• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3281 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۹ تير

خبر كوتاه

سفر خادم به خوزستان براي ليگ جهاني

رييس فدراسيون كشتي براي بررسي شرايط خوزستان جهت ميزباني ليگ جهاني كشتي فرنگي، به اين استان سفر كرد. رسول خادم روز دوشنبه طي نشست با مديركل ورزش و جوانان استان و همچنين حضور در آبادان و جلسه با رييس سازمان منطقه آزاد اروند، در خصوص ميزباني ليگ جهاني كشتي فرنگي گفت‌وگو كرد. در صورت قطعي شدن ميزباني خوزستان، اين رقابت‌ها در خرمشهر برگزار خواهد شد. خوزستان سال گذشته نيز ميزبان ليگ جهاني كشتي فرنگي در آبادان بود.

 

دروازه‌بان تيم ملي، گلر دوم تراكتورسازي!

تراكتوري‌ها فعلا بدون نياز به تلاش زياد در نقل و انتقالات، ستاره‌هاي زيادي را به خدمت گرفته‌اند. ديروز محمدرضا اخباري، دروازه‌بان جوان سايپا كه به ليست تيم ملي رسيد هم با اين تيم قرارداد بست. البته اخباري قرار نيست گلر اول تراكتوري‌ها باشد و هدف اول مسوولان اين تيم خريد عليرضا بيرانوند است. در صورت حضور بيرانوند، اخباري ملي‌پوش دروازه‌بان دوم تراكتورسازي مي‌شود. اگر تراكتوري‌ها در جذب بيرانوند ناكام باشند هم با وجود اخباري مشكلي در پست دروازه‌باني نخواهند داشت. نيمكت نشين شدن اخباري در سن 22 سالگي مي‌تواند آينده فوتبال اين دروازه‌بان را به خطر بيندارد؛ دروازه‌باني كه فصل پيش يكي از بهترين‌هاي ليگ برتر بود.

 

بي‌ارزش، لقبي كه دونگا به كوپا امريكا داد

برزيل در ديدار يك‌چهارم نهايي رقابت‌هاي كوپا امريكا مقابل پاراگوئه شكست خورد و حذف شد. دونگا، سرمربي سلسائو اما در مصاحبه‌اي با روزنامه فوليا دسائو پائولو اظهارنظر جالبي دارد: «برزيل 40 سال بود كه قهرمان كوپا امريكا نشده بود. از سال 1949 تا 1989. اما موفقيت‌هاي ما ادامه داشت و در تورنمنت‌هاي ديگر قهرمان مي‌شديم. بعد از آن قهرماني‌هايمان در كوپا هم شروع شد؛ پنج قهرماني از سال 1989. اما در آن زمان به ما گفتند كه اين قهرماني‌ها بي‌ارزش است، چيزي كه واقعا اهميت دارد جام جهاني است. وقتي ما در جام كنفدراسيون‌ها بازي كرديم و قهرمان شديم، باز هم به ما گفتند اين تورنمنت بي‌ارزش است. اما حالا مطبوعات معتقدند كه كوپا امريكا ارزشمند است. فوتبال همين طور است.» دونگا در زمان بازي كردنش دو بار در سال‌هاي 1989 و 1997 قهرمان كوپا امريكا شد و به عنوان مربي هم نخستين بار 8 سال پيش با برزيل قهرمان اين تورنمنت شد.

 

غيبت ادامه‌دار عضو هيات‌مديره پرسپوليس

حسين عبدي كه در يك مسابقه از فصل گذشته سرمربي سرخپوشان شد و ركورد صددرصد پيروزي را روي نيمكت اين تيم به ثمر رساند، چند ماه بعد از كنار گذاشته شدن از باشگاه، دوباره برگشت و اين‌بار عضو هيات‌مديره پرسپوليس شد. عبدي درست تا شروع فصل نقل و انتقالات، مدام به باشگاه مي‌رفت و درباره آينده تيم و سرنوشت برانكو نظر مي‌داد اما به محض شروع رسمي فصل نقل و انتقالات، او كه عنوان سخنگوي هيات‌مديره را نيز يدك مي‌كشيد، راهي كانادا شد تا پرسپوليس در حساس‌ترين روزهايش بدون او به كار ادامه بدهد. اوضاع هيات‌مديره اين باشگاه هميشه همين طور بوده است. گروهي از مديراني كه نيستند و مديراني كه فقط هستند كه باشند! باشگاه پرسپوليس روزهاي موفقي را پشت سر نمي‌گذارد. سرخ‌ها، مهدي طارمي، محمد نوري و احتمالا اميد عاليشاه را از دست داده‌اند و در مذاكره براي انتخاب جانشين نيز موفق عمل نكرده‌اند. با وجود مديراني كه سفر به كانادا را به حضور در كنار تيم ترجيح مي‌دهند، بعيد به نظر مي‌رسد تجمع هواداران در اطراف وزارت ورزش نيز سودي به حال تيم داشته باشد. با انتخاب چنين هيات‌مديره‌اي، تصور مي‌شود تنها راهكار بازگشت پرسپوليس به روزهاي خوب، كاهش دخالت گودرزي در سرنوشت اين باشگاه است. او اگر از پرسپوليس هم به اندازه واليبال دور بماند، تيم شانس بيشتري براي موفقيت خواهد داشت!

 

حضور سوريان در جهاني در گرو جلسه امروز

محمد دليريان، عضو شوراي كشتي فرنگي درباره شانس حميد سوريان براي حضور در مسابقات جهاني، بيا‌ن‌ كرد: حميد سوريان طبق گفته خودش در اردو تمرين مي‌كند، اما اينكه چقدر براي حضور در مسابقات جهاني شانس دارد، مستلزم تشكيل شوراي فني است و بايد ديد در آن جلسه چه تصميمي گرفته مي‌شود. بنا‌بر‌اين هنوز هيچ چيزي در مورد سوريان مشخص نيست. فردا (سه‌شنبه) جلسه‌اي داريم كه احتمالا بيشتر در مورد حميد سوريان صحبت خواهيم كرد. وي درباره احتمال اعزام سوريان به تورنمنت لهستان نيز گفت: كشتي‌گيري كه سر حال و اميد المپيك است را نمي‌توان از اعزام به تورنمنت‌ها محروم كرد، اما اينكه در تيم ‌ملي براي مسابقات جهاني جايي داشته باشد بايد در موردش بحث شود و بستگي دارد به اينكه اعضاي شوراي فني چه تصميمي مي‌گيرند. درست است كه خادم يك راي دارد، اما با توجه به فرآيند انتخابي و مباحثي كه در انتخاب تيم ‌ملي كشتي فرنگي پيش آمد بايد موضوع سبك و سنگين شود. همين طور كه حميد سوريان حق دارد، رضايي و اميد نوروزي نيز مي‌توانستند در مسابقات شركت نكنند و الان بيايند و بگويند ما هم مي‌خواهيم در تيم ملي باشيم بنا‌بر‌اين كاملا بايد موضوع برررسي شود تا حق ديگران ضايع نشود و ديد آيا حميد سوريان مي‌تواند جزو تيم باشد يا نه. ان‌شا‌ء‌الله در جلسه فردا (امروز) مشخص مي‌شود. عضو شوراي كشتي فرنگي با اشاره به تمايل سوريان براي حضور در تيم ‌ملي، تصريح كرد: سوريان صحبت و اظهار تمايل كرده، اما اظهار تمايل او مطرح نيست. بحث سر اين است كه ببينيم شرايط چه چيزي ايجاب مي‌كند و مصلحت در چه كاري است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون