• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3281 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۹ تير

كارگردان زير پوست شهر از چشم در برابر چشم گفت

نگذاريم خشونت عادي شود

 

 

رخشان بني‌اعتماد يكشنبه شب – هفتم تيرماه – پس از تماشاي نمايش «چشم در برابر چشم» گفت: «در سال‌هاي اخير قبح ناهنجاري و خشونت شكسته شده و اين اتفاق مقابل چشمان ما در سطح شهر رخ مي‌دهد و زمينه‌هاي خشونت فراهم است.»كارگردان فيلم «قصه‌ها» پس از تماشاي نمايش «چشم در برابر چشم» در گفت‌وگو با كارگردان و عوامل اين نمايش درباره مساله مطرح شده اظهار كرد: «اسيدپاشي معضلي اجتماعي است كه طي سال‌هاي اخير افرادي مانند آمنه بهرامي دچار اين اتفاق هولناك و غيرانساني شدند. مساله‌اي كه بعد از ماجراي آمنه بارها و بارها تكرار شد و زاييده خشونت جاري در جامعه امروز ما محسوب مي‌شود.»او افزود: «مساله اصلي همين خشونت است، نه قصه آمنه بهرامي، آن اتفاق هولناك را همه ديدند. اين خشونت سال‌هاي زيادي است كه در جامعه رواج داشته.

بني‌اعتماد خاطرنشان كرد: «متاسفانه در سال‌هاي اخير قبح ناهنجاري و خشونت شكسته شده و اين اتفاق مقابل چشمان ما در سطح شهر رخ مي‌دهد و زمينه‌هاي خشونت فراهم است. در ماجراي اسيدپاشي و اتفاقي كه براي آمنه بهرامي افتاد، مرز بين بخشش و محكوميت مشخص نبود يا مجرم بايد قصاص مي‌شد يا آن طرف بخشش از سوي قرباني بود. فاصله و مرزي وجود ندارد و همين امر باعث مي‌شود كه قبح جنايتي همانند اسيدپاشي براي جامعه بريزد و هر كسي به خود اجازه دهد كه دست به چنين جنايتي بزند. »

كارگردان «زير پوست شهر» گفت: «موضوعي كه شما در اين نمايش به آن پرداختيد، يك سوژه مهم اجتماعي است و اميدوارم در ادامه مسير با قدرت به كار خود ادامه دهيد و به نازنين سهامي‌زاده و گروهش خسته نباشيد مي‌گويم و آرزوي موفقيت مي‌كنم.»«چشم در برابر چشم» نوشته سياوش حيدري و كارگرداني نازنين سهامي‌زاده با ايفاي نقش نرگس نيك سيرت، شيما بختياري و سارا رسول‌زاده هر روز ساعت 21 در سالن گوشه فرهنگسراي نياوران روي صحنه مي‌رود. در اين نمايش زندگي آمنه بهرامي‌نوا (قرباني اسيدپاشي) بر اساس كتابي به همين نام در سه پرده روايت مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون