حضور در دفتر وزير ورزش بر سر صحبت‌ كردن به خاطر موضوع عليرضا منصوريان نپذيرفتند و حاضر نشدند با گودرزي ديدار داشته باشند. به هر حال در رسانه‌ها شايعه شده بود كه مقام عالي وزارت ورزش به افشارزاده دستور داده بود كه به خاطر خواسته هواداران، هدايت استقلال را به عليرضا منصوريان بدهد.
آنچه مسلم است صحبت درباره پشت پرده اتفاقاتي كه بر سر ماجراي حضور منصوريان در استقلال افتاد بسيار زياد است. خروجي تمام آن جنجال‌ها اما ادامه حضور عليرضا منصوريان در استقلال بود، چرا كه اين مربي هم در نهايت متوجه شد كه با نام او بازي شد و اين موضوع وقتي براي منصوريان ثابت شد كه سبك‌دست عضو سابق هيات‌مديره استقلال اعلام كرد كه در شأن اين باشگاه نيست كه با عليرضا منصوريان مذاكره داشته باشد و جواب منفي بشنود. بعد از آن هم افشارزاده در مصاحبه‌اي اعلام كرد كه اگر منصوريان تمايل دارد كه هدايت استقلال را بر عهده بگيرد، خودش مشكل قراردادش با باشگاه نفت را بايد حل كند و با آنها وارد مذاكره شود. اين صحبت‌ها منصوريان را مجاب كرد كه بايد يك فصل ديگر به كارش در نفت تهران ادامه بدهد.
بعد از پايان داستان عليرضا منصوريان و استقلال، اشتيماتس كروات براي مذاكره با استقلال وارد تهران شد. او با افشارزاده بر سر مبلغ و شرايط همكاري طبق گفته مديربرنامه‌هايش به توافق رسيده بود اما مخالفت اعضاي هيات‌مديره و بعضي از مقامات وزارت ورزش در نهايت باعث چرخش افشارزاده از مربي خارجي به مربي داخلي شد. لازم به ذكر است كه در يك ماه گذشته نام دونادوني، زاكه‌روني چند مربي خارجي ديگر هم به عنوان جانشين قلعه‌نويي در استقلال مطرح شده بود. اما در پايان، اتفاقات نشان داد كه افشارزاده ديگر در استقلال تصميم‌گيرنده اول و آخر نيست و اين روزها بيشتر مجري دستوراتي است كه به او مي‌دهند!
     
شايد براي خيلي‌ از هواداران سرمربيگري پرويز مظلومي در استقلال غيرقابل باور باشد. اما جدا از درست يا غلط بودن اين مساله، اهالي فوتبال ايران بايد او را به عنوان سرمربي جديد استقلال قبول كنند، چراكه بعد از تمام اين داستان‌ها و حواشي كه بر سر انتخاب سرمربي استقلال رخ داد، روز گذشته قرارداد سه ساله مظلومي با استقلال به امضا رسيد!
تصميمي كه از صبح روز شنبه به افشارزاده ابلاغ و باعث شد اين مدير زير توافقات خود با اشتيماتس بزند و مظلومي را سرمربي استقلال كند. روايت افشارزاده كه گفته مي‌شود احتمال بركناري‌اش از مديريت باشگاه استقلال در آينده‌اي نزديك وجود دارد از انتخاب مظلومي هم جالب است. او مي‌گويد: «پرويز مظلومي يكي از پيشكسوتان شناخته شده باشگاه استقلال است كه در مقام سرمربي تيم هم در سال‌هاي گذشته به موفقيت رسيده بود. بر اين اساس دوستان ما در كميته فني و هيات مديره باشگاه با جمع‌بندي تمام شرايط باشگاه، ايشان را به دليل شناخت خوب‌شان از فضاي فوتبال استقلال، مقبوليت در ميان هواداران، تجربه بالاي مربيگري در ليگ برتر فوتبال ايران به عنوان بهترين گزينه براي هدايت تيم در فصل پانزدهم برگزيدند. ديدگاه‌هاي پرويز مظلومي و اعضاي كميته فني استقلال به قدري نزديك بود كه تنها جلسه ما با ايشان براي قبولي هدايت تيم كمتر از 30 دقيقه به طول انجاميد. قرار شد تا ايشان با انتخاب كادري مجرب و علمي كار را براي بستن استقلالي مقتدر در ليگ آغاز كند. ايشان با همكاري آقاي مجيد صالح مسووليت دارند تا با گروهي از استقلالي‌هاي با سابقه كه به هر دليلي در سال‌هاي اخير از تيم دور مانده‌اند، مجموعه‌اي قدرتمند را براي سال پيش رو آماده كنند.»
حالا پروير مظلومي با يك برنامه سه ساله هدايت استقلال را دوباره بر عهده گرفته است. عده‌اي از هواداران روز گذشته با تجمع مقابل ساختمان باشگاه اعتراض خود را به خاطر اين انتخاب به اطلاع مديران و شخص مظلومي رساندند. اما مظلومي در جواب اين حاشيه‌ها تاكيد كرده است: « همانطور كه عده‌اي مخالف حضور من هستند، خيلي‌ها هم از بازگشت من به استقلال خوشحال هستند. من مي‌خواهم تمام تلاشم را بكنم تا استقلال را به روزهاي اوج خود بازگردانم و مي‌خواهم برنامه سه ساله خودم را در باشگاه تا رسيدن به استقلال ايده‌آل خودم اجرايي كنم.»
     
شنيده مي‌شود بعضي از پيشكسوتان استقلال از مظلومي خواسته‌اند كه سختگيري و جديت را چاشني مربيگري خود در استقلال كند تا بتواند مديريت بهتري در اين تيم داشته باشد. شايد به همين دليل است كه اين مربي تلاش كرد در مصاحبه‌هاي پرتعدادي كه در رسانه‌ها داشت، پرويز مظلومي ديگري به هواداران و اهالي فوتبال نشان بدهد كه هم دانش مربيگري‌اش به روز شده و هم براي مربيگري در استقلال مي‌خواهد پخته‌تر و حساب‌شده‌تر از قبل عمل كند.  با اين وجود هرچه كه بود، نتيجه چندين ماه بلاتكليفي و برگزاري مزايده‌هاي فرمايشي عدم واگذاري سرخابي و بازگرداندن باشگاه به وزارت ورزش و جوانان بود. نتيجه اين كار اما بازگشت به مديريت سنتي و انتخاب هيات‌مديره جديد براي استقلال بود و در نهايت انتخاب پرويز مظلومي به عنوان سرمربي! حال همه منتظر هستند ببينند تصميمات جديد مقامات عالي ورزش كشور براي استقلال و البته پرسپوليس در فصل جديد چه نتايجي به دنبال خواهد داشت. كارشناسان و بسياري از اهالي فوتبال كه نسبت به آينده خوشبين نيستند! آن هم نسبت به تصميمات مديراني كه غافلگير كردن اذهان عمومي را به خوبي بلد هستند. آنها يك ماه با مربيان مختلف مذاكره مي‌كنند و سپس فردي را انتخاب مي‌كنند كه از اول گزينه اصلي نبود!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون