• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3282 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۰ تير

سرخط خبرها

محمد رحمانيان نمايش «هامون بازها» را همزمان با سالروز درگذشت خسرو شكيبايي از 29 تير ماه در تالار وحدت به صحنه مي‌برد. اين نمايش با بازي علي عمراني، مهتاب نصيرپور، اشكان خطيبي، هومن برق‌نورد، مهدي ساكي، سُها سناجو و پرستو رحمانيان اجرا خواهد شد. (ايسنا)

مصطفي رحماندوست، نويسنده ادبيات كودك و نوجوان با انتقاد به شمارگان نشر كتاب‌هاي كودك و نوجوان اين شرايط را اسفبار خواند و گفت: «تيراژ كتاب‌هاي كودك در سال‌هاي اخير، با تيراژهاي اوايل انقلاب كه بعضا به 50 هزار نسخه هم مي‌رسيد، قابل مقايسه نيست. شمارگان كتاب‌هاي من نزديك به هفت و نيم ميليون نسخه بوده كه بخش عمده آن به سال‌هاي اوايل انقلاب اختصاص داشته است. » (آنا)

آلبوم موسيقي «12 حكايت از گلستان سعدي» با دكلمه زنده‌ياد خسروشكيبايي پس از ماه مبارك رمضان منتشر خواهد شد. بابك چمن‌آرا، مدير انتشارات آواخورشيد با اعلام اين مطلب گفته است وقتي در سال 91 آلبوم موسيقي «40 حكايت از گلستان سعدي» را با موسيقي كارن همايون‌فر و صداي خسرو شكيبايي منتشر كرديم، چند حكايت ديگر باقي ماند كه 12 قطعه آن قابل انتشار بود و آن را در يك آلبوم جمع كرديم. » (ايسنا)

نويسنده فيلم «جاذبه» از كمپاني «برادران وارنر» شكايت كرد. «تس گريتسن» نويسنده، به خاطر شباهت فيلم «جاذبه» محصول سال ۲۰۱۳ و كتاب منتشره‌اش در سال ۱۹۹۹ طرح دعوي كرده و خواهان غرامت شده است. وكلاي خانم گريتسن مي‌گويند كه مي‌بايست حقوق پخش و سهمي از سود را براي وي درنظر مي‌گرفتند كه اين كار صورت نگرفته و از آن بابت مبلغي به گريتسن پرداخت نشده است. (فارس)

برنامه مروري بر سينماي دهه 60 ايران در پرديس سينمايي چارسو، ميزبان كيانوش عياري و مسعود كيميايي مي‌شود. سه‌شنبه (9 تير) ساعت 21:30 فيلم «شبح كژدم» ساخته كيانوش عياري روي پرده رفت سپس جلسه نقد و بررسي اين فيلم با حضور كارگردان آن برگزار ‌شد. همچنين پنجشنبه (11 تير) از ساعت 21:30 فيلم «سرب» به كارگرداني مسعود كيميايي روي پرده مي‌رود و پس از نمايش فيلم نشست نقد و بررسي آن با حضور كارگردان برگزار مي‌شود. (خبرآنلاين)

محمد حمزه‌زاده طي حكمي از سوي رييس حوزه هنري، به سمت مديرعاملي موسسه توسعه سينمايي سوره منصوب شد. در پي استعفاي سهيل جهان بيگلري از سمت خود در اين موسسه و موافقت رييس حوزه هنري با اين استعفا، طي حكمي محمد حمزه‌زاده مديرعامل اين موسسه شد.

به پاس 50 سال فرهنگوري و چاپ بيش از 40 كتاب و 120 مقاله علمي، نكوداشت دكتر منصور رستگار فسايي در شيراز برگزار مي‌شود. اين نكوداشت با عنوان «نيكدل نامور» توسط مركز اسناد و كتابخانه ملي فارس، دانشگاه حافظ و موسسه فرهنگي هنري شهر آفتاب در ساعت 9 شب روز پنجشنبه 11 تيرماه در مركز اسناد و كتابخانه ملي فارس برپا مي‌شود.

«پنجمين جشنواره فيلم كوتاه مستقل خورشيد» به همت پايگاه حمايت از فيلم كوتاه مستقل دي ماه سال جاري در تهران برگزار مي‌شود.

ديشب در ششمين شب از شب‌هاي نقره‌اي «شيفت شب» به كارگرداني نيكي كريمي با حضور كارگردان در ايوان شمس اكران شد.

«اشيا در آينه» نخستين فيلم سينمايي بلند نرگس آبيار، كارگردان درام «شيار ۱۴۳» از نيمه‌مرداد ماه روي پرده خواهد رفت. اين فيلم سه سال قبل ساخته شد و در جشنواره سي و يكم فيلم فجر و در بخش فيلم اولي‌ها به نمايش درآمد، اما در اين سه سال فرصت اكران پيدا نكرد. (آنا)

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها