• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3282 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۰ تير

تبريزي در نقش مذاكره‌كننده در فيلمش ظاهر شد

نگراني از جراحي‌هاي بيشتر «از رييس‌جمهور پاداش نگيريد»

اعتماد| مراسم اكران ويژه فيلم «از رييس‌جمهور پاداش نگيريد» با نام پيشين «پاداش» ساخته كمال تبريزي دوشنبه شب هشتم تير ماه با حضور كمال تبريزي و عوامل فيلم و جمعي از هنرمندان و مسوولان در پرديس ملت برگزار شد.

«از رييس‌جمهور پاداش نگيريد» داستان يكي از مديران ارشد يك وزارتخانه را تعريف مي‌كند كه به صورت كاملا اتفاقي به سفر حج مي‌رود و در اين سفر اتفاقاتي برايش مي‌افتد كه ظاهرش خوشايند نيست، اما همه اين اتفاقات ناخوشايند باعث مي‌شود به معنا و مفهومي از سفر حج دست پيدا كند. در اين فيلم كمال تبريزي در نقش يكي از مديران مذاكره‌كننده هسته‌اي ايفاي نقش مي‌كند و جالب آنكه به غير از كارگردان، محسن شاه ابراهيمي طراح صحنه فيلم نيز در نقش مترجم مقام ارشد وزارتخانه و همچنين بهمن اردلان صدابردار و برخي ديگر از عوامل پشت صحنه نيز جلوي دوربين رفته‌اند.

در مراسم اكران ويژه اين فيلم كه با استقبال خوبي از سوي اهالي رسانه نيز روبه‌رو شده بود كمال تبريزي پيش از نمايش فيلم به روي سن رفت و درباره «از رييس‌جمهور پاداش نگيريد» سخن گفت. تبريزي ابتداي سخنش را با يادي از مرحوم احمد آقالو شروع كرد و گفت: «آقالو مرد نازنيني بود اما سال‌هاست كه در كنار ما نيست. آنهايي كه با او كار كردند مي‌دانند كه شخصيت مهربان و بزرگي داشت. ما هم در كنار مرحوم آقالو روزهاي خوبي را گذرانديم، اميدوارم روح ايشان بعد اين سال‌ها امشب كنار ما باشد و مثل همه ما كه از اكران شدن اين فيلم خوشحاليم در دنياي ديگري شاد باشد». در ادامه تبريزي با اشاره به اكران «از رييس‌جمهور پاداش نگيريد» بعد از گذشت هفت سال از توليد اين فيلم ضمن توضيح اين نكته كه «ما بالاخره توانستيم بعد هفت سال دست‌اندركاران را براي اكران اين فيلم قانع كنيم» ،گفت: «عوامل اين فيلم زحمات زيادي براي توليد «از رييس‌جمهور پاداش نگيريد» كشيدند. زيرا در همان زمان هم مسوولاني در ايران و عربستان بودند كه با كار ما مخالفت كردند و برخي بودند در اين دو كشور كه كار ما را در آن زمان واقعا سخت كرده بودند و ما در اين شرايط اين فيلم را كار كرديم».

كارگردان «ليلي با من است» در ادامه سخنانش در نمايش «از رييس‌جمهور پاداش نگيريد» با تاكيد بر اين نكته كه «اين روزها اتفاق افتاده است كه وقتي شما پيش دكتر مي‌رويد و معاينه مي‌شويد بعد از آن احساس مي‌كنيد كه قبلا سالم‌تر بوديد»، گفت: «اتفاقي كه براي فيلم ما هم افتاده شبيه همين است. جراحان و متخصصين ارشاد بعد از هفت سالي كه اين اثر در قرنطينه بود تصميم گرفتند كار ما را جراحي كنند». اين سخن تبريزي با خنده حضار در سالن پرديس ملت روبه‌رو شد. توصيف و تمثيل‌هاي تبريزي براي توضيح دادن شرايطي كه فيلمش سپري كرده است از نكات جالب صحبت‌هاي اين كارگردان در مراسم دوشنبه شب بود. كارگردان «مارمولك» در ادامه سخنانش همچنين گفت: «انگار بچه‌اي كه ما متولد كرديم بيماري داشته است و آنها فكر مي‌كردند كه نبايد با ديگران ارتباط برقرار كند، چرا كه ممكن است بيماري‌اش سرايت كند و بيماري را به ديگران منتقل كند». تبريزي در ادامه با اشاره به اينكه «فيلم ما از همان تولد انرژي زيادي داشت و قصدش اين بود كه سلامتي به جامعه بياورد» ،گفت: «ولي فيلم ما مورد جراحي‌هاي مختلف قرار گرفت تا از نظر جراحان حالش خوب شود اما به نظر ما قبلا حالش خوب بود. البته با همه اين اتفاقات خداروشكر دست به قلب بچه ما نزدند و قلبش سالم است و اميدوارم بتواند رابطه خوب و عاطفي برقرار كند». كارگردان سريال «ابله» در پايان سخنانش آرزو كرد كه اين فيلم بتواند با همه اين تفاسير با مخاطب ارتباط برقرار كند و گفت: «من آرزو مي‌كنم جراحان مختلف در جاهاي ديگر جامعه دست به جراحي نزنند و از جراحي فيلم‌ها دست بردارند و فيلم‌هاي سينمايي ما به همان شكل معقول به نمايش در‌آيد و ما بتوانيم بدون جراحي‌ها فيلم بسازيم».

در اين مراسم كه در پرديس ملت برگزار شده بود؛ احمد مسجد جامعي، رخشان بني اعتماد، رضا كيانيان، جهانگير كوثري، مجتبي راعي، محمد آفريده، محسن شاه ابراهيمي، محمدرضا دلپاك، محمد حسين حقيقي، بهمن زرين‌پور، جعفر دهقان، دكتر سرير، نازنين بياتي، رضا مقصودي، مهرداد غفارزاده، اردشير رستمي، مهدي رحماني، محمدرضا غفاري، فتانه ملك‌محمدي، بيتا بادران، حبيب اسماعيلي، مهدي كريمي، رويا جاويد‌نيا، علي تبريزي، غلامرضا رمضاني، امير عابدي، احسان كرمي و... حضور داشتند. فيلم «از رييس‌جمهور پاداش نگيريد» با نام پيشين «پاداش» در سال ۱۳۸۷ به كارگرداني كمال تبريزي بر اساس فيلمنامه‌اي از رضا مقصودي و محمد رحمانيان ساخته شد. اين فيلم در سال 88 به دستور مستقيم وزير ارشاد وقت به وزارت سيدمحمدحسيني توقيف شد. حسيني درباره اين فيلم گفته بود كه «وقتي فيلمي معيارها و موازين ارزشي را رعايت نكند قطعا توقيف مي‌شود و ما در اين موارد تسامح و مصالحه نمي‌كنيم و قانون را كنار نمي‌گذاريم. ما با هنرمندان تعامل داريم و حل مشكل آنها در برنامه‌هاي ما است اما در اين راه قانون را در نظر مي‌گيريم، وضعيتي كه براي نمايش بعضي فيلم‌ها در جشنواره امسال به وجود آمد به سليقه داوران بستگي داشت و آثاري كه مشكل اكران‌شان حل شد از نظر قانوني مساله‌اي نداشتند». دولت يازدهم اما با تدبير سازمان سينمايي و اصلاحاتي كه روي فيلم صورت داد اين حكم توقيف را لغو كرد و ماه مبارك رمضان اين فيلم به اكران عموم در‌آمد.

تهيه‌كننده فيلم «از رييس‌جمهور پاداش نگيريد» مهدي كريمي (وراهنر) است و بازيگران آن عبارتند از: حسن معجوني، آتيلا پسياني، زنده‌ياد احمد آقالو، بهمن زرين‌پور، صابر ابر، آشا محرابي، رضا بهبودي، روح‌الله حق‌گوي لسان، اصغر نقي‌زاده و...

ساير عوامل؛ بازيگردان: حبيب رضايي، برنامه‌ريز و دستيار اول كارگردان: سيد جمال سيدحاتمي، مدير فيلمبرداري: محمدرضا سكوت، طراح چهره‌پردازي: مجيد اسكندري، صدابردار همزمان: بهمن اردلان، طراح صحنه و لباس: محسن شاه‌ابراهيمي، منشي صحنه: پانته‌آ پناهي‌ها وعكاس : زهرا مصفا .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها